اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

گمانه زنی ها درباره انتخاب وزیر ارشاد؛ چه کسی سکاندار خواهد شد؟

گمانه زنی ها درباره انتخاب وزیر ارشاد؛ چه کسی سکاندار خواهد شد؟
از آنجا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی در هدایت و سامان‌ دهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور شناخته می‌شود، انتخاب صحیح در این بخش می‌تواند تأثیرات عمیق و مثبتی بر روی این حوزه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌ جمهور جدید، تحولاتی بزرگ در عرصه سیاست و مدیریت کشور در حال شکل‌گیری است، یکی از بخش‌های کلیدی این تحولات، وزارت فرهنگ است که به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه فرهنگی کشور شناخته می‌شود، به همین دلیل معرفی و انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این میان ناشران و فعالان فرهنگی که همواره در صف مقدم این تحولات قرار دارند با معرفی گزینه‌های پیشنهادی خود برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی فعال در این فرآیند ایفا کرده‌اند. این گزینه‌ها از طریق نامه‌های رسمی به کمیته فرهنگ به ریاست علیرضا تابش ارسال شده و در این راستا، هر یک از نهادها و تشکل‌های فرهنگی نامزدهای خود را معرفی کرده‌اند. 

بر اساس آخرین اطلاعات، کمیته فرهنگ به دو فهرست از نامزدها برای سکانداری وزارت ارشاد رسیده است که فهرست اول شامل رسول جعفریان، فاطمه مهاجرانی، حجت‌الله ایوبی، حسین انتظامی، احمد مسجد جامعی و فهرست دوم نیز شامل سید محمد هاشمی، محمد اللهیاری‌فومنی‌، حسین انتظامی، محمد‌مهدی حیدریان است.

در این میان حسین انتظامی نام مشترکی است که در این دو فهرست قرار دارد و بیشترین اقبال به او برای سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وجود دارد.

وی زادهٔ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۶ در مشهد روزنامه‌نگار و مدیر رسانه‌ای اهل ایران است. از سوابق او، ریاست سازمان سینمایی کشور، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، گشایش مؤسسه مطبوعاتی جام جم، ریاست هیئت مدیره مؤسسه همشهری و مدیریت مسئول خبرآنلاین است.

حسین انتظامی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴، عضو ستاد انتخاباتی علی لاریجانی و رئیس کمیته رسانه بود و در دوران حضور لاریجانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مسئولیت سخنگویی آن نهاد را بر عهده داشت.

او بین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار مدیریت اداره کل مطبوعات داخلی شد و یک سال نیز ریاست ستاد جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها را برعهده گرفت.

در شهریور ۱۳۹۲ و پس از پیروزی حسن روحانی نیز در انتخابات ریاست‌ جمهوری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشت و با حکم علی جنتی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه را برعهده گرفت. 

سپس در دی ۱۳۹۶ همزمان به عنوان دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد. 

در دولت دوم حسن روحانی او از معاونت مطبوعاتی به سازمان سینمایی رفت و ابتدا سرپرستی و در ادامه ریاست سازمان متولی سینما در ایران را برعهده گرفت.

به گزارش دانا؛ انتخاب وزیر فرهنگ در دولت چهاردهم، نقشی کلیدی در ارتقاء کیفیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور خواهد داشت و به همین دلیل، انتخاب مناسب از میان این گزینه‌های پیشنهادی می‌تواند به بهبود وضعیت فرهنگی و پاسخ به نیازهای روز افزون فرهنگی و هنری کشور کمک شایانی کند، امید است که تصمیم‌گیرندگان با در نظر گرفتن تمامی جوانب و نیازهای فرهنگی، گزینه‌ای را انتخاب کنند که قادر به هدایت صحیح و مؤثر در مسیر ارتقاء فرهنگ و هنر ایران باشد.

 

مصطفی پورکیانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه