اخبار داغ

گزارش دانا از پنجمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

گزارش دانا از پنجمین روز  بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم
پنجمین روز و نهمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای ‌پیشنهادی کابینه چهارهم تشکیل شد.

در این جلسه نمایندگان مجلس ضمن ادامه بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، به بررسی صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می‌پردازند.

بعد از آن نوبت به نطق پایانی مسعود پزشکیان رییس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم می‌رسد و سپس مجلس وارد رای گیری برای وزرای پیشنهادی خواهد شد که احتمالا در جلسه نوبت عصر امروز انجام می‌شود.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم از روز شنبه ۲۷ مرداد در دستور مجلس قرار گرفته است؛ ابتدا خط‌ مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس به تربیت حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها، هر کدام از وزرای پیشنهادی از برنامه‌های خود دفاع کردند.

صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر ۲۷ مرداد بررسی شد.

در جلسات علنی یکشنبه ۲۸ مرداد، صلاحیت حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفت.

همچنین جلسات علنی دوشنبه ۲۹ مرداد مربوط به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی کشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح و فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود.

صلاحیت سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور، سیدرضا صالحی امیر وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت در جلسان علنی سه‌شنبه ۳۰ مرداد در مجلس بررسی شد.

بیگلری مخالف وزیر پیشنهادی نیرو:«علی‌آبادی» شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد

محسن بیگلری در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: آقای علی‌آبادی ای کاش شما به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌شدید که آن زمان من به عنوان موافق شما صحبت می‌کردم.

وی ادامه داد: تحصیلات وزیر پیشنهادی نیرو مرتبط با حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است کما این‌که در یکسال گذشته هم عملکرد موفقی در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است. عمده تجارب آقای علی‌آبادی در حوزه خصوصی و اجرایی بوده و حکمرانی را تجربه نکردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف وزارت نیرو اظهار کرد: در سال‌های اخیر با پدیده افزایش دما و کاهش بارش مواجه بودیم که مشکلاتی را در حوزه آب و برق ایجاد کرده است علاوه بر آن آب سطحی رودخانه‌ها و آب زیرزمینی به دلیل خشکسالی‌های پی در پی دچار بحران است.

شریعتی موافق وزیر پیشنهادی نیرو:«علی‌آبادی» هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت دارد

غلامرضا شریعتی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در سخنانی به عنوان موافق، کمبود آب و قطعی مکرر برق را از مهمترین چالش‌های موجود عنوان کرد و گفت: حل این چالش‌های اساسی فارغ از منابع مالی نیازمند مدیری لایق، جهادی پرتلاش متخصص و انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه علی آبادی از لحاظ علمی و تخصص برای حل مسائل و مشکلات وزارت نیرو اطمینان لازم را می‌دهد، افزود: فارغ از برخورداری از دانش و تخصص لازم، وزیر پیشنهادی نیرو تجربه قوی در مدیریت و ساخت پروژه‌های نیروگاهی و اشراف کافی و اعتماد به نفس لازم برای حل مشکلات وزارتخانه را داراست. تجربیات ارزشمند او در بخش فنی و مهندسی و اقتصادی از دیگر امتیازات او است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی تامین منابع مالی به ویژه موارد مندرج در قوانین برنامه‌های توسعه و قوانین بودجه سنواتی از ویژگی‌های منحصر به فرد اوست. وزارت نیرو در حال حاضر نیاز به مدیر جهادی پیگیر با عزم راسخ برای برطرف کردن مشکلات موجود در ناترازی‌های برق و تنش منابع آبی را دارد. او عقیده دارد که حل چالش‌های موجود با مشارکت فراگیر همه قوا، دستگاه‌ها، و سایر ذی‌نفعان قابل انجام خواهد بود.

نوروزی موافق وزیر پیشنهادی نیرو:«علی‌آبادی» مدیری توانمند، شجاع و برنامه‌ریز است

رحمت‌الله نوروزی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «علی آبادی مدیری توانمند، شجاع و برنامه ریز است»، اظهار کرد: امروز برق صنایع بزرگ و کوچک و همچنین مصارف خانگی با قطعی مواجه است و همچنین در حوزه تامین آب با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ امروز با مشکلات عدیده‌ای در صنعت‌های برق و آب مواجهیم و باید یک مدیر جسور، شجاع و توانمند بتواند این ناترازی‌ها را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه بسیار مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند، تغییر اقلیم، کاهش آب‌های تجدید پذیر، اضافه برداشت از آب‌های سطحی را از چالش‌های موجود در حوزه آب عنوان کرد و گفت: آقای علی آبادی قول داده است که چالش‌های موجود حوزه آب و برق را برطرف کند و احداث ظرفیت جدید سد و توسعه آب شیرین‌کن‌ها به میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب از جمله وعده‌های او است.

گودرزی مخالف وزیر پیشنهادی نیرو :گزینه وزارت نیرو باید در حوزه فناوری جدید تولید برق برنامه داشته باشد

حمیدرضا گودرزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: تعطیلی ادارات و سایر موضوعات و ناترازی‌های انرژی نه تنها خسارات جبران ناپذیر سنگینی به حوزه اقتصاد و صنعت وارد کرده است بلکه سبب بالا رفتن میزان نارضایتی مردم و باعث افزایش نگرانی‌ها در توده عمومی مردم شده است.

وی ادامه داد: دوستان و همکاران عزیز دکتر پزشکان عزیز در شرایطی برادر دانشمند و عزیزم جناب آقای علی آبادی را به عنوان نامزد تصدی وزارت نیرو معرفی کرده است که همگان به خوبی می‌دانند که عملکرد مدیریتی و اجرایی ایشان چه لطمات و آسیب‌های جبران ناپذیری به حوزه آب و برق و صنعت کشور وارد کرده است.

وی ادامه داد: نگاه سطحی به عملکرد ایشان در حوزه مدیریتی نشان می‌دهد انتخاب ایشان نه تنها هیچ دستاوردی در حکمرانی کشور ندارد بلکه در شرایط خشکسالی و کاهش منابع آبی و ناترازی انرژی انتخاب ایشان تیر خلاصی است بر آخرین امیدهای یک ملت و قلب تپنده دولت. انتخاب جناب آقای علی آبادی در وزارت مهمی چون وزارت نیرو نه تنها منافع ملی ما را آسیب خواهد زد بلکه ما را از اهداف بلند مدت برنامه هفتم و توسعه دور خواهد کرد.

هاشمی‌نیا موافق وزیر پیشنهادی نیرو: عملکرد «علی آبادی» در مپنا ما را در دنیا سرآمد کرد

هادی هاشمی‌نیا در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان موافق عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: در آینده با تنش آبی مواجه می‌شویم که این خطر جدی است و باید به این موضوع توجه شده و مدیریت بهینه آب از وظایف مهم وزارت نیرو به شمار می آید.

وی با اشاره به وضعیت فعلی منابع آبی کشور گفت که باید برنامه دقیقی برای مدیریت صحیح منابع آبی در مواجهه با تنش آبی داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تامین آب کشاورزان گفت: باید برنامه ریزی دقیقی برای ذخیره سازی آب داشته باشیم تا این سرمایه برای کل کشور حفظ شود.

هاشمی‌نیا در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: آقای علی‌آبادی در زمان مدیریت شرکت مپنا اقدامات شایسته‌ای انجام داد که ما را در دنیا سرآمد کرد.

لک علی‌آبادی موافق وزیر پیشنهادی نیرو:«علی آبادی» رویکرد فراجناحی دارد

روح‌الله لک‌ علی‌آبادی در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: اگر می‌خواهیم با عدالت حکم کنیم باید بدانیم انتخابات تمام شده پس دیگر نباید رفتارهای هیجانی داشته و به کسی توهین کنیم.

وی گفت: نباید رفتار احساساتی داشت و این‌که ما نمایندگان بر سر هم فریاد بزنیم، مخالفت حق نماینده مجلس شورای اسلامی است اما باید انصاف را هم رعایت کنیم اگر فریاد و ناراحتی دارید آن را بر سر باند جنایتکار قاتل و تروریست رژیم صهیونیستی بزنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی مجددا بیان کرد: رقابت‌های انتخاباتی تمام شده و امروز روز مهربانی و رحمت است باور داشته باشیم که موفقیت رئیس جمهور موفقیت همه ما است.

علی آبادی در صحن علنی مجلس:قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را اجرایی خواهم کرد

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو تأکید کرد: من در صورت تایید نمایندگان مجلس مصمم هستم اهداف تعیین شده در برنامه هفتم و قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را اجرایی نمایم.

علی آبادی با تاکید بر ضرورت ایجاد جذابیت در محیط کسب و کار حوزه برق گفت: انباشت تعهدات وزارت نیرو باعث شده که سرمایه‌گذاران قبلی متضرر شوند و سایر سرمایه‌گذارانی که می‌توانستند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، به دلیل نابسامانی اقتصاد برق پا به این عرصه نگذارند و از حضور مشارکت پرهیز کنند که نتیجه آن وضع حاضر است؛ همچنین شاهد مهاجرت نخبگان از این صنعت به صنایع دیگر هستیم.

وی افزود: با اصلاح اقتصاد برق و کاهش مداخلات قیمتی وزارت نیرو از موضع رقیب بخش خصوصی خارج می‌شود و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه خود را از مواضع اجرایی و حتی کارفرمایی به موضع تنظیم‌گری ببریم و این در راستای شعار سال اعلامی از سوی مقام معظم رهبری نیز است و ما باید زمین بازی را برای بهترین برنده‌ها فراهم نماییم. همه اسناد بالا دستی اشاره به تغییر این رویکرد دارند و ما باید باور کنیم که این تغییر قابل انجام و به صلاح کشور است؛ باید برای دستیابی به این هدف مهم با یکدیگر هم پیمان شویم.

تأیید صلاحیت احمد دنیامالی در کمیسیون فرهنگی مجلس برای وزارت ورزش و جوانان

احمد راستینه در قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مهمترین موضوعات و محورهای مورد توجه اعضای کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: اجرای کامل قانون شرح اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با تکمیل و ابلاغ آیین نامه‌های مربوطه، تقویت ابعاد نظارتی وزارت بر مدیریت و مجامع فدراسیون ها و اصلاح آیین نامه‌های مربوطه، همچنین ابهام در ساختار ورزش بانوان از معاونت بانوان تا فدراسیون ها سبب شده تا ظرفیت های بانوان در رشته های مختلف ورزشی بر اساس عدالت جنسیتی لحاظ شود و نیازمند ارائه برنامه جهت اصلاح می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: تمرکز بر نظام مسائل جوانان از جمله هویت، تعمیق باورهای ارزشی، خانواده و جوانی جمعیت، مشارکت جوانان در قالب سمن ها و نقش آفرینی آنها در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، توسعه ورزش همگانی، احیای جشنواره ها و المپیادهای ورزشی و تمرکز بر ورزش تربیتی با راهبری ورزش در کنار آموزش و پرورش، پیگیری تصویب نظام نامه جامع باشگاه داری و ایجاد بستر لازم برای نقش آفرینی بخش خصوصی در ورزش حرفه ای و قهرمانی از دیگر مسائلی است که باید وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به آنها توجه کند.

زارعی مخالف وزیر پیشنهادی ورزش:«دنیامالی» در موضوع ورزش و جوانان تخصصی ندارد

مجتبی زارعی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: من در سوابق رزمندگی به او افتخار می‌کنم به او درود می‌فرستم اما رشته علمی او نسبتی با امر ورزش و جوانان ندارد. او در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری کار کرده است.

وی ادامه داد: اگر ما دو رشته علمی داشته باشیم که مربوط به دانش‌های سخت و مربوط به دانش‌های نرم است جناب دنیامالی مربوط به حوزه سخت یعنی شهرسازی است. جناب دنیا مالی در ادوار نمایندگی خودش در مجلس یازدهم و دوازدهم هم در حوزه‌های عمرانی ورود داشته است و نایب رئیس اول کمیسیون عمران بود. عضو شورای عالی مسکن و عضو شورای تهران و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل بود. آیا ایشان با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشناست؟ خیر. اگر ایشان می‌خواستند وزارتی داشته باشند حداقل در حوزه‌های نرم و دانشی قرار می‌گرفتند. ایشان البته در حوزه‌هایی در ورزش ورود داشتند در حوزه قایقرانی و در برخی از رشته‌هایی که لاکچری. رشته‌های لاکچری مربوط به توده مردم نیست مربوط به توده های جوانان نیست. در رشته المپیک ما در قایقرانی هیچ افتخاری کسب نکردیم. آقای دنیا مالی حدود حدود ۱۰ سال در هیأت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای هم حضور داشتند. سروران عزیز آیا شما توسعه‌ای در امر ورزش‌های زورخانه‌ای دیده اید ؟ خیر. جوانان قدرت و موتور محرکه انقلاب ما هستند اما آقای دنیا مالی هیچ تخصصی در گفتگو و در علم و در هم زبانی با حوزه جوانان ندارد.

گودرزی موافق وزیر پیشنهادی ورزش: دنیامالی می‌تواند در حوزه‌های مختلف وزارت‌ ورزش و جوانان تحول ایجاد کند

حمیدرضا گودرزی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه «آقای دنیا مالی از مدیران وقت گذار، کارکشته و پیگیر است»، اظهار کرد: آقای دنیا مالی دارای سال‌ها تجربه و شناخت عمیق از حوزه وزارت ورزش و جوانان است و به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بارز دنیا مالی تاکید او بر رویکرد علمی و پژوهشی در حوزه ورزش است، افزود: ارزیابی و برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نشان می‌دهد که برنامه‌های او از نظر بنیادین دارای شاکله لازم است. در برنامه‌های او به چشم اندازهای توسعه ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای و ورزش‌های بانوان و همچنین چالش اساسی نظیر عدم تهیه سند آمایش سرزمینی توجه شده است. از نقاط قوت برنامه او ارائه فهرستی جامع از نظام مسائل موجود در حوزه ساماندهی مسائل جوانان است.

 

گودرزوند چگینی موافق وزیر پیشنهادی ورزش: دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد

مهرداد گودرزوند چگینی  در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «امروز فصل مشترک دولت و مجلس در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم منویات مقام معظم رهبری است»، اظهار کرد: امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه ولی فقیه در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است.

وی با بیان اینکه «دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد»، عنوان کرد: او به معنای واقعی به برنامه و بودجه دولت مسلط است. امروز مشکل اصلی کشور در حوزه ورزش، کمبود زیرساخت‌هاست و آقای دنیا مالی علاوه بر اینکه چهره شناخته شده‌ی بین‌المللی است، چهره‌ی آشنای ورزش نیز هست و مشکلات مختلف جوانان در برنامه‌های او با جزئیات نوشته شده است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه رفع مشکلات موجود در حوزه زیرساخت نیاز به تجربه دارد، ادامه‌ داد: آقای دنیا مالی دارای نگاه و تجارب ورزشی و همچنین تجارب عمرانی است و در شهر تهران به دلیل عضویت در شورای شهر و همچنین فعالیت در شهرداری منشاء حل بسیاری از مشکلات بودند. و باید از آقای دکتر پزشکیان تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

بدری مخالف وزیر پیشنهادی ورزش :دنیامالی برنامه‌ای برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم ارائه نکرده است

صدیف بدری به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: با توجه به سوابق درخشان آقای دنیامالی در بخش‌های مختلف او فردی توانمند در این وزارتخانه محسوب می‌شود منتها وزارت ورزش و جوانان یکسری مشکلات دارد که باید برای رفع آن اهتمام داشت.

وی ادامه داد: یکی از این موارد موضوع نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم برخوردار به میانگین کشوری است که چنین چیزی در برنامه‌های آقای دنیامالی نیامده است.

وی با انتقاد از نبود نظام جامع باشگاه‌داری تصریح کرد: دو باشگاه از تمامی امکانات استفاده می‌کنند حال این‌که در برخی از استان‌ها امکانات باشگاهی وجود ندارد لذا لازم است نظام باشگاه‌داری بروز تدوین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران در جایگاه رقابتی ورزشی افول داشته است، افزود: این در شأن ورزش ما نیست که ورزشکاران ما مهاجرت کنند. همچنین لازم است مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی در المپیک و پارالمپیک حل شود علاوه بر این وزارت ورزش آزمون برگزار می‌کند اما هیچ سهمیه‌ای برای ورزشکاران معلول قائل نیست.

عزیزی مخالف وزیر پیشنهادی ورزش: دنیامالی برای ارتقاء جایگاه ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی برنامه داشته باشد

حمیدرضا عزیزی به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی کم است و باید افزایش پیدا کند. علاوه بر آن در برنامه وزیر پیشنهادی رفع وابستگی بودجه‌های ورزشی به منابع دولتی آمده که این موضوع با وضعیت مناطق محروم تعارض دارد که باید رفع شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۰ درصد جمعیت کشور به توصیه‌های سازمان جهانی عمل نمی‌کند و ما شاهد مرگ و میر بالا به دلایلی همچون بیماری‌های فشار خون و بیماری‌های واگیردار هستیم. راهکار وزیر ورزش برای رفع کم‌تحرکی و کاهش مرگ و میر چیست؟

عزیزی با تاکید بر لزوم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته گفت: قرار بود طبق برنامه سهم سرانه ورزش به یک مترمربع برسد اما هنوز ۸۰ سانتی‌متر است که آن هم بیشتر مربوط به شهرها است.

 

شریعتی موافق وزیر پیشنهادی ورزش: وزیر پیشنهادی ورزش اشراف خوبی بر امور ورزش و جوانان دارد

مالک شریعتی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: الحمدلله دنیامالی امتیاز بالایی دارد. مقبولیت ایشان در جامعه ورزشی بالاست. ایشان نه تنها تجربه و سابقه کار در حوزه ورزش کشور داشتند، خودشان هم ورزشکار و هم اهل ورزش هستند و همچنین اهل تعامل با نهادهای حاکمیتی است و همین که ایشان از مجلس دارند به دولت می‌روند و البته با دعوت رئیس جمهور، نشان دهنده این موضوع است. اما ایشان خودشان داوطلب نبودند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم دعوت کردند و ایشان برای کمک دارند از مجلس می‌روند. توان تصمیم و مسئولیت پذیری را در ایشان من ویژه و برجسته دیدم. ما در بعضی از کمیسیون‌های تلفیق بودجه و برنامه با ایشان همکار بودیم، من شهادت می‌دهم که در جلسات کمیسیون تلفیق که تنها کمیسیون مشترک ما با آقای دنیامالی بود ایشان در مواردی که اصرار داشتند بر یک موضوعی، اگر آیین نامه، شاخص‌ها و اداره جلسه ایجاب می‌کرد که ایشان از حق خودش بگذرد این کار را می‌کرد. اما در موضع کارشناسی و توانمندی ایستادگی می‌کرد. اما نکاتی هم عرض بکنم که انتظار ماست از برادر بزرگوارمان آقای دنیامالی.

 

دنیامالی در صحن علنی مجلس: نسل جدید نیازهای متفاوتی دارد

احمد دنیامالی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: با توجه به فاصله زمانی معرفی به مجلس و موعد حضور در کمیسیون ها با بهره گیری از جامعه دانشگاهی و اساتید ورزشی و نقشه راه ورزش و جوانان تقدیم نمایندگان شد.

وی افزود: برنامه تدوین شده با توجه به منویات، رهنمودها و سیاست های رهبری انقلاب، برنامه های رییس جمهور و ظرفیت های قانون اساسی، سیاست های کلی نظام، بیانیه گام دوم، قانون برنامه هفتم و قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و سایر قوانین مرتبط تهیه شده است.

دنیامالی با اشاره به سابقه فعالیتش در حوزه‌های مختلف اجرایی، ورزشی و نمایندگی مجلس بیان کرد: شناخت مناسبی نسبت به امور مدیریت برنامه ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش و جوانان دارم؛ می‌توان با تعامل با مجلس چالش‌های حوزه ورزش وحوانان را رفع کرد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم توجه و اعتماد به جوانان اظهار کرد: ما باید به جوانان اعتماد کنیم تا با خلاقیت و نیروی جوانی راه‌های جدیدی برای عبور از مشکلات و چالش‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهادی فرابخش در موضوع ساماندهی امور جوانان مسئول ایجاد امید در جوانان است و باید به این مسئولیت محوری خود یعنی هم‌افزایی حداکثری میان متولیان و جوانان عمل کنند لذا نباید موضوع جوانان در بروکراسی اداری گرفتار شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه