اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا:

رژیم صهیونیستی باید ذیل بند 7 منشور حقوق بشر قرار گیرد/ احتمال بروز جنگ بین تل آویو و بیروت تا شهریور

رژیم صهیونیستی باید ذیل بند 7 منشور حقوق بشر قرار گیرد/ احتمال بروز جنگ بین تل آویو و بیروت تا شهریور
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی را ذیل بند 7 منشور حقوق بشر قرار داده و تحریم های سنگین نسبت به آن اعمال کند.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تحلیل شرایط بحرانی منطقه و افزایش تنش ها بین تل آویو و بیروت گفت: با گذشت نزدیک به 10 ماه از عملیات طوفان الاقصی و ناکامی رژیم صهیونیستی در تغییر معادلات میدانی شاهد شکل گیری شرایط جدید در غزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی شمار نزدیک به 40 هزار نفر را شامل می شود، ادامه داد: این مسئله موجب شده از تا محور مقاومت برای کاهش رنج های مردم غزه به تحولات منطقه ورود کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حمله انصارالله و ارتش یمن به تل آویو و همچنین حمله پهپادی حزب الله لبنان به منطقه مجدل شمس و کشته شدن شماری از سربازان رژیم صهیونیستی موجب شده است که منطقه وارد فضای تنشی تازه ای شود.

هانی زاده با اشاره به تهدیدات اخیر بنیامین نتانیاهو درخصوص حمله به جنوب لبنان ادامه داد: حزب الله لبنان در پی این تهدیدها از مدت ها قبل آمادگی کامل داشته است از این رو احتمال بروز جنگ در منطقه وجود دارد به طوری که شرایط فعلی بسیار بحرانی است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نشان داده است که هرزمان با بحران داخلی مواجه بوده است بحران را به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی کشانده، تاکید کرد: احتمال بروز جنگ تا شهریور ماه وجود دارد.

این کارشناس مسائل منطقه ای با تاکید بر لزوم تلاش کشورهای منطقه برای جلوگیری از وقوع بحران منطقه ای ادامه داد: کشورهای منطقه از سازمان های بین الملل مطلبه کنند تا طرفین درگیری را به خویشتنداری وادار کنند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: چنانچه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان اتفاق بیفتد سازمان ملل باید رژیم صهیونیستی را ذیل بند 7 منشور حقوق بشر قرار داده و تحریم های سنگین نسبت به آن اعمال کند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه