اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا:

جنبش مبارزات فلسطینیان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی قائل به افراد نیست/وقایع مهمی پیش‌روی غرب آسیا است

جنبش مبارزات فلسطینیان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی قائل به افراد نیست/وقایع مهمی پیش‌روی غرب آسیا است
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: طی روزهای آینده منطقه غرب آسیا شاهد اتفاقات مهمی خواهد بود و در زمان و مکان مناسب پاسخ ترور شهید اسماعیل هنیه داده می شود.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه ترور دردناک شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس یک اقدام جنایت کارانه و نقض آشکار قوانین بین المللی است گفت: شهید هنیه به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران و برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران به تهران سفر کرده بود.

وی ادامه داد: ترور شهید هنیه نقض حاکمیت دو جانبه ایران و قطر بود زیرا اسماعیل هنیه با گذرنامه سیاسی قطر به ایران سفر کرده بود.

هانی زاده با اشاره به اینکه این اقدام جنایتکارانه تبعات خطرناکی برای صلح و ثبات در منطقه خواهد داشت تصریح کرد: طبق بند 51 منشور سازمان ملل در صورتی که کشوری اقدام به ترور شخصیت مهمان در کشور دیگری کند کشور میزبان می تواند نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود قائل است که انتقام خون مهمان را بگیرد گفت: بلافاصله بعد از این اقدام تروریستی درخواست نشست فوری از سوی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد، اما آمریکا و اروپا از محکومیت رژیم صهیونیستی در قبال این اقدام خودداری کردند.

وی با اشاره به اینکه ترور شهید هنیه در روند مبارزات فلسطین خللی ایجاد نخواهد کرد ادامه داد: جنبش مبارزات فلسطینیان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی قائل به افراد نیست و شخصیت های دیگر بلافاصله جای شهید هنیه را پر خواهند کرد، اما محور مقاومت انتقام سختی خواهد گرفت.

هانی زاده خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده منطقه غرب آسیا شاهد اتفاقات مهمی خواهد بود که در زمان و مکان مناسب پاسخ ترور شهید اسماعیل هنیه داده شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه