اخبار داغ

ژیمناست و مربی تیم ملی و رئیس فدراسیون ژیمناستیک چه گفتند؟

درخواست المپین ژیمناستیک از رییس جمهور منتخب/ درگاهی: الفتی دو پرش خوب داشت

درخواست المپین ژیمناستیک از رییس جمهور منتخب/ درگاهی: الفتی دو پرش خوب داشت
ژیمناست و مربی تیم ملی و رئیس فدراسیون ژیمناستیک پس از مسابقات ماده پرش خرک صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابتهای مرحله مقدماتی ژیمناستیک در ماده پرش خرک امروز در پاریس برگزار شد و مهدی الفتی در پرش اول با امتیاز 14.666 و در پرش دوم با امتیاز 14.500 و در مجموع با نمره 14.583 مرحله مقدماتی وسیله پرش خرک را پشت سرگذاشت.

در پایان این مسابقه ژیمناست و مربی تیم ملی و رئیس فدراسیون ژیمناستیک صحبت کردند.

خیرخواه: داوران بیش از اندازه مهدی را جریمه کردند

رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری در خصوص عملکرد مهدی الفتی در مرحله مقدماتی پرش خرک المپیک پاریس اظهار داشت: مهدی فقط یک گام به عقب برداشت که داوران با مهدی سختگیرانه رفتار  و او را بیش از اندازه جریمه کردند. با همه این شرایط مهدی تا این لحظه در جایگاه  چهارم است.

وی افزود: امیدوارم مهدی در بین ۸ نفر برتر قرار بگیرد و به فینال صعود کند که البته کار دشواری هست.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: حضور در این مسابقات از هر چیزی مهم تر هست و باید به الفتی بابت همین افتخار تبریک گفت.

وی تصریح کرد: مطمئن باشید اگر داور با الفتی مهربان تر بود،  الان خیالمان راحت بود.

الفتی: داوران سخت‌گیرانه امتیاز دادند

مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در ماده پرش خرک بعد از انجام دو حرکت خود در خصوص سطح رقابت‌ها اظهار داشت: خدا را شکر این اولین تجربه یک ژیمناستیک ایران در میدانی به این بزرگی بود و تا به حال چنین تماشاگرانی ندیده بودم و برای من خیلی جذاب بود. دو ‌پرش خود را جفت زدم و خیلی عالی بود، اما داوران یک مقدار سخت‌گیرانه امتیاز دادند. تا به این لحظه چهارم هستم و شانس صعود به فینال را دارم، اما تا آخر ساعت امروز مشخص خواهد شد جز ۸ نفر برتر فینالست خواهم یود یا نه.

وی در خصوص امیدهای خود برای حضور در فینال مسابقات گفت: ژیمناستیک ورزش لحظه‌ها است، اما داوران واقعا سخت‌گیرانه امتیاز دادند و اصلا انتظارش را نداشتند. امیدوارم به لطف خدا بهترین نتیجه را کسب کنم.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی تفاوت میدان المپیک با سایر مسابقات عنوان کرد: در المپیک بهترین‌های دنیا حضور دارند و خیلی مسابقه بزرگی است و از بازی‌های آسیایی سطح بسیار بالاتری دارد. حضور در المپیک تجربه بزرگی بود. امیدوارم فینالیست شوم، اما در غیر این صورت نیز مطمئن باشید، المپیک بعدی روی سکو خواهم بود.

اینچه درگاهی: جریمه‌ای بیش از حد برای الفتی در نظر گرفتند

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران درخصوص رقابت نماینده کشورمان در مسابقات المپیک اظهار داشت: هر ۲ پرش مهدی الفتی بسیار خوب و قوی بود. تکنیک خوب و آرامش قوی الفتی باعث سربلندی ایران شد و نمره خوبی هم کسب کرد.

وی افزود: یک جریمه‌ای را برای الفتی بیش از حد در نظر گرفتند اما با این حال در گروه خودش نفر چهارم است که 8 نفر برتر فینالیست خواهند بود. امیدوارم که پس از اتمام کار گروه دوم نیز مهدی جزو فینالیست‌ها باشد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: تا این لحظه ژیمناستیک ایران نمایش بسیار قدرتمندی را در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان نشان داده. این مسئله تحول چهره این رشته در کشور را نشان می‌دهد.

درخواست فینالیست المپیک از رییس جمهور منتخب

مهدی الفتی بعد صعود به فینال رقابت های پرش خرک بازی‌های المپیک اظهار داشت: خداراشکر می‌کنم که بعد از مسابقه در مرحله مقدماتی و اعلام نتایج، به عنوان نفر هشتم به فینال رسیدم. این برای اولین بار است که یک ایرانی به این جایگاه صعود می‌کند و خیلی باعث خوشحالی من شد. از همه کسانی که حمایتم کردند و پشتم بودند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره تاثير اينچه درگاهي در پيشرفت ژيمناستيك ايران عنوان کرد: از رئیس جمهور منتخب خواهش می‌کنم با حمایت از مدیرانی چون زهرا اینچه‌درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک، باعث پیشرفت ورزش کشور شود. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه