اخبار داغ

فرمانده نیروی هوایی ارتش:

شركت در انتخابات هم حق و هم وظيفه است

شركت در انتخابات هم حق و هم وظيفه است
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در جمع فرماندهان و مسئولان نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شركت در انتخابات هم حق و هم وظيفه است گفت: مشاركت بالا در انتخابات مانند سنگرى مستحكم كشور و ملت را از هر تهديد و آسيبى مصون می سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع فرماندهان و مسئولان که در ستاد نهاجا و به صورت وبیناری در سراسر پایگاه‍های این نیرو برگزار شد، با اشاره به این که انتخابات نماد جمهوريت و اسلاميت است گفت: نهاد انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، از اركان اصلى آن است و مقام معظم رهبرى(مدظله‍العالی) نيز با بیان اهميت آن، جمهوريت و اسلامیت نظام را وابسته به انتخابات دانسته‍اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر این که مشاركت، اصل كليدى انتخابات است افزود: در ادوار مختلف انتخابات، رهبر معظم انقلاب بر مسئله حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات تاكيد كرده و اصل كليدى "مشاركت در انتخابات" را مهم‌تر از اينكه چه كسى انتخاب شود دانسته‍اند. ايشان همواره بر چهار مولفه سلامت، امنيت، مشاركت قوى، و رقابت واقعى در انتخابات تاكيد دارند و مشاركت گسترده را نشانه‍اى آشكار از استحكام پايه‍های مردم سالارى اسلامى و دلبستگی همگانى به اين موهبت بزرگ پروردگار می‍دانند.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به این که رای مردم تعيين كننده روندهاى حاكميتى است اضافه کرد: براى تبيين اهميت انتخابات آینده از ابعاد داخلى مى‍توان به جایگاهِ راهبردی "رای مردم" به عنوان محورى‍ترين مولفه اشاره کرد. هرچه مشاركت در انتخابات پیشِ ‍رو بالاتر باشد، دولت منتخب با يشتوانه قوى‌ترى خواهد توانست به شعارها و وعدهاى خود عمل کند. از این رو مى بينيم كه همواره در انتخابات مختلف دشمنان و گروهك هاى معاند در پی نا اميدسازى مردم از آينده كشور و تضعيف انتخابات هستند تا كشور را درگير يك مشاركت ضعيف کنند.

وی ضمن تاکید بر این که مشاركت بالا باعث كاهش تهدیدات است، اظهار داشت: در بُعد خارجى، ميزان مشاركت در انتخابات رابطه مستقيم با شدت و ضعف تهديدات عليه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. مشاركت ضعيف اين استتنتاج و توهم را به دشمن القا می کند كه بين مردم و نظام فاصله افتاده است و يكى از نقشه‍هاى دشمنان همواره برهم زدن و زير سوال بردن روند انتخابات در كشور بوده است و بالعكس مشاركت بالا همچون سنگرى مستحكم كشور و ملت را از هر تهديد و آسيبى مصون می سازد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر این که حضور مردم باعث افزايش قدرت، اقتدار و امنيت ملى است گفت: حضور و مشاركت مردم در انتخابات از لحاظ بين‌المللى نشان دهنده اقتدار ملى و چهره قوی بين‌المللى كشور است. هرچند ابزارهاى نظامى، سياسى، اقتصادى قدرت‌افزا و قدرت‌زا است، اما هيچ‌كدام به اندازه حضور مردم ايجاد قدرت نمی‍کند و اين قدرت ملى است كه موجب امنيت می‍شود. هرچقدر قدرت ملى تقويت شود دولت ها از موضع برتر و بالاترى در در صحنه بين‌المللی براى تحقق و دفاع از منافع ملى ايفاى نقش خواهند کرد.

سرتیپ واحدی، حضور پرشور را نماد وحدت ملى دانست و بیان کرد: حضور و مشاركت گسترده در انتخابات نشان دهنده وحدت ملى است و اين همان چيزى است كه نقش بسیار عظيمى در پيروزى و پيشرفت انقلاب و كشور دارد.

فرمانده نیروی هوایی با تاکید بر این که مشاركت در انتخابات زمينه ساز امنيت پایدار و افزايش رفاه است افزود: نظام داراى مقبوليت بالاى مردمى، در حوزه داخلى و خارجى به علت دارا بودن ثبات سياسى از امتيازات گسترده‌تری برخوردار است. از این رو مشاركت بالا در اين انتخابات ضمن افزايش امنيت و كاهش چالش هاي سياسى باعث افزايش رفاه می شود. حضور حداكثرى پشتوانه خدمت‌گزارى مطلوب‌تر مسئولان و تحول در مديريت است و همچنین موثرترين وسيله براى تحقق آرمان‌ها و خواسته هاى يك فرد و جامعه است.

وی با اشاره به وظیفه شرکت در انتخابات خاطرنشان کرد: در يك نگاه اسلامى راي دادن صرفا حق نيست كه بتوان از آن صرف نظر کرد. بلكه چون انتخابات در ميزان رشد و پيشرفت جامعه تاثيرگذار است، لذا شركت در انتخابات هم حق است هم وظيفه.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر این که مشارکت باعث افزايش اعتبار عمومى جامعه می شود تصریح کرد: شكل‌گيرى گفتگوي اجتماعى و مشاركت مردم، اعتماد عمومى را افزايش می‍دهد و باعث مثبت شدن فضا و هم‌افزايى ظرفيت‍ها می‍شود. البته مشاركت بايد در همه سطوح مانند تصمیم گیری، مطالبه‌گرى، نظارت و اجرا دنبال شود و بايد مردم مورد اعتماد قرار گيرند تا اعتماد كنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه