اخبار داغ

صحبتهای کاپیتان تیم ملی شمشیربازی درباره ناکامی در المپیک؛

پاکدامن: منافع شخصی برخی ها باعث شد مدال المپیک از گردن ما باز شود

پاکدامن: منافع شخصی برخی ها باعث شد مدال المپیک از گردن ما باز شود
کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران گفت: متاسفانه در اوج خودمان به یک اردو فرسایشی ۴۰ روز در فرانسه رفتیم که باعت افتم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر در خصوص نتایج تیم اسلحه سابر ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار داشت: من به صورت نرمال تا الان باید صاحب 2 مدال المپیک می شدم. یکی در توکیو که داوری باعث آن شد و دیگری در پاریس. آنجا خوبی اش این بود که داور بازی ما در المپیک توکیو همان زمان محروم شد و دیگر داوری نکرد، اما در پاریس داور بازی با مجارستان که باعث باخت ما شد، مسابقه فینال را هم قضاوت کرد و این برای ما خیلی سنگین بود. ما هرچه در توان داشتیم داخل پیشت گذاشتیم، اما متاسفانه زور ما در بیرون از پیست به حریفان نرسید.
وی در مورد اتفاقات رخ داده در اردوهای پیش از المپیک گفت: در اوج عملکردمان یک اردوی فرسایشی 40 روزه را در فرانسه برگزار کردیم که افت من از همانجا شروع شد. لازم نبود این اتفاق بیفتد چرا که ما در ایران تمرین کردیم و به عناوین آسیایی و جهانی رسیدیم. برای رشته ما که هر ماه مسابقات جهانی در آن برگزار می کند و دائم باید در سفر باشیم، آن اردوی فرسایشی قبل از المپیک ضربه بدی زد. مدل تمرین مان تغییر کرد، در صورتی که باید برای تغییر سبک تمرین 4 سال زمان صرف کنید. قربانی به خوبی در تیم ملی جا افتاده بود و بچه ها را تمرین می داد و دلایل تغییرش را نمی دانیم. وقتی در مسابقات کشورهای اسلامی حاضر شدیم با هدایت امین قربانی به ۳ مدال رسیدیم و شرایط خوب بود و اصلا نیازی به تغییر مربی نبود.
کاپیتان تیم ملی شمشیربازی در مورد اینکه کریستین بائو مربی فرانسه برای چه آمد و زود رفت، عنوان کرد: من در مسابقات گرجستان ساندرو بازادزه را پای فینال شکست دادم و آن زمان کریستین بائو همین مربی فرانسوی، مربی بازادزه بود که 2 کارت قرمز هم علیه من گرفت. فردای آن مسابقه دوستان اصرار داشتند که کسی متوجه نشود که این مربی با من چه کاری کرده. متاسفانه همین شرایط باعث شد منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح دادیم و باعث شد مدال المپیک از گردن ما باز شود.
پاکدامن با اشاره به رفتارهای عجیب بائو عنوان کرد: در مجارستان دوباره یکی از بازیکنان کریستین بائو را شکست دادم و باز هم مدل رفتاری این مربی با من عوض شد و در مسابقات تیمی که بالای سر تیم ما بود، به من می گفت درست است که تو نتیجه گرفتی، اما هیچ سطحی نداری. در جواب گفتم چطور من سطح ندارم و شاگردهای تو را یکی پس از دیگری می برم؟ چطور قهرمان المپیک را شکست می دهم؟ چطور در بین 16 بازیکن برتر دنیا هستم؟
وی ادامه داد: بعد از مسابقات مجارستان دوستان مدام به من می گفتند آرام باش و هرچه بخواهی می دهیم، اما متوجه شدم حرف من با این دوستان متفاوت است. من دغدغه ام المپیک و مدال آن بود. اگر مدال نگیریم المپیک برایم جذابیتی ندارد و دوست ندارم بعد از ناکامی بگویند چقدر حیف شد که مدال نگرفتی.
وی با انتقاد از رفتارهای صورت گرفته با وی بیان کرد:  در جام‌جهانی مجارستان که اوایل فروردین برگزار شد، برخی به یکباره رفتارهای عجیبی علیه من از خود نشان دادند. بعد از همان مسابقات به دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ایران رفتم و با آن‌ها صحبت کردم که پیمان فخری را به تیم ملی برگردانند. دوباره از آنها تشکر می‌کنم که توانستند پیمان فخری را به تیم ملی برگردانند، چون اگر این دو عزیز نبودند، قطعا فخری به تیم ملی شمشیربازی برنمی‌گشت.
ملی‌پوش شمشیربازی در مورد المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس، یادآور شد: خوشبختانه در کشورمان پتانسیل خوبی داریم، ولی باید آنها را به درستی مدیریت کرد تا این استعدادها حیف نشوند. خوشبختانه شمشیربازی در کشورمان شناخته شده است و نباید بگذاریم استعدادها از بین بروند.
پاکدامن ادامه داد: از علیرضا دبیر و هادی ساعی تشکر می‌کنم که توانستند بار کاروان المپیک ایران را به دوش بکشند چون با مدال‌هایی که در کشتی و تکواندو به دست آمد، دل مردم شاد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه