اخبار داغ

با اعلام دبیر ستاد مربوطه؛

استقلال و پرسپولیس، لیگ 24 در ورزشگاه تختی/ 15 شهریور؛ زمان بازسازی استادیوم آزادی!

استقلال و پرسپولیس، لیگ 24 در ورزشگاه تختی/ 15 شهریور؛ زمان بازسازی استادیوم آزادی!
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در بسیاری از بازی‌های فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر در استادیوم تختی به میزبانی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ داوود رفعتی، دبیر ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌های لیگ برتر پیرامون میزبانی استقلال و پرسپولیس در فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: استادیوم فوتبال ورزشگاه تختی تا حدود 90 درصد آماده میزبانی از لیگ برتر است. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم کمک کنند تا کارهای جزئی مثل نصب گیت‌ها و برخی مسائل دیگر انجام شود. این کارها هزینه‌بر است و نیاز به کمک سرخابی‌ها خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان داشت: با انجام کارهای باقیمانده دیدار افتتاحیه لیگ برتر و همه بازی‌های استقلال و پرسپولیس تا پایان فصل به جز دیدارهای بزرگ مثل دربی و نبرد با تراکتور و سپاهان در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود. دیدارهای لیگ نخبگان این دو تیم و به اضافه بازی‌های بزرگ و مهم آنها در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

رفعتی درباره این که آیا واقعاً استادیوم تختی از نظر امکاناتی حاضر شده، بیان داشت: 90 درصد آماده شده است. اتاق VAR هم تعبیه شده است. برخی جاهای تختی از آزادی هم بهتر است. مثلا ورودی سکوی بانوان بهتر از آزادی است. گیت‌های ورودی باقی مانده که با یک شرکت توافق کردیم و از فردا کار نصب شروع می‌شود و این ورزشگاه آماده برگزاری بازی در 25 مرداد می‌شود.

وی در رابطه با پی‌گیری فدراسیون فوتبال خاطرنشان ساخت: برای اولین‌بار در دنیا رئیس فدراسیون فوتبال یک کشور نگران وضعیت یک ورزشگاه می‌شود. من ناظر فیفا هستم و تاکنون چنین چیزی را ندیده‌ام! وظیفه فدراسیون فوتبال تامین ورزشگاه نیست اما فدراسیون فوتبال در کنار باشگاه‌هاست.  شرکت تجهیزات کارهای بسیار زیادی کرده اما وسعت کار در ورزشگاه آزادی به شدت زیاد است؛ از آخرین باری که این ورزشگاه به شکل اساسی تعمیرات داشته بیش از 20 سال می‌گذرد! امیدواریم تا 15 شهریور این ورزشگاه آماده شود.

دبیر ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌های لیگ برتر تصریح داشت: بعد از برگزاری قرعه‌کشی لیگ برتر کارگروهی برای بازبینی از ورزشگاه‌های لیگ برتری شکل می‌گیرد که فعالیت این کارگروه سه روز در هفته خواهد بود. ورزشگاه‌های تختی آبادان، شهدای فولاد، شهید سلیمانی، شهدای مس رفسنجان، یادگار امام (به شرط)، امام خمینی اراک و خیبر خرم‌آباد آماده هستند. نور ورزشگاه‌ها برای برگزاری مسابقات باید به 1600 لوکس برسد چون لازمه VAR است. ورزشگاه امام خمینی اراک برای ما بسیار مهم است چون ممکن است برای برگزاری بازی‌های دو تیم دیگر به علاوه آلومینیوم به آن نیاز داشته باشیم.

وی در نهایت گفت: ورزشگاه چادرملو به لیگ برتر نخواهد رسید و باید ورزشگاه جایگزین تعیین کنند، ورزشگاه قایقران انزلی مشکلاتی دارد که در حال رفع آنها هستند، برای آماده سازی ورزشگاه قدس هیچ اقدامی صورت نگرفته است، قزوین مشکل پارکینگ دارد، نور و وی ای پی دارد و باید درست شود، ورزشگاه غدیر اهواز اگر مشکل نور و زمین را حل کنند می تواند بدون تماشاگر میزبان لیگ برتر باشد چون این ورزشگاه گیت ندارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه