اخبار داغ

برگزاری مراسم گردهمایی کاروان اعزامی به پارالمپیک؛

رونمایی از تمبر یادبود نایب قهرمانی ایران در پاراآسیایی/ پولادگر: از حاشیه دوری کنید

رونمایی از تمبر یادبود نایب قهرمانی ایران در پاراآسیایی/ پولادگر:  از حاشیه دوری کنید
مراسم گردهمایی کاروان اعزامی به پارالمپیک پاریس با حضور مسئولین کمیته پاراالمپیک، فدراسیون جانبازان و توان‌یابان و ورزشکاران رشته های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گردهمایی کاروان اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در محل فدراسیون جانبازان و توان‌یابان برگزار شد.

در این گردهمایی غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمد پولادگر نایب رییس کمیته پارالمپیک و رییس کاروان ایران در پاریس، جلیل کوهپایه زاده رئیس فدراسیون جانبازان، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، مریم کاظمی پور نایب رییس بانوان کمیته پارالمپیک، محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و رییس شرکت پست حضور داشتند.

همچنین ملی پوشان رشته های مختلف و پارالمپین های کاروان اعزامی به پاریس در سالن حضور یافته و در مراسم شرکت کردند. 

برنامه با پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز  و در ادامه کلیپ های از افتخارآفرینی قهرمانان ایران زمین در سالن پخش شد.

در کلیپ های منتشر شده بخشی از سخنان رهبر انقلاب منتشر شد که از اهتمام ساره جوانمردی به ارزش های اسلامی تقدیر کرد.

ساره جوانمردی پرچمدار ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو با چادر به عنوان حجاب برتر حضور داشت و در ادامه با کودک چند ماهه خود برای کسب مدال نقره رشته تیراندازی روی سکو رفت.

در این مراسم همچنین از تمبر ساره جوانمردی با حضور لیالی معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت پست رونمایی شد.

کارگری: امیدوارم به اتفاقات شیرین در پاریس هستم

غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک نخستین سخنران این مراسم بود. وی با تاکید بر اهمیت ورزش پارالمپیکی گفت:  در این یکسال افتخارات زیادی در این ورزش به دست امد اما آوردگاه بزرگی در پیش داریم که با هیچ تورنمنتی  قابل قیاس نیست. همه کشورها به صورت اماده به پاریس خواهند امد اما دلم روشن است که در پاریس اتفاقات مهمی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: لازمه تاریخ سازی فعالیت و تمرین بیشتر ورزشکاران و مدیران است. باید یک اقدام همه جانبه انجام شود. ورزشکاران و مربیان در این اقدامات نقش مهمی دارند.

رونمایی از تمبر یادبود کسب مقام دومی ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

در ادامه مراسم گردهمایی کاروان اعزامی ایران در بازی های پارالمپیک پاریس۲۰۲۴، از تمبر یادبود کسب مقام دومی ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو۲۰۲۲ رونمایی شد. 

این تمبر یادبود در حاشیه مراسم، رونمایی و ممهور به مهر شرکت ملی پست شد.

تمبر یادبود کسب مقام دومی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ با تیراژ ۶۰ هزار قطعه و با تکنیک گرافیک کامپیوتری توسط عبدالامیر صراف‌زادگان و مهناز طاهری طراحی شده است.

در این تمبر از تصویر ساره جوانمردی عضو تیم ملی پاراتیراندازی در مراسم اهدای مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ به همراه فرزند ۳ ماهه‌اش استفاده شده که مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.

کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران با نام "فرزندان ایران" در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ در رده‌بندی تیمی با ۱۳۱ مدال برای نخستین بار در رده دوم آسیا قرار گرفت.

پولادگر: از حاشیه دوری کنید تا موفق شوید

محمد پولادگر نایب رییس کمیته پارالمپیک در این مراسم اظهار داشت: در چند بخش باید نکاتی را ارائه کنم. در بخش فنی تا جایی که می‌شناسم‌ و می بینیم همه دوستان چه مربی و چه ورزشکار با تجربه و خبره هستند. در حوزه فنی آموزه دین ما است و معجزه قرآن است که هر آنچه که تلاش و صبر کنید  همانقدر نتیجه می‌‌گیرید. با تلاش نکردن و بی توجهی به تمرینات قطعا به نتیجه نمی رسید. امیدوارم در این مدت باقیمانده تلاش کافی  راداشته باشید.

وی ادامه داد: برای هرکاری و هر موضوعی شاید وقت داشته باشید، اما برای پارالمپیک پاریس فقط یک شانس دارید و باید تمام تمرکزتان این باشد که حضور عزتمندانه داشته باشید.

سرپرست کاروان ایران عنوان کرد:  موضوع بعدی وظیفه شناسی است و خدا نکند کسی کم فروشی کند. همه باید تلاش و کوشش خود را بکنیم. قهرمانان همیشه می گویند اگر بعد از مسابقه اما و اگر نکردیم، یعنی به وظیفه مان عمل کردیم و از تمام توان مان استفاده کردیم. تاکید مجدد ما بر تمرکز و دوری از حاشیه است. باید از تجربیات خود درس بگیریم و استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: یکی از نقاط آسیب در بازی های پاراآسیایی هانگژو استفاده از مواد نیروزا بود. خیلی باید این موضوع را مراقبت کنیم. همه می دانند که خدایی ناکرده اگر کسی صیانت نکند، اول از همه خودش ضرر می‌کند. کسی که می خواهد از مواد نیروزا استفاده کند، یعنی خودش نیست و از هر جهت محکوم است. به خاطر همین قوانین روز به روز سخت تر می شود.

پولادگر با اشاره به اینکه در موضوع دوپینگ ورزشکار مقصر است، گفت:  وادا هیچ چیز دیگر را نمی پذیرد. قطعا کمیته پارالمپیک هم برخورد خواهد کرد. علاوه بر ورزشکار، مربی و سرپرست هم باید پاسخگو باشند و باید صیانت کنند. لذا روی این موضوع تاکید داریم و همه باید مراقبت کنند. دفترچه های راهنما دست همه رسیده و دیگر عذری پذيرفته نخواهد بود و کسی نمی تواند بگوید اطلاعی نداشتم.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک پاریس عنوان کرد: بحث بعدی عدم آشنایی برخی مربیان به قوانین برخی رشته ها در بازی های پاراآسیاییهانگژو بود. واقعا تاسف برانگیز که اگر یک بار دیگر این مسائل تکرار شود. اینکه کسی در جایگاه سرمربیگری نشسته باشد و برای چنین رویداد مهمی بگوید با قوانین آشنا نبوده است. خیلی بد است و امیدوارم تکرار نشود. مربیان باید به قوانین داوری هم آشنا باشند و اگر غیر از این باشد باید تعجب گرد. ‌قبل و بعد از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی هم گزارش شد که برخی ورزشکاران دیر رسیدند یا به سالن دیگری اشتباه رفتند. هرچه جمع منسجم تر باشد و دلها به هم نزدیک لطف و عنایت خدای متعال را به همراه خواهد داشت. ما در آیین مذهبی و دستورالعمل‌های دین مان است که به جمع تاکیدات زیادی وجود دارد. دعای باران همیشه جمعی است و کسی نمی تواند فرادا بخواند. امیدوارم این کاروان همدل و همراه همیشه همدل باشد.

پاداش مدال آوری+پرداخت مشروط پاداش تشويقی به مسافران پارالمپیک

در ادامه مراسم  غفور كارگری توضيحی در مورد پاداش ورزشكاران در این بازیها داد.

وي با تاكيد بر اينكه پاداش مدال آوری ورزشكاران هر رقمی كه باشد، به صورت كامل پرداخت می شود، گفت: علاوه بر پاداش مدال آوری، پاداش تشويقی هم به ورزشكاران پرداخت می شود، اين پرداختی با توجه به عملكرد ورزشكار در زمينه های مختلف مانند فرهنگي و معادل ٢٥ پاداش تعيين شده است.

رييس كميته ملی پارالمپیک تصريح كرد: در مورد ساير اعضای كاروان مانند هانگژو، پرداخت ٧٠ درصد پاداش قطعي است و ٣٠ درصد ديگر متناسب با عملكردشان پرداخت می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه