اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

آیا مجلس سکان وزارت نفت را به دست یار غار زنگنه می‌دهد؟

آیا مجلس سکان وزارت نفت را به دست یار غار زنگنه می‌دهد؟
محسن پاک نژاد به عنوان گزینه نهایی وزارت نفت کابینه پزشکیان به مجلس معرفی شده است که با واکنش های منفی بدنه صنعت نفت و تعدای از نمایندگان مواجه گردیده است؛ مهم ترین دلیل بازخوردهای منفی، به رابطه عمیق او و بیژن زنگنه مربوط است که زمینه پاسخ منفی بهارستان به وی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن پاک نژاد به عنوان گزینه نهایی وزارت نفت کابینه پزشکیان به مجلس معرفی شده است که با واکنش های منفی بدنه صنعت نفت و تعدای از نمایندگان مواجه گردیده است؛ مهم ترین دلیل بازخوردهای منفی، به رابطه عمیق او و بیژن زنگنه مربوط است که زمینه پاسخ منفی بهارستان به وی را به وجود آورده است.

پاک نژاد از دورانی که بیژن زنگنه در وزارت نیرو حکمرانی می کرد با او جوش خورد. در دوره ای که اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور و زنگنه وزیر نیروی آن بود، پاک نژاد به کمک او رفت و در حراست وزارت نیرو همکاری خود را با زنگنه آغاز کرد. همکاری او با وزیر وقت نیرو ادامه داشت و پرونده های ویژه این وزارتخانه را پیگیری کرد تا اینکه در سال 1376 ، سید محمد خاتمی بیژن زنگنه را برای وزارت نفت به مجلس معرفی کرد.

با رای اعتماد مجلس به زنگنه، او راهی وزارت نفت شد و پاک نژاد را هم با خود به این وزارتخانه برد؛ پاک نژاد به شدت مورد اعتماد زنگنه بود و در پرونده های حساسی مانند استات اویل، نماینده او در کارگروه بازرسی فرا وزارتخانه ای بود. پاک نژاد 8 سال تمام ماموریت های ویژه زنگنه را انجام داد ولی در سال 1384 که دولت عوض شد، پاک نژاد در گوشه ای از نفت به کار خود مشغول بود.

در سال 1392 با معرفی زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، پاک نژاد به میان آمد و از افراد حلقه یک زنگنه شد. عصر روزی که زنگنه توانست رای اعتماد مجلس را بگیرد بلافاصله به وزارت نفت رفت و پس از انتصاب مسئول دفتر خود، برای پاک نژاد حکم زد و وی را به سرپرستی اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی منصوب کرد.

چندی بعد هم وی را برای ماموریتی ویژه در نظر گرفت؛ زنگنه او را به شرکت نیکو فرستاد تا خواسته های او را محقق کند. با پایان ماموریت او که سر و صدای زیادی هم در مجلس به پا کرد، از لوزان سوئیس به تهران فراخوانده شد و مسئولیت معاونت تولید شرکت ملی نفت را در دست گرفت.

زنگنه یکی از استراتژیک ترین سمت های سازمانی نفت را که تولید نفت را در ید اختیار خود داشت به پاک نژاد داد و چندی بعد هم، با ارتقای او برای پاک نژاد حکم معاونت وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری را صادر کرد.

وی تا پایان وزارت زنگنه در کنار او ماند تا اینکه در سال 1400 با خداحافظی زنگنه از نفت، پاک نژاد هم خود را بازنشسته کرد و به فعالیت در بخش خصوصی مشغول شد. کسی فکر نمی کرد روزی پاک نژاد که به مهره زنگنه شهره است به نفت بازگردد، اما کمیته انتخاب گزینه نهایی وزارت نفت که بیشتر اعضای آن از نزدیکان زنگنه هستد، او را برای وزارت نفت کاندید کردند.

گرچه او جزو نفرات نهایی نبود اما در آب نمک خواباندند تا با رد شدن نوذری، سیدعماد حسینی و اسحاق جهانگیری در لحظه پایانی به عنوان گزینه نهایی برگزیده شود. حالا مهره زنگنه قرار است وزیر نفت شود که همین موضوع موجب بروز انتقادات بسیاری در بدنه صنت نفت شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه