اخبار داغ

صحبتهای سرمربی ازبکستان پس از بازی با ایران؛

کاتانچ: با بازی دفاعی ایران را محدود کردیم/ ماشاریپوف و اورونوف نقش‌شان را به خوبی ایفا کردند

کاتانچ: با بازی دفاعی ایران را محدود کردیم/ ماشاریپوف و اورونوف نقش‌شان را به خوبی ایفا کردند
سرمربی تیم فوتبال ازبکستان گفت: ماشاریپوف و اورونوف می‌دانستند نقش‌شان در بازی مهم است و این نقش را به خوبی ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرچکو کاتانچ سرمربی ازبکستان بعد از تساوی ایران و ازبکستان در بازی دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا اظهار داشت: بازی خوبی بود و همانطور که مشاهده کردید با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد. ما از نتیجه بازی راضی هستیم. ما امروز دفاعی بازی کردیم و موقعیت زیادی به حریف ندادیم. در نیمه دوم شانس آوردیم که توپ آنها به تیر دروازه ما برخورد کرد، ولی در کل بازی خوبی بود. خوشحالیم که هیچ بازیکنی مصدوم نشد و مسابقه جوانمردانه برگزار شد. همچنین از بابت میزبانی ایران تشکر می‌کنم.

«تیم ملی ازبکستان بعد از 10 سال توانست از ایران امتیاز بگیرد و بعد از 19 بازی نتوانست دروازه حریف را باز کند. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟»، وی در پاسخ به این پرسش خاطر نشان کرد: این مواردی که گفتید آمار و ارقام هستند، ولی در کل شاهد این بودید که بازی خوبی بود. ما تیم ایران را محدود کردیم و به آنها اجازه ایجاد فضا ندادیم و راه‌های نفوذشان مخصوصاً وسط زمین را خنثی کردیم و اجازه ندادیم پاس‌های بازیکنان ایران به طارمی و آزمون برسد. ما برنامه‌هایی را که ملی‌پوشان ایران داشتند، خنثی کردیم و به آنها فضا ندادیم.

کاتانچ در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود با پیروزی مقابل ایران به صدرنشینی گروه E برسند و با شرایط بهتری راهی مرحله بعد شوند، گفت: خیر. فکر نکنم پیروزی ما در سیدبندی تأثیری بگذارد. مهم این بود که بازی برگزار شد و خیلی نظر خاصی ندارم.

سرمربی اسلوونیایی تیم ملی فوتبال ازبکستان در مورد نقش بازیکنانی همچون ماشاریپوف و اورونوف در تیم ملی این کشور با توجه به شناخت‌شان از شرایط تیم ایران، تصریح کرد: دستور تاکتیکی را که من از آنها خواستم، به خوبی اجرا و در فاز دفاعی خوب عمل کردند. ما هم از آنها همین را خواسته بودیم. ماشاریپوف و اورونوف می‌دانستند نقش‌شان در بازی مهم است و این نقش را به خوبی ایفا کردند و ما توانستیم جلوی ایران را بگیریم. ما از نتیجه مساوی راضی هستیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه