اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

برجام آری انتقام خون شهدا نه!/ سناریوی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب برای باز کردن پای مذاکرات!

برجام آری انتقام خون شهدا نه!/ سناریوی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب برای باز کردن پای مذاکرات!
در حالی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب بهانه نخ نمای « می خواهند پای ایران را به جنگ باز کنند» را دست آویز قرار دادند که این روزها سناریو مذاکره آری انتقام خون شهدا نه به راهبرد اصلی آنها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، مهمان رسمی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در تهران به سر می برد، زمزمه ها و گمانه زنی ها برای واکنش ایران نسبت به این اقدام به سوژه اصلی رسانه های داخلی وبین المللی تبدیل شد.

رهبر معظم انقلاب در پیامی که در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس صادر کردند، فرمودند: « ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم. »

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهورمنتخب نیز با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پرقدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی کوتاه تاکید کرد: «ایران اسلامی و جبههٔ مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.»

خونخواهی رئیس دفتر سیاسی حماس و انتقام اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی البته تنها به مسئولان تراز اول کشور ختم نشد به طوری که نمایندگان مجلس، چهره های سیاسی و بین المللی در اظهارات نظرهای متعدد بر انتقام خون هنیه تاکید کردند.

حضور مردم در مراسم تشییع اسماعیل هنیه اما تکه کامل کننده این پازل بود تا مردم نیز پاسخ به این اقدام تروریستی را به طور جدی مطالبه کنند.

حرکت خلاف جهت رسانه های اصلاح طلب در قبال خونخواهی هنیه!

رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب اما رویه ای خلاف آنچه مطالبه ملت و مورد تاکید مقامات کشور است را در پیش گرفته و زمزمه می کنند.

جریان رسانه ای رادیکال اصلاح طلب باز هم بهانه نخ نمای « می خواهند ایران را در تله جنگ بیندازند» را سر دست گرفته و تلاش می کند به جای انتقام مذاکره با آمریکا و برجام را بهترین گزینه جایگزین به خورد جامعه بدهد.

روزنامه هم‌میهن در گزارشی آورده است ایران به جای انتقام به سراغ مذاکره با آمریکا برود.

در بخشی از این گزارش آمده است: تجربه آوریل نشان می‌دهد که پیام‌های مستقیم بین ایالات متحده و اسرائیل، همراه با دیپلماسی قوی پشت پرده بین ایالات متحده و ایران، می‌تواند موثر باشد. نتیجه حمله ۱۳ آوریل ایران می‌توانست بسیار بدتر باشد اگر تهران از قبل آن را تلگراف نمی‌کرد، و اگر اسرائیل و متحدانش دفاعی قوی و عمدتاً موفق را پیش‌بینی نمی‌کردند. اسرائیل نیز می‌توانست با شدت بیشتری به این رگبار پاسخ دهد، اگر دولت بایدن در گفت‌وگوهای فشرده علیه آن رایزنی نمی‌کرد.

به نظر می رسد حضور ظریف در تیم دولت جدید باز هم پای از سرگیری مذاکرات با آمریکا را در میان جریان رسانه ای اصلاح طلب باز کرده است تا با این امید در حرکتی نرم و آرام آرام با فعالیت رسانه ای ضمن نزدیک شدن به غرب و ایالات متحده، دیپلماسی را به دوران قهر منطقه ای کشور که در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی در کشور شکل گرفته بود، سوق دهند.

روزنامه آرمان امروز نیز به بهانه ترس از تشدید تنش های نظامی بین ایران و متحدانش با اسرائیل، عَلَم خویشتنداری و مذاکره برای حل مسئله را دست آویز قرار داده است.

این سناریو از سوی جریان رسانه ای اصلاح طلب اما در حالی دنبال می شود که جمهوری اسلامی ایران همچنان بر پاسخ قاطع در زمان و مکان مناسب تاکید دارد.

گستاخی رژیم صهیونیستی را بی پاسخ نخواهد ماند

عبدالوحید فیاضی با اشاره به اینکه خون شهید هنیه، مسیر مقاومت را پویا تر از قبل خواهد کرد، ادامه داد: شهادت همیشه زمینه ساز حرکت های مجاهدان است و رژیم صهیونیستی نمی تواند با ترور و شهادت فرماندهان مقاومت چراغ مبارزه یا اشغالگران را خاموش کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد ادامه داد: شهید هنیه اولین حلقه از شهدای جبهه مقاومت نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خون این شهید که در کشور ما مهمان بود تبعات سنگینی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت و جریان آزادی خواه عالم این گستاخی رژیم صهیونیستی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

براساس آنچه قابل پیش بینی است، ایران برای پاسخ دادن به اقدام تروریستی در تهران عجله ندارد، اما در زمان و مکانی مناسب نه تنها به خونخواهی از اسماعیل هنیه بلکه به جبران کشتار بی رحمانه مسلمانان غزه گستاخی رژیم صهیونیستی را خواهد داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه