اخبار داغ

بازیکنان ایران بعد از تساوی برابر ازبکستان چه گفتند؟

طارمی: فوتبال فقط ۹۰ دقیقه نیست/ بیرانوند: اوسمار به من پیام داد و برنمی‌گردد

طارمی: فوتبال فقط ۹۰ دقیقه نیست/ بیرانوند: اوسمار به من پیام داد و برنمی‌گردد
بازیکنان ایران بعد از تساوی برابر ازبکستان صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آخرین بازی دور دوم انتخابی جام جهانی 2026 تیم ایران برابر ازبکستان در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل رسید تا به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کند.

در پایان این بازی بازیکنان ایران صحبت کردند.

طارمی: فوتبال فقط ۹۰ دقیقه نیست

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال بعد از تساوی بدون گل ایران و ازبکستان در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی اظهار داشت: شرایط این بازی همانطور که امیرخان قلعه‌نویی کامل و جامع توضیح داد، خاص بود، چون ما یک پرواز رفت و برگشت خیلی سخت به هنگ‌کنگ داشتیم. با شرایطی که آنجا بود، بدون تمرین و با همه مشکلات و اتمام فصل، انجام بازی خیلی سخت بود.

وی افزود: در جام ملت‌های آسیا با همه استرس‌هایی که بازیکنان کشیدند و شرایطی که خودتان بهتر از من می‌دانید، بالاخره همه این موارد در طول فصل تأثیرگذار است و همه اینها جمع و به آخر فصل کشیده شد. تنها نکته مثبت امروز این بود فکر می‌کنم با بازی خوب‌مان در این یکی دو سال نشان دادیم که می‌توانیم مردم را دوباره با فوتبال آشتی بدهیم. امروز تماشاگران زیادی برای تماشای بازی به ورزشگاه آمده بودند. از همه آنها تشکر و عذرخواهی می‌کنیم. بالاخره انتظاراتی که تماشاگران در این بازی داشتند شاید ما نتوانستیم برآورده کنیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: بالاخره ما هدف‌های خودمان را در آینده داریم و برای این بازی اهدافی داشتیم. بعد از سال‌ها توانستیم هواداران را برای بازی ملی به ورزشگاه بکشانیم. چند سال پیش با اسکوچیچ اگر یک مساوی می‌آوردیم، حذف می‌شدیم و به جام جهانی نمی‌رسیدیم، اما در این دوره تقریباً با اقتدار همه بازی‌ها را با پیروزی پشت سرگذاشتیم. به جز دو بازی مقابل تیم خوب و قابل احترام ازبکستان که مساوی کردیم. بالاخره آنها هم برنامه‌ریزی کرده‌اند. این نشان می‌دهد در این سال‌ها برنامه و هدف‌هایی که داشتیم خوب پیشرفت رفته است.

طارمی در مورد تغییر نسل تیم ملی گفت: برای تغییر نسل زمان نیاز داریم و شما باید صبورتر باشید. شما ببینید در رشته‌های دیگر تغییر نسل انجام شده، ولی شرایط خوبی ندارند. از همه بازیکنان تشکر می‌کنیم، ولی با آنکه آنها رفتند، شرایط خوب خودشان را دارند. بالاخره یک بازی خوب کار کردیم، یک بازی بد، ولی از لحاظ نتیجه‌گیری چیزی که مهم است ما کارمان را خوب انجام دادیم. اگر کمی بیشتر صبور باشیم فکر کنم بتوانیم دل هواداران فوتبال و جامعه را شاد کنیم.

وی را‌جع به بازی ایران – ازبکستان، تأکید کرد: بالاخره به دلیل همان شرایطی که امیرخان گفت نتوانستیم خوب بازی کنیم. ازبکستان هم یکسری تغییرات داشت که تا ما بخواهیم به آن شرایط عادت کنیم کمی زمان برد و نتوانستیم، اما در نیمه دوم با آنالیزهایی که کادر فنی انجام داد توانستیم شرایط بازی را به سود خودمان عوض کنیم و بازی را کنترل کردیم. یکسری موقعیت‌ها را خلق کردیم که می‌توانستیم به گل برسیم. خوشحالم انتهای این فصل فوتبالی که با بازی تیم ملی بود، به خوبی و خوشی انجامید.

«آقای تاج در مورد سفر تیم ملی به هنگ‌کنگ  مصاحبه کرد و گفت که با بزرگ‌ترهای تیم ملی صحبت کردیم و به آنها گفتیم که مشکل مالی داریم و موضوع را پذیرفتند. آیا واقعاً شما این مسئله را قبول کردید؟»، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال، تصریح کرد: پذیرفتن یک بخش است و انجام شدن قضیه یک بخش دیگر. به هر حال چه ما بپذیریم، چه نپذیریم قضیه انجام شده. ما 24 ساعت رفتیم و 20 ساعت هم برگشتیم. در آن آب و هوا نیز بازی کردیم. بالاخره شرایطی که کشور و فدراسیون فوتبال دارند می‌پذیرد که ما این مدلی سفر کنیم. ما هم یکسری جاها همراهی و از حق بازیکنان دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکسری حرف‌های بازیکنان را نمی‌توان باز کرد، ولی به هر حال همانطور که شما می‌دانید باید کار را انجام بدهیم. مثلاً به هنگ‌کنگ نرویم؟ باید برویم و  بازی کنیم. وظیفه ما این است که بهترین بازی خودمان را انجام بدهیم، ولی ما راجع به این صحبت کردیم که به هر نحوی که رفتیم و برگشتیم بالاخره یکسری تبعات دارد. شما اگر خوب بروید برای بازی 4 روز بعد آماده‌تر هستید. شما مشاهده کردید که ما در نیمه اول مسابقه امشب نتوانستیم خوب بازی کنیم، آنهم بعد از یک فصل سخت فوتبالی! بالاخره فوتبال 90 دقیقه نیست. شما در فوتبال امروزه باید استراحت کافی داشته باشید. در کل شرایط ما این است و باید آن را پیذیریم.

طارمی ضمن عذرخواهی یک مطلب دیگر به صحبت‌هایش افزود و یادآور شد: شاید، شاید، شاید فکر کنم ما بزرگ‌ترها نتوانستیم این موضوع را بین بازیکنان جا بیندازیم. درست است که این بازی به هر حال برای ما شاید دوستانه بود، چون قبلاً صعود کرده بودیم، ولی باید بدانیم وقتی این تعداد تماشاگر به ورزشگاه آمده و منت بر ما گذاشته، بازی دوستانه‌ای وجود ندارد. باید با تمام توان‌مان به داخل زمین برویم و بتوانیم برنده شویم که دل مردم را شاد کنیم. ما این را می‌دانیم، ولی بعضی وقت‌ها نمی‌شود. بالاخره جزئیات در فوتبال خیلی تأثیر دارد.

بیرانوند: اوسمار به من پیام داد و برنمی‌گردد

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس پس از تساوی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان اظهار داشت: به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. خدا را شکر به‌عنوان تیم اول صعود کردیم. ممنون از هواداران که آمدند و ما را حمایت کردند. بازی خوبی انجام دادیم و بچه‌ها واقعا بانظم بودند. نیمه اول اتفاقاتی افتاد و چند موقعیت به ازبکستان دادیم. به نظرم به خاطر این بود که چمن را آب نداده بودند و کمی دفع توپ سخت بود. به هر حال تبریک می‌گویم به عنوان تیم اول به قرعه‌کشی رفتیم و این خیلی مهم بود. ازبکستان از پایه قوی است. تیم امید این کشور در فینال جام ملت‌ها با ژاپن بازی داشت. ازبکستان در جام ملت‌ها با استرالیا یک - یک مساوی کرد و در پنالتی به قطر باخت. ازبک‌ها تیم فوق‌العاده‌ای هستند و بازیکنان باکیفیتی دارند. دو بازیکن ازبکستان در لیگ ایران هستند و کیفیت لیگ ایران را بالا بردند. بچه‌ها بازی خوبی انجام دادند و منتظر قرعه‌کشی می‌مانند.

وی در مورد ناهماهنگی او با شجاع خلیل‌زاده در یک صحنه در نیمه دوم گفت: در آن صحنه من دوست نداشتم توپ به کرنر برود و به نظرم بازیکن ازبکستان بازی خوانی کرد و خدا را شکر به خیر گذشت.

دروازه‌بان تیم ملی درباره شعار برخی هواداران علیه بازیکنان در پایان بازی و ناراحتی او تصریح کرد: من چیزی نشنیدم. من فقط دیدم بچه‌ها در حال تشکر از مردم بودند. به نظرم اگر اتفاقی هم افتاده، به خاطر کیفیت بالای بچه‌هاست که توقعات بالا رفته. ما یک بازی با هنگ‌کنگ داشتیم که خیلی اذیت شدیم. نزدیک به 40 ساعت در پرواز بودیم و یک برنامه‌ریزی خیلی بدی بود و بچه‌ها خسته بودند. امیدوارم بهتر باشیم و هواداران را خوشحال کنیم؛ فکر می‌کنم در چهار پنج دقیقه آخر عصبی شدند. تا قبل از آن سرتر بودیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی در لحظات آخر فهمیدیم ازبکستان دنبال ضدحمله است و ما می‌دانستیم این بازی خیلی مهم است. این بازی برای ما خیلی مهم بود و شاید هواداران این را نمی‌دانستند.

بیرانوند در واکنش به اینکه گفته می‌شود بندی در قراردادش وجود دارد که می‌تواند در صورت عدم دریافت مطالباتش قرارداد خود را فسخ کند، توضیح داد: هیچ بندی در قراردادم نیست. من هم مثل تمام بازیکنان، وقتی آنها پول گرفتند، من هم پول گرفتم. اصلا هیچ فشاری هم به باشگاه نیاوردم و تماسی نگرفتم. من هم مثل تمام بازیکنان بودم و تمام تلاشم را کردم و خدا را شکر تیم هم قهرمان شد. یک سال قرارداد دارم و می‌مانم. من می‌مانم و می‌دانم باشگاه شرایط سختی برای انتخاب سرمربی دارد. من که قرارداد دارم،‌ نزدیک به 10 بازیکن پرسپولیس قرارداد ندارند و باید با آنها صحبت کنند. چون می‌دانم کار سختی دارند نمی‌توانم مسئولان باشگاه را تحت فشار بگذارم و اوضاع تیم را خراب کنم. من قرارداد دارم و می‌مانم.

وی در مورد اوسمار نیز گفت: من یک پیام به او دادم و گفتم که نگران‌مان کردی، او گفت خیلی سخت است که برگردد. این چیزی است که به من گفت. امروز هم یکی از اعضای هیئت مدیره گفت که دو سه روز دیگر وقت می‌دهند، ولی به نظرم کار تمام شده و اوسمار با یک تیم تایلندی قرارداد بسته است.

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که جانشین اوسمار بهتر است داخلی باشد یا خارجی،‌ تصریح کرد: من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و نمی‌توانم از الان چیزی بگویم؛ فقط سال قبل یک کاری انجام دادم که تحت حمایت هواداران بود و خدا را شکر با قهرمانی هم تمام شد. در کل الان باشگاه باید تصمیم بگیرد،‌ چون این تیم قهرمان شده و باید بازیکنان خوبی جذب شود. هر چه زودتر باید این اتفاق بیفتد و یک مربی بیاورند که بگوید چه بازیکنانی را می‌خواهد و نمی‌خواهد. زودتر باید این اتفاق بیفتد تا سال دیگر در آسیا بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

بیرانوند در مورد احتمال بازگشت گل‌محمدی نیز گفت: گل‌محمدی تاج سر ما و پرسپولیسی‌ها است. مطمئن باشید اگر تیم قهرمان شد برای گل محمدی بود؛ به خاطر اینکه تا نیم‌فصل با ما بود و ما همان سبک را جلو رفتیم. مطمئنم سهم بزرگی در قهرمانی ما داشت و افتخار بزرگی است که هر تیمی گل‌محمدی را داشته باشد.

جهانبخش: تیم ملی متعلق به هیچ بازیکنی نیست

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی بعد از تساوی ایران و ازبکستان در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 اظهار داشت: بازی دو نیمه متفاوت داشت. نیمه اول آن چیزی که می‌خواستیم نشد. به خاطر شرایطی و نوع بازی ما که در نمی‌آمد، نمی‌توانستیم کار  ترکیبی انجام بدهیم. ما یک برنامه‌ای برای این بازی داشتیم، اما تیم حریف داخل زمین را به خوبی بسته بود. با این حال در نیمه دوم بازی خیلی خوبی انجام دادیم.

وی افزود: اگر در نیمه دوم از دو یا سه موقعیت گلزنی که داشتیم استفاده می‌کردیم، قطعاً شرایط تغییر می‌کرد و می‌توانست بازی بهتری برای ما باشد، همچنین موقعیت‌های بهتری می‌توانستیم ایجاد کنیم. اگر در نیمه اول شرایط نیمه دوم را داشتیم، قطعاً اوضاع فرق می‌کرد. این اتفاق نیفتاد، اما خدا را شکر به‌عنوان تیم صدرنشین صعود کردیم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه اگر 3 بازی دیگر در تیم ملی انجام بدهد به رکورد کریم باقری می‌رسد، تصریح کرد: در هر لحظه و هر بازی که این افتخار را کسب می‌کنم که برای تیم ملی بازی کنم، تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم. خدا را شاکرم که در این سال‌ها توانستم افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشم. در هر سالی و زمانی تمام تلاشم را کردم. تیم ملی متعلق به هیچ‌کس نیست و هر کسی لایق این جایگاه می‌شود باید با تمام وجود تلاش کند. ما وظیفه داریم که برای مردم‌مان بازی کنیم. در هر تورنمنتی تلاش کردم مثمرثمر باشم و امیدوارم این موضوع ادامه‌دار باشد. سعی می‌کنم که بتوانم بازی‌های بهتری برای تیم ملی انجام بدهم. 

جهانبخش در پاسخ به این پرسش که می‌تواند رکورد بازی‌اش در تیم ملی را با حضور در جام جهانی افزایش دهد، تأکید کرد: تیم ملی متعلق به هیچ بازیکنی نیست و حضور در آن یک افتخار است. من همیشه به صورت اردو به اردو به بازی‌های تیم ملی نگاه کردم. بازی به بازی تمام تلاش خودم را می‌کنم که بازی بهتری انجام بدهم.

«در دور آینده بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. اگر قرار باشد با کیفیت بازی مقابل ازبکستان برابر آن رقبا به میدان برویم کار صعودمان به جام جهانی دشوار می‌شود. چه برنامه و استراتژی باید داشته باشیم تا همانند بازی مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا، باکیفیت ظاهر شویم؟»، وی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: فکر می‌کنم نیمه دوم بازی خوبی انجام دادیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم. اگر توپ‌های‌مان به گل می‌رفت، قطعاً شرایط بهتر هم می‌شد. البته قبول دارم که در نیمه اول سرحال نبودیم و موقعیت خاصی ایجاد نکردیم که این موضوع به شرایط تیم ازبکستان بازمی‌گردد. همانطور که گفتم فضا را برای ما بسته بودند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: از نظر حفظ توپ و شرایطی که می‌توانستند بازی را حفظ کنند ازبکستان در نیمه اول تیم بهتری بود، اما در نیمه دوم شرایط متفاوت بود. ما مو‌قعیت‌های بیشتری ایجاد کردیم و موفقیت‌های‌مان بیشتر بود. قطعاً با وجود هوادارانی که به ورزشگاه آمدند، می‌توانستیم بازی شاداب‌تری داشته باشیم. این بهانه نیست، اما در کنفرانس قبل بازی هم گفتم سفر 17 یا 18 ساعته ما، ریکاوری کم ما و اینکه فقط یک روز فرصت تمرین خوب داشتیم و همه این موارد تأثیرگذار بود. قطعاً باید آمادگی بیشتری برای دور بعد داشته باشیم، چون بازی‌ها سخت‌تر خواهد شد.

جهانبخش در مورد تغییر نسل تیم ملی و آینده آن هم اظهار کرد: قطعاً ما به اردوهای بیشتری نیاز داریم، اما متاسفانه در سطح ملی آنقدر زمان نداریم که بازیکنان حضور پیدا کنند و شرایط محک خوردن آنها رقم بخورد. ما قبل بازی هم گفتیم دو تا سه ماه فرصت داریم. امیدوارم بچه‌هایی که جدید اضافه شدند بازی‌ها و اردوی پیش‌فصل خوبی داشته باشند تا برای اردوی بعدی خوب آماده شوند. همانطور که گفتید پوست‌اندازی انجام می‌شود. این نسل می‌رود و نسل بعد می‌آیند. سال‌ها همیشه همین‌طور بوده، ولی امیدوارم آن کیفیت و شخصیتی که سال‌ها بازیکنان ملی داشتند، این بچه‌ها بتوانند اضافه کنند.

وی ادامه داد: اما همه چیز به خودشان بستگی دارد. ما به‌عنوان بازیکنانی که چندین سال در تیم ملی حضور داشتیم، تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که به آنها حتی به اندازه‌ای کوچک، کمک کنیم و تجربیات خودمان را در اختیارشان بگذاریم. ان‌شاءالله بیایند و کار را بگیرند تا سال‌های آینده تیم ملی را تأمین کنند. 

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران راجع به ویدیویی که از برخورد خوب او با پدر و مادرش منتشر شد، گفت: به نظرم چیز خاصی نبود، این وظیفه‌ من است. برای خودم همیشه مهم بوده که در کنار فوتبال، حتی اگر الگوی کوچکی باشم، الگوی خوبی برای جوان‌ها. در این مسیر کیفیت فوتبال یک سمت ماجراست. بحث دیگر این است که نماینده خوبی به‌عنوان بازیکن ملی کشورمان  باشیم. این مسئله همیشه برای من اهمیت داشته. به خاطر همین بوسیدن دست پدر و مادر چیز خیلی کوچک و عادی است. یک مقدار فکر می‌کنم بزرگ‌تر از حد آن را نشان دادند.

جهانبخش درباره اینکه بعضی می‌گویند این ویدیو هماهنگ شده بود، تأکید کرد: خیر. من همیشه وظیفه خودم دانستم که این کار را بکنم. همانطور که گفتم خیلی کار عجیب و خاصی انجام ندادم. همیشه از قبل اینکه فوتبال بازی کنم، امروز و آینده، فرقی هم ندارد چند سال سن داشته باشم، همیشه آنها برای من اولویت داشته و دارند.

«شما پیش‌بینی بازی بسته ازبکستان را داشتید؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: صد درصد. ازبکستان تیم خیلی باکیفیتی است. به مراتب آنها امروز بازی با کیفیت‌تری نسبت به بازی دور رفت انجام دادند. بازی آنها برنامه‌ریزی شده بود و بازیکنان باکیفیتی دارند. راجع به کیفیت تیم رقیب صحبت نمی‌شود. آنها بازیکنان بسیار با کیفیتی داشتند. شرایطی که وجود داشت دو نیمه متفاوت را به وجود آورد. آنها در نیمه اول مالکیت توپ بودند و مدیریت بازی شرایط بهتری داشتند. البته موقعیت خاصی ایجاد نکردند. در نیمه دوم هم ما به مراتب بهتر بودیم و کیفیت تیم‌مان را نشان دادیم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان راجع به موقعیت‌های از دست رفته ایران مقابل ازبکستان، تصریح کرد: بله، چند موقعیت داشتیم که از دست دادیم. مهدی طارمی، سردار آزمون و خودم موقعیت‌های گلزنی داشتیم که از دست دادیم. مهدی ترابی هم همینطور. اگر یکی از آن موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد، قطعاً شرایط متفاوت بود.

جهانبخش در مورد دریافت پیشنهادات همکاری از تیم‌های لیگ برتری و آینده فوتبالش، تاکید کرد: قطعاً بازگشت به ایران هدف من نیست و دوست دارم فوتبالم را در اروپا ادامه بدهم. با هیچ تیمی در ایران صحبت نکردم. به امید خدا قطعاً در اروپا می‌مانم.

قلی‌زاده: بازگشت به ایران؟ فقط درباره تیم ملی صحبت می کنم!

علی قلی‌زاده هافبک تیم ملی فوتبال پس از تساوی بدون گل تیم ملی ایران مقابل ازبکستان اظهار داشت: ما چند موقعیت خوب داشتیم، ولی توپ‌های‌مان به گل نمی‌رفت. در نیمه دوم خیلی بهتر بودیم که متأسفانه شانس با ما یار نبود.

وی درباره آخرین وضعیت مصدومیتش گفت: خدا را شکر وضعیتم خوب است و تمریناتم را شروع کردم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به سؤالی درباره شایعه بازگشتش به لیگ ایران، گفت: فقط در مورد تیم ملی صحبت می‌کنم!‌

قربانی: مردم حق داشتند شعار بدهند

محمد قربانی هافبک تیم ملی ایران بعد از تساوی صفر - صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان اظهار داشت: هجومی بازی کردیم و موقعیت‌های زیادی روی دروازه ازبکستان به وجود آوردیم؛ به‌ویژه در نیمه دوم که مهدی طارمی یک توپ به تیر دروازه حریف هم زد و متأسفانه تبدیل به گل نشد.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شعارهای هواداران این تیم علیه ملی‌پوشان گفت: مردم ایران حق داشتند. از آنها تشکر می‌کنیم که از تیم ملی حمایت کردند. امیدوارم در مرحله بعدی قدرتمندانه‌تر ظاهر شویم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه