اخبار داغ

کنعانی مقدم در گفتگو با دانا:

ظریف نشان داد که با مردم روراست نیست/ دیکتاتوری برای فشار بیشتر به پزشکیان!

ظریف نشان داد که با مردم روراست نیست/ دیکتاتوری برای فشار بیشتر به پزشکیان!
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ظریف نباید خود را در سطحی معرفی می کرد که به بهانه استعفا دادن نظام را در مسئله ماندن یا نماندن به چالش بکشد.

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه یکی از آفت های نبود احزاب در کشور روی کار آمدن روسای جمهوری است که آشنایی با کار تشکیلاتی و حزبی ندارند، گفت: وقتی فردی به عنوان رئیس جمهور منتخب می شود که تا قبل از آن کار تشکیلاتی و حزبی نکرده است حاصلش آفت سیاسی خواهد شد و رئیس جمهور همکارانش را قرضی انتخاب می کند و نام آن را دولت وفاق ملی می گذارد.

وی با بیان اینکه نداشتن توانمندی های تیمی در برخی روسای جمهور یک آفت سیاسی مشکل ساز است، ادامه داد: در جلساتی که با آقای پزشکیان داشتیم پیشنهاد داده بودیم که حتی در دوران رقابت های انتخاباتی، کسانی را که قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات با آنها همکاری کند را به مردم معرفی کند اما آقای پزشکیان کسانی را وارد عرصه کرد که سوابق آنها مسئله دار بود.

دبیر کل حزب سبز ایران با اشاره به اینکه برخی منصوبین آقای پزشکیان به خاطر تابعیت دوگانه مجبور به استعفا هستند، تصریح کرد: به نظر می رسد که موج استعفاها در دولت چهاردهم افزایش پیدا کند.

کنعانی مقدم با اشاره به نامه استعفای محمدجواد ظریف گفت: آقای ظریف در پی فعالیت های انتخاباتی در ستاد آقای پزشکیان انتظار یک مسئولیت بالاتر داشت اما در معاونت راهبردی تنزل پیدا کرد و به حاشیه رفت از سوی دیگر لیستی که انتظار داشت به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه شود خلاف چیزی بود که رئیس جمهور اعلام کردو همینباعث بروز اختلاف نظر بین خودشان بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: چهره های رادیکال اصلاح طلب انتظار دارند همه بخش ها از مدیران تا آبدارچی ها هم عوض شود و با همین بهانه اختلاف های داخلی را شکل می دهند.

وی با اشاره به اینکه وزرای معرفی شده ممکن است چهره های خوب و کارآمدی باشند اما سابقه کار تیمی با هم را ندارند، تصریح کرد: همکاران رئیس جمهور در صورت کسب رای اعتماد از مجلس با هم اختلاف سیاسی و نگرشی دارند همین باعث خواهد شد که دولت جریزه ای عمل کند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه عدم انسجام در هیئت دولت بیشترین ضربه را به پزشکیان خواهد زد، عنوان کرد: وقتی وزرای دولت با هم زاویه داشته باشند باید منتظر استعفاهای بعدی باشیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی رئیس جمهور با چراغ قوه دنبال انتخاب همکار در دولت باشد نشان می دهد که دچار بحران مدیریت در ساختار اجرایی کشور هستیم، ادامه داد: در حال حاضر همه به دنبال آن هستند که اتوبوسی آدم های خود را وارد وزارتخانه ها کنند و تا یک سال آینده هم وضع به همین منوال خواهد بود.

ظریف با مردم روراست نیست

دبیر کل حزب سبز ایران با اشاره به اینکه نامه استعفای ظریف نشان داد که وی با مردم روراست نیست، ادامه داد: پنهان کردن علت مسئله خود نوعی نامحرم قلمداد کردن مردم است.

وی ادامه داد: چون حرف افرادی مثل آقای ظریف به کرسی ننشست وی استعفا داد، عنوان کرد: این استعفا نمایش نوعی دیکتاتوری بود تا از این طریق بیشترین فشار را به آقای پزشکیان وارد کنند.

کنعانی مقدم گفت: ظریف نباید خود را در سطحی معرفی می کرد که به بهانه استعفا دادن نظام را در مسئله ماندن یا نماندن به چالش بکشد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مردم از رئیس جمهور انتظار دارند که در بستن لیست همکاران دولتی واقعیت ها گفته شود.

خبرنگار : فاطمه کرمانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه