اخبار داغ

ایران کشور هشتادوششم در مراسم افتتاحیه؛

بازیهای المپیک پاریس| رژه با قایق در رودخانه سن/ شروع مسابقات قبل از افتتاحیه

بازیهای المپیک پاریس| رژه با قایق در رودخانه سن/ شروع مسابقات قبل از افتتاحیه
مراسم افتتاحیه المپیک روی رودخانه سن برگزار می شود اما پیش از افتتاحیه شاهد آغاز بازیها هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم افتتاحیه بزرگ بازی‌های المپیک جمعه ۵ مردادماه برگزار می‌شود اما پیش از برگزاری افتتاحیه شاهد آغاز بازیها خواهیم بود. اولین رقابت‌ها از جمله فوتبال و هندبال ۲ روز زودتر (چهارشنبه آینده) آغاز می‌شود. مراسم افتتاحیه در مرکز شهر پاریس و رودخانه سن برگزار و مشعل المپیک نیز روشن می‌شود.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پنجم مرداد افتتاح می‌شود. مراسم افتتاحیه در رودخانه سن برگزار خواهد شد و برای اولین بار کشورها با قایق مسیر رودخانه را طی می‌کنند. 

ترتیب رژه کشورها نیز مشخص شده و یونان که برای اولین بار بازی‌های المپیک را برگزار کرده به عنوان اولین کشور رژه خواهد رفت. 

پس از آن تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک رژه می‌رود و سپس کشورها بر اساس حروف الفبای انگلیسی رژه خواهند رفت. 

کاروان ایران هم به عنوان کشور هشتاد و ششم در افتتاحیه المپیک رژه خواهد رفت. 

آخرین کشورهایی که رژه می‌روند، استرالیا میزبان المپیک ۲۰۳۲، آمریکا میزبان المپیک ۲۰۲۸ و در نهایت فرانسه میزبان المپیک ۲۰۲۴ است. 

ورزشکاران روسیه و بلاروس به دلیل جنگ با اوکراین از شرکت در مراسم افتتاحیه منع شده‌اند.

مسابقات در برخی از رشته های ورزشی  از چند روز قبل شروع می شود. به عنوان مثال، مسابقات فوتبال و مسابقات راگبی مردان از چهارشنبه دو روز قبل از افتتاح رسمی المپیک  آغاز می شود. مسابقات فوتبال بانوان نیز از پنج‌شنبه آغاز می شود و مسابقات هندبال بانوان و مسابقات انتخابی تیراندازی با کمان نیز در همان روز آغاز می شود.

از آنجایی که بازی ها فقط تا ۲۱ مرداد ادامه دارند، مدت زمان برای برخی از ورزش ها بسیار کوتاه است. برای اینکه ورزشکاران زمان استراحت بیشتری داشته باشند المپیک از روز چهارشنبه آغاز می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه