اخبار داغ

قوانین نیاز به آپدیت دارند؛

دادرس: نکونام به جریمه ۵ میلیاردی اعتراض نکرده/ لعنت بر کسی که در فوتبال فساد می‌کند!

دادرس: نکونام به جریمه ۵ میلیاردی اعتراض نکرده/ لعنت بر کسی که در فوتبال فساد می‌کند!
عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: جواد نکونام به محکومیت ۵ میلیاردی‌اش اعتراضی نکرده‌است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درمورد، پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، اظهار داشت: هر حل قدرت و پول باشد، فساد هم وجود دارد. البته باید یک موضوع را بگویم. در سریال افعی تهران دیدیم انتشار بی‌حرمتی کردن یک معلم به دانش آموز، صدای همه معلم‌ها درآمد. این اتفاق درمورد فیلم شوکران و سریال مدرسه موش‌ها برای پرستاران و زورخانه‌چی‌ها افتاد. برخلاف فعالان سایر صنوف، ما به صنف خود تعصب نداریم. فوتبال یک جزیره ثبات نیست و از مملکت هم جدا نیست.

وی افزود: این همه فساد در فوتبال مثل ماجرای چایی دبش وجود دارد. حتی می‌گویند برخی فسادها از ماجرای این شرکت هم بالاتر است اما همه آنها را رها می‌کنند و به فوتبال می‌پردازند. فوتبالی‌ها به شکم خود خنجر می‌زنند‌. ما از تخلف حمایت نمی‌کنیم اما فکر می‌کنم در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان در شرکت مس تخلف شده است.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تاکید کرد: عیب فوتبال این است که دچار آگراندیسمان بزرگی شده و کوچک‌ترین حرکتی بزرگ نشان داده می‌شود. هنوز هیچ چیزی مشخص نشده، حکم می‌دهیم و می‌گویید فلانی را بکشید‌. به صراحت می‌گویم لعنت بر هر کس خلاف می‌کند زیرا آبروی اهالی فوتبال را می‌برد. تخلفات جاهای دیگر را می‌پوشانند یا قطره چکانی اطلاعاتی می‌دهند اما در مورد فوتبال مدام خبر منتشر می‌شود. شاید برخی آقایان تصور می‌کنند با صحبت درمورد فوتبال خودشان بزرگ می‌شوند و به چشم می‌آیند. 

دادرس تاکید کرد: گروهی را برای مقابله با فساد تشکیل داده و قصد دارند خود را مطرح کنند. می‌دانیم برخی از این این آقایان چه کاره هستند و هزار تا اشکال دارند. می‌خواهند خودشان را قهرمان ضد فساد نشان بدهند. فساد فقط درمورد فوتبال نیست‌. بلکه در اخلاق و مدیریت هم فساد وجود دارد. همین ماجرای مس رفسنجان به دلیل اختلاف ۲ گروه در کرمان با هم رسانه‌ای شده که مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

وی درمورد اینکه برخی اعتقاد دارند آیین‌نامه‌های انضباطی در فوتبال ایران شفاف نیست، توضیح داد: همه چیز نیازمند بازنگری است. قرآن خدا نیست که غلط نداشته باشد. ما تاکید داریم آیین نامه هر ۶ ماه یا حداکثر یک سال عوض شود. اگر مدیران عامل، سرپرست‌ها، مربیان و بازیکنان آیین‌نامه‌ را بخوانند خیلی از مسائل حل می‌شود. با بی‌خبری زدن خود، می‌گویند نمی‌دانستیم چه قوانینی وجود دارد. آیین‌نامه بی‌اشکال نیست اما باید با آن جلو برویم.

عضو کمیته استیناف درمورد اینکه آیا جرائم اخیر به تومان است یا ریال و جواد نکونام ۵ میلیارد تومان جریمه شده، توضیح داد: این جرائم به تومان است. البته حکم را ابتدا جای دیگری می‌دهد. هرکس به حکم کمیته انضباطی اعتراض داشته باشد، در کمیته استیناف آن را بررسی خواهیم کرد. از نکونام هنوز اعتراضی به دست ما نرسیده اما درمورد عبدالله ویسی سازمان لیگ عجولانه رفتار کرد. ما هم گفتیم این سازمان حق صدور حکم قضایی ندارد. آنها هم شجاعانه قبول کردند و جریمه ویسی به ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه