اخبار داغ

در پی چهارمی در بازی‌ها؛

علی‌پور: تنهایی جنگیدم؛ خیلی بی معرفت هستند/ پاداش ویژه رئیس کمیته ملی المپیک برای سنگ‌نورد ایرانی

علی‌پور: تنهایی جنگیدم؛ خیلی بی معرفت هستند/ پاداش ویژه رئیس کمیته ملی المپیک برای سنگ‌نورد ایرانی
رئیس کمیته ملی المپیک از در نظر گرفته شدن پاداش به رضا علیپور پس از کسب رتبه چهارم در مسابقات سنگ‌نوردی المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ رضا علی‌پور، المپین سنگ‌نوردی کاروان کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی سنگ‌نوردی سرعت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف رقیبی از لهستان رفت که با پذیرش شکست با اختلاف تقریبی ۷ صدم ثانیه مقابل این رقیب، به دیدار فینال راه نیافت. المپین سنگ‌نوردی کاروان کشورمان در مرحله رده‌بندی سنگ‌نوردی سرعت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل رقیبی از آمریکا با پذیرش شکست، به مقام چهارمی دست یافت.

علی‌پور: تنهایی جنگیدم؛ خیلی بی معرفت هستند

رضا علیپور در پایان مسابقه اش در حالی که نمی‌توانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد، درباره این رقابت اظهار داشت: شرمنده همه مردم هستم. خیلی تلاش کردم، اما نشد. تنهایی جنگیدم و نشد.

سنگ نورد کشورمان درباره کسب عنوان چهارمی المپیک اظهار داشت:  همه تلاشم را کردم. یک سال، یک شب راحت نخوابیدم. تنهایی،  نه مربی دارم، هیچ کسی را ندارم. تک و تنها. روز آخر هم دچار مصدومیت شدم و تاندون دستم نصفش پاره شد. نه مدال نقره، نه برنز و نه چهارمی برایم هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: این حرف ها را از غرور نمی زنم. من دارنده 21 مدال سنگ نوردی جهان هستم و افتخاراتم و مدال هایم از همه این سنگ نوردان حاضر در  المپیک بیشتر است. می خواهم یک چیزی بگویم. در انتهای عمق وجودم همه تلاشم را کردم و نشد دیگر. می خواستم برای ایران و مردمم افتخار قهرمانی المپیک را بیاورم اما نشد.

وی افزود: 9 صدم ثانیه با رکورد جهان فاصله دارم. من 4 سال رکورددار جهان بودم. شرمنده هستم، هر طور بگویم جمع نمی شود. من قهرمان جهان هستم و قهرمان بازی های آسیایی هستم. چهارمی برای من توجیه نیست. من انتظار طلا داشتم.

علیپور در شرایطی که با بغض صحبت می کرد، خاطرنشان کرد: تنهایی جنگیدم. به خاطر یک باخت می گفتند، علیپور تمام شد. خیلی بی معرفت هستند. همه مردم کشورمان ایران را دوست دارم. خاک پای همه مردم ایران هستم. شرمنده هستم و نشد.

پاداش ویژه خسروی وفا برای علیپور

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به پاس تلاش خستگی‌ناپذیر رضا علیپور و رکورد شکنی‌اش در دیدار پایانی مسابقات سنگ‌نوردی بازی‌های المپیک، پاداشی ویژه در نظر گرفت.

محمود خسروی‌وفا در این خصوص گفت: تلاش این جوان رعنای کشور را در بازدید از اردوی قزوین دیدم و شک ندارم او با غیرت ایرانی توانست جایگاه چهارمی المپیک را برای کشورمان بدست آورد.

وی ادامه داد: ضمن خسته نباشید به مجموعه فدراسیون کوهنوردی، کادر فنی و شخص رضا علیپور پاداشی در خور برای رکوردشکنی ایران و تلاش خستگی ناپذیرش در نظر خواهیم گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک ضمن تبریک کسب مدال‌های ارزشمند در رشته‌های کشتی و تکواندو برای سایر ملی پوشانی که طی روزهای آینده به مصاف حریفان خود می‌روند، آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مسابقه رئیس کمیته ملی المپیک ایران طی تماس تلفنی  ضمن تبریک و خدا قوت به علیپور، از پرداخت پاداش ویژه به وی خبر داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه