اخبار داغ

امشب، بازی حساس در آزادی؛

گلاویز یوز و گرگ برای صدرنشینی؛ قدرت‌نمایی ایران و ازبکستان در نبرد همسایگان تاریخی!

گلاویز یوز و گرگ برای صدرنشینی؛ قدرت‌نمایی ایران و ازبکستان در نبرد همسایگان تاریخی!
تیم ملی فوتبال کشورمان طی مصافی حساس، امشب به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب آخرین بازی مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 فوتبال، از ساعت 20:30 امشب در استادیوم فوتبال ورزشگاه آزادی طی جدالی حساس و نفس‌گیر به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان، قدرت نوظهور فوتبال آسیا خواهد رفت. پیش از این دیدا رفت دو تیم در تاشکند با تساوی 2 بر 2 پایان یافت.

ملی پوشان ایران به دنبال پیروزی در این بازی هستند تا با صدرنشینی گام به مرحله بعدی بگذارند. در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر گروه E این رقابت‌ها قرار دارد و صعودش به مرحله بعدی قطعی شده است. ایران و ازبکستان در گروه E در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به شکست دادن ترکمنستان و هنگ کنگ شدند و حالا برای صدرنشینی رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان تاکنون ۱۳ بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل این بازی‌ها ۱۰ برد برای تیم ملی ایران، یک برد برای تیم ملی ازبکستان بوده و نتیجه دو بازی این دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده. در این بازی‌ها جمعاً ۲۳ گل به ثمر رسیده که سهم تیم ملی ایران ۱۸ گل و سهم تیم ملی ازبکستان ۵ گل است. از این رو می‌توان گفت که کفه ترازوی آمار و ارقام به سود ماست.

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل ازبکستان می‌تواند تا قبل از شروع رقابت‌های جام ملت‌های اروپا برای اولین‌بار در رتبه هجدهم رنکینگ فیفا قرار بگیرد. این دیدار برای سرمربی‌های دو تیم نیز از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است جایی که سومین تقابل امیر قلعه‌نویی و سرکو کاتانچ رقم می‌خورد. قلعه‌نویی دست بالاتر را نسبت به سرمربی ۶۰ ساله ازبکستان دارد.

قلعه‌نویی برای اولین‌بار در ورزشگاه آزادی مقابل کاتانچ قرار می‌گیرد و قطعا در حضور هواداران پرشور ایرانی در آزادی شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این بازی به دنبال دومین برتری و دبل مقابل سرچکو کاتانچ است. علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون ۳ بازیکن ایران هستند که هر کدام با ۳ گل زده بهترین آمار را برابر ازبکستان دارند.

«اوستون ارونوف» و «جلال‌الدین ماشاریپوف» دو بازیکن تیم ازبکستان هستند که به واسطه حضور در دو تیم پرسپولیس و استقلال از سایر نفرات این تیم برای ایرانی‌ها شناخته‌تر هستند. اورونوف که نمایش درخشانی در نیم فصل دوم برای پرسپولیس داشت و ماشاریپوف هم توانست با بازی‌های خوب خود، در قلب هواداران استقلال محبوبیتی دست و پا کند.

بدین ترتیب ایران و ازبکستان که پیش‌تر همسایگان تاریخی بودند، امشب در مصافی حساس در برابر یک‌دیگر قرار خواهند گرفت. یوزهای سپیدپوش پارسی این بازی را با میزبانی و دست بالا نسبت به گرگ‌های خاکستری تورانی آغاز خواهند کرد و همه چیز آماده است برای یک صعود شیک و بی‌دردسر به مرحله بعدی.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه