اخبار داغ

در نشست خبری فدراسیون تیراندازی؛

قربانی: تیراندازی با وجود مشکلات عالی بوده/ نصراصفهانی: رستمیان استحقاق مدال را داشت

قربانی: تیراندازی با وجود مشکلات عالی بوده/ نصراصفهانی: رستمیان استحقاق مدال را داشت
رئیس فدراسیون و اعضای کادرفنی تیم‌های ملی تیراندازی در نشست خبری حاضر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری اظهار داشت: سعی ما بر این بوده که تیم ملی ما انتخابی باشد. ما چندسال هیچ مسابقه و برنامه ای نداشتیم. من از وقتی آمدم به فکر ارتقا بودم و آن ها را به مسابقات برزیل اعزام کردم.

وی افزود: ملی پوشان حدود ۲۲ کشور اعزام شدند. این اعزام ها و هزینه ها برای پیشرفت ورزشکار بوده است. تیراندازی خیلی حساسیت دارد و با بقیه ورزش ها قابل مقایسه نیست. فشنگ و گلوله ابزار اصلی این ورزش است و با علاوه بر اینها باید ورزشکاران را آماده نگه داریم.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: سهمیه بیرانوند بعد از ۵۰ سال در این رشته کسب شد. خانم طالبی باعث شدند تا چهل امیرانی و امینی به سهمیه برسند و تلاششان بر این بود که رکوردشان در سطح جهانی باشد.

وی ادامه داد: خانم رستمیان در این المپیک درخشید. رستمیان و چهل امیرانی روی سکو آمدند و با یک امتیاز جایگاهشان را از دست دادند. انشاالله این اشکالات برطرف می شود. ما وابسته به سلاح هستیم و سلاح های ما اکثرا برای ۱۵ سال قبل است. من با مشکلات بسیار زیاد توانستم ۳۰ سلاح وارد کنم. 

قربانی گفت: ما بودجه و امکاناتی نداریم ولی بهترین نیروها و مربی های خوبی داریم. باید خودمان را باور کنیم. ما نقاط ضعف و قوت داریم که باید به آنها رسیدگی شود.

وی افزود: رستمیان بین ۴۸ نفر به فینال رسید. چهل امیرانی بین ۴۴ نفر یک قدم تا ورود به فینال کم آورد. این جوانان سرمایه های ما هستند و باید خودمان را برای مسابقات بعدی آماده کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ما با مشکلات زیادی مواجه بودیم و این مشکلات را حل کردیم و رشد این رشته عالی بوده است.

نیکخو: بیرانوند یک اتفاق ویژه را رقم زد

نیکخو سرمربی تیم اهداف پروازی گفت: بیرانوند یک اتفاق ویژه را رقم زد و توانست مدال قهرمانی آسیا کسب کند. مدال طلای آسیا در کویت کسب شد، جاییکه کویت میزبان بود.

وی افزود: یک سری افراد آمدند و گفتند بیرانوند توان کسب مدال المپیک را دارد. این یک شوخی حساب می آید که یک جوان ۱۵ ساله را در اولین مسابقات المپیکش توقع مدال داشتند. ما در مدت ۱۷ ماه توانستیم ده امتیاز ارتقا دهیم.

نیکخو افزود: بحث کسب مدال شیطنتی بود که یکسری این را ساختند تا با عدم موفقیت به کار ما نقد وارد کنند.

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی گفت: من فکر میکنم یک مدت به او داده شود تا به درسش برسد. باید رها شود تا به درس و نوجوان بودنش برسد. بیرانوند ظرف سال ها گذشته نوجوانی اش را از دست داده و باید به او فضا داده شود.

وی ادامه داد: در تیراندازی اگر نیاز به کسب مدال باشد یک ورزشکار باید با ۴۰ نفر در یک زمان مبارزه کند. ما برای رفتن به فینال باید سی و چند نفر را شکست دهیم.

نصراصفهانی: رستمیان حقش طلای المپیک بود

نصراصفهانی سرمربی تیم ملی تپانچه گفت: اگر قرار باشد اگر ما اگر مدال گرفتیم پایین نیاییم. هیچ کشور نمیتواند نتایج خود را تضمین کند. عملکرد خوب و برنامه ریزی فدراسیون باید دیده شود و با تمام محدودیت هایی که از نظر مهمات و سلاح ها داشتیم عملکرد خوبی به جا گذاشتیم.

وی افزود: از فدراسیون تشکر میکنم که علاوه بر محدودیت ها تلاششان را کردند تا ما با همه توان در پاریس حضور پیدا کنیم. رستمیان رنک دو جهان است درحالیکه نفر اول به فینال المپیک راه پیدا نکرد.

سرمربی تپانچه ادامه داد: رستمیان حقش طلای المپیک بود. بچه های ما روزی ۷ ساعت تمرین میکردند و برای موفقیت در مسابقات تلاش میکنند. رفتن به فینال برای من حکم طلای المپسک را دارد و از او تشکر میکنم. رستمیان با اختلاف چنددهم دستش به مدال نرسید.

وی درباره عدم حضور فروغی در المپیک گفت: او همین الان از بسیاری از المپیکی ها بهتر است. بار روانی بسیار بالا اجازه نداد که او خودش باشد و الا میتوانستیم از او در المپیک اسفاده کنیم. امیدوارم روزی برسد که ورزشکاران توان مقابله با این بار را داشته باشند.

سرمربی تیم ملی گفت: آقای فروغی رها نشد و فدراسیون و کادر فنی تا جایی که در توانشان بود از او حمایت کردند.

طالبی: بحث شانسی بودن مدال توکیو غیرفنی است

طالبی سرمربی تیم ملی درباره المپیک بعدی گفت: بازه زمانی دوماهه برای استراحت نیاز دارد و چیزی که پرواضح است این است که اگر برای المپیک بعد به مدال برسیم باید نگاه ویژه تری به این ورزش شود.

وی افزود: من شاهد سختی فراهم شدن اعزام ها بودم. رشته های دیگر پزشک و ماسور دارند که بچه های ما از آن محروم هستند. حمایت های مالی ویژه باید از این ورزش انجام شود تا به اهدافمان برسیم.

طالبی ادامه داد: بحث شانسی بودن مدال در توکیو غیر فنی است و کم کاری صورت نگرفته است. این رشته فراز و نشیب زیادی دارد. ما افتخارات خوبی کسب کردیم که اگر به آن ها توجه نشود بی لطفی است. در رشته تفنگ روزی یک میلیون هزینه ساچمه مصرفی‌مان است. هیچ حمایتی از جانب نهادهای مربوطه برای اعزام های بیشتر از فدراسیون تیراندازی نمیشود. 

وی گفت: تمام تلاشمان این بود که در بخش میکس هم شرکت کنیم و به آن نرسیدیم و به منظور کم کاری نیست. تعداد سهمیه های کسب شده معیار عملکرد یک فدراسیون نیست.

طالبی افزود: کسب سهمیه در آسیا بسیار سخت است. آن ها مدال های زیادی در مسابقات کسب کردند. ما در گرندپری نمیتوانیم سهمیه بگیریم و با رسیدن به فینال قهرمانی جهان میتوانند به المپیک برسند. 

سرمربی تیم ملی گفت: اگر یک ورزشکار در یک رشته انفرادی رنک یک دنیا را شکست دهد بازتاب زیادس خواهد داشت اما وقتی خانم چهل امیرانی با شکست ۱۲ نفر از ۱۵ نفر برتر دنیا حذف شد به نیمه خالی این ماجرا توجه شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه