اخبار داغ

حواشی بازی ایران و ازبکستان؛

انتخابی جام جهانی فوتبال| جهانبخش در اروپا می ماند/ فریادهای امیر و پاسخ عجیب مورایس

انتخابی جام جهانی فوتبال| جهانبخش در اروپا می ماند/ فریادهای امیر و پاسخ عجیب مورایس
بازی ایران و و ازبکستان در انتخابی جام جهانی فوتبال حواشی جالبی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آخرین بازی مرحله اول انتخابی جام جهانی ایران ور ورزشگاه آزادی به مصاف ازبکستان رفت. 

این بازی حواشی جالبی داشت که به شرح زیر است: 

*پیش از آغاز بازی در بیرون از ورزشگاه و در جلوی پارکینگ‌های ترافیک سنگینی وجود داشت.

*بارش غافلگیرکننده باران دقایقی پیش بازی سبب شد تا تماشاگران حاضر در استادیوم به زیر سکوهای مسقف پناه ببرند. 

*ناهماهنگی بین حراست وزارت ورزش و حراست فدراسیون فوتبال، باعث شده افراد برای ورود به بخش vvip ورزشگاه آزادی، به مشکل بخورند و حتی هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال هم نتوانست وارد این جایگاه شود. کار به جایی رسید که رئیس فدراسیون فوتبال، شخصا پیگیر حضور مهمانانش در جایگاه vvip بود.

در بین کسانی که برای ورود به این بخش به مشکل برخوردند، برادر جهانبخش، ایجنت دراگان اسکوچیچ و همچنین سرپرست سابق تیم ملی امید هم دیده می‌شدند. در نهایت هدایت ممبینی بعد از ۴۵ دقیقع معطلی و سردرگمی از در دیگر وارد استادیوم شد و پس از ورود در مصاحبه با رسانه ها به شدت انتقاد کرد. 

*ژوزه مورایس سرمربی سپاهان یکی از تماشاگران ویژه بازی ایران و ازبکستان بود.

او در این باره گفت: آمدم بازی تیم ملی را ببینم، این یک مسابقه حساس است و امیدوارم با برد ایران به پایان برسد.

سرمربی سپاهان در پاسخ به سوالی درباره شرایط تیمش یادآور شد: الان اینجا هستم که بازی ایران را ببینم و درباره سپاهان حرفی ندارم. 

*علی خضریان و محمدمهدی فروردین نمایندگان مجلس، مهدی تاج رییس فدراسیون، میرشاد ماجدی رییس هیئت فوتبال تهران، ژوزه مورایس و مهدی آذربایجانی سرمربی و مدیرعامل سپاهان از دیگر مهمانان ویژه باززی بودند. 

*برادر علیرضا جهانبخش در ورزشگاه حضور یافت و در صحبتی کوتاه اعلام کرد که برادرش، قطعا در اروپا به فوتبالش ادامه خواهد داد.

*با تاکید مسئولان AFC، از ورود هواداران با بوق و شیپور ممانعت به عمل آمد.

*در هنگام اعلام ترکیب از بلندگوهای ورزشگاه، هنگام اعلام نام اوستون ارونوف این بازیکن مورد تشویق هواداران ایرانی قرار گرفت.

*حضور مهمانان و افراد متفرقه در جایگاه خبرنگاران از نکات عجیب این دیدار بود.

این افراد از درب پشتی جایگاه خبرنگاران وارد این‌ جایگاه شدند.

پس از دقایقی نماینده AFC، متوجه این مورد شد و  از آنان خواست که این محل را ترک کنند که البته افرادی حاضر به ترک نشدند و برخی افراد دیگر پس از رفتن ناظر مجدد از درب پشتی وارد این جایگاه شدند! 

*امیر قلعه نویی در صحنه‌ خطرناک تیم ملی ازبکستان به شدت از خط دفاعی انتقاد کرد. او در دقایقی از بازی نیز سر امید نورافکن به شدت فریاد کشید. 

*پیش از پایان بازی در نیمه نخست، عزیزبک آمانوف هافبک سابق استقلال از ازبکستان و محمد قربانی هافبک ادینبورگ از ایران شروع به گرم کردن کردند.

*در دقایق پایانی نکات تاکتیکی قلعه نویی به طارمی از طریق کاغذ اعلام شد. دستیار قلعه نویی کاغذی را به طارمی داد که در آن تاکتیک تیم بعد از تعویض ها نوشته شده بود و جالب اینکه طارمی پس از خواندن کاغذ، آن را به قلعه نویی پس داد.

*خروج همزمان محمدحسین کنعانی‌زادگان و اوستون اورونوف از میکسدزون ورزشگاه. دو بازیکنی که در پرسپولیس همبازی یکدیگر هستند. کنعانی زادگان و اورونوف، در پرسپولیس دوستان نزدیکی هستند به طوری که در سفرهای خارج از تهران پرسپولیس، این دو با یکدیگر هم اتاق می شوند.

*ورود جیمی‌جامپ به داخل زمین در پایان بازی ایران و ازبکستان که با واکنش علیرضا دهقانی سانیچ، رییس دپارتمان مسابقات بین الملل فدراسیون فوتبال مواجه شد. او به شیوه خودش و با یک هل دادن نیمه خشن، جیمی جامپر را تحویل مامور نیوری انتظامی داد!

*پس از پایان این بازی در شرایطی که ملی‌پوشان قصد داشتند به سمت تونل رفته و از هواداران به دلیل حمایت‌شان تشکر کنند، ناگهان برخی هواداران علیه آنها شعار "بی‌غیرت" دادند. البته این رفتار و این  شعار، سبب شد علیرضا بیرانوند به آنها معترض شود و در ادامه هم سردار آزمون نیز طرفداران به آرامش و سکوت دعوت کند. هرچند در نهایت با آرام شدن فضا، هواداران از اعضای تیم ملی خواستند پیراهن خود را به آنها تقدیم کنند.

*بعد از پایان دیدار ایران و ازبکستان مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

*عوامل برگزاری دیدار ایران – ازبکستان تعداد افرادی که برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی آمده بودند را 15 هزار و 403 نفر اعلام کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه