اخبار داغ

مسئول نیمکت آبی‌ها کیست؟

سوهانِ سکوت روی آینده استقلال؛ بلاتکلیفی محض آبی‌ها در آستانه آغاز لیگ!

سوهانِ سکوت روی آینده استقلال؛ بلاتکلیفی محض آبی‌ها در آستانه آغاز لیگ!
شرایط تیم فوتبال استقلال روزبه‌روز بلاتکلیف‌تر می‌شود؛ در حدی که هنوز تکلیف سرمربی و مدیرعامل آن مشخص نیست و سکوت، بر ابهامات افزوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ با گذشت بیش از 20 روز از پایان فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران که به نایب‌قهرمانی تیم فوتبال استقلال و شکست خوردن در دقایق پایانی دوئل صدرنشینی به رقیب سنتی یعنی پرسپولیس انجامید، وضعیت آبی‌پوشان فوتبال تهران مثل همتای خود مشخص نیست؛ البته استقلالی‌ها شرایط ملتهب‌تری را تجربه می‌کنند.

پرسپولیسی‌ها اگر چه مدیرعامل‌شان با محرومیت 20 روزه مواجه شده ولی همچنان درویش را در قامت مدیرعاملی دارند و مذاکرات با گزینه‌های سرمربی‌گری، دروازه‌بانی و سایر پست‌های ترکیب توسط دیگر اعضا ادامه دارد اما استقلالی‌ها نه مدیرعامل مشخصی دارند، نه ترکیب منسجمی در هیأت مدیره و حتی تکلیف جواد نکونام هم هنوز مشخص نیست.

اگر چه نکونام با باشگاه استقلال قراردادی 3 ساله دارد که 2 سال از آن هنوز باقی مانده اما شرایط دریافتی‌هایش از باشگاه در فصلی که گذشت به‌علاوه وجود برخی بندها در قراردادش، آینده او را مبهم ساخته. از این رو اخباری از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس مذاکراتی را با برخی گزینه‌های خارجی هم شروع کرده است.

از آندره‌آ استراماچونی و ریکاردو ساپینتو به‌عنوان گزینه‌های هلدینگ یاد می‌شد که خیلی زود یا مذاکرات به بن‌بست رسید و یا اصلاً گفتمانی صورت نگرفت. شنیده می‌شود نکونام مجوزهای نهادهای مربوطه برای هدایت استقلال در فصل بعد را نگرفته که این مسئله هم با توجه به این که هنوز هیچ استعلامی از نهادها گرفته نشده، درست و اساساً مشخص نیست.

جمعه گذشته تصویری از جواد نکونام در کنار سردار احمد شهریاری، نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در آکادمی باشگاه استقلال منتشر شد که بحث حل شدن مشکلات نکو برای فصل بعد و توافق ضمنی یا چراغ سبز مالک باشگاه به سرمربی‌گری جواد در فصل جدید را در اذهان متبادر ساخت؛ مسئله‌ای که هیچ واکنشی از سوی باشگاه یا هلدینگ را در پی نداشت.

از سمت دیگر؛ هواداران باشگاه استقلال طی روزهای اخیر با هشتگ‌گذاری‌های چند ده هزارتایی اینستاگرامی و توئیتری، اخراج جواد نکونام و سپردن سکان هدایت استقلال به یک سرمربی معتبر خارجی را خواستار شده‌اند که این امر به‌نظر می‌رسد از چشم مدیران هلدینگ خلیج‌فارس پنهان نمانده و آن‌ها را در توافق با نکو مردد کرده است.

اخبار توافق نکونام با هلدینگ در شرایطی به گوش می‌رسد که جواد اشتباهات پی‌درپی خود در فصل گذشته اعم از حواشی پیراهن مشکی، اظهارات عجیب در نشست‌های خبری، خط‌دهی گسترده از سوی اطرافیان رسانه‌ای و مشاوره‌های اشتباه از سوی افراد معلوم‌الحال را متوجه شده و برای ماندن در استقلال، به مدیران هلدینگ تعهداتی در این زمینه داده است.

نکونام البته با مشکل فقدان مهره تاکتیکی و فنی بر نیمکت تیمش هم روبه‌روست و مدیران هلدینگ در یکی از چندین شروط، از او خواسته‌اند که اگر در استقلال ماندنی شد، یک مربی را به عنوان دستیار اول به استقلال بیاورد و نیمکت آبی‌ها را از گزینه‌های پرحاشیه و بدون بار تاکتیکی خالی کند که احتمال قبول کردن آن توسط نکو بسیار بالاست.

امروز  به احتمال زیاد؛ دومین مجمع عمومی باشگاه استقلال به میزبانی هلدینگ خلیج‌فارس برگزار خواهد شد تا احتمالاً تکلیف مدیرعامل و سرمربی را روشن کند. شاید در جلسه مهم فردا تکلیف قطعی سرمربی استقلال هم مشخص شود تا برنامه ریزی‌ها برای فصل آینده لیگ برتر صورت بگیرد و لیست خرید بازیکنان موردنیاز فصل بعد مشخص شود.

با این همه تاکنون سکوت مسئولان هلدینگ خلیج فارس بر ابهامات افزوده است و کسی نمی‌داند دقیقاً در استقلال چه می‌گذرد. آیا نکونام می‌ماند؟ آیا سرمربی خارجی روی نیمکت آبی‌ها خواهد نشست؟ آیا بحث مجوزها حل شده؟ هیچ چیز در باشگاه استقلال به درستی روشن نیست و هواداران این تیم در بلاتکلیفی محض دست و پا می‌زنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه