اخبار داغ

در حاشیه مراسم تجلیل؛

پاداش ۱۰۰ میلیونی به خانواده المپین‌ها/ قرائت سوگندنامه ورزشکاران المپیکی توسط پرچم‌داران ایران

پاداش ۱۰۰ میلیونی به خانواده المپین‌ها/ قرائت سوگندنامه ورزشکاران المپیکی توسط پرچم‌داران ایران
قهرمانان پینگ‌پنگ و شمشیربازی کشورمان متن سوگند نامه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را قرائت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ نشست صمیمی وزیر ورزش و جوانان با ورزشکاران اعزامی به المپیک پاریس با حضور رییس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌ها، امروز پنجشنبه از ساعت ١٠ در سالن آبگینه هتل المپیک برگزار شد.

در این مراسم سوگند نامه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از سوی ندا شهسواری و علی پاکدامن قهرمانان تنیس روی میز و شمشیربازی قرائت شد.

متن سوگند نامه به شرح ذیل است:

"با نام و یاد خداوند متعال

از طرف ورزشکاران شرکت کننده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس سوگند یاد می‌کنم که با حداکثر توان و نیرو در این آوردگاه حضور یابم. 

به قوانین حاکم احترام گذاشته و به دور از دوپینگ و مواد نیروزا در مسابقات شرکت کنم و با روح واقعی ورزش و نوع دوستی برای شکوه ورزشی و افتخار آفرینی مبارزه کنم.

نسبت به انجام وظایف ملی و میهنی کشورم متعهد و کوشا باشم. به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته و پاسدار آن باشم.

به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ، احترام گذارده و متعهد به آن باشم. نسبت به هم میهنان خود متعهد و مسئول باشم. نسبت به اصول و اخلاق اسلامی بعنوان سفیران و پرچمداران ایران اسلامی پایبند باشم.

خداوندا ! مرا نسبت به تعهداتم موفق و سرانجامم را به نیک فرجامی مقرر بفرما.

آمین یا رب العالمین"

ورزشکاران المپیکی به‌همراه خانواده‌ به این مراسم دعوت شده‌اند و قرار است به همسر یا مادرشان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان پاداش اهدا شود. همچنین به سرمربیان نیز قرار است پاداش داده شود. 

ایران با ۴۰ ورزشکار در ۱۳ رشته در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک حضور دارد. از میان ۴۰ ورزشکار ایران، ۲۹ نفر مرد و ۱۱ نفر زن هستند. همچنین در این دوره رکورد حضور زنان ایرانی در المپیک شکسته شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه