اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

وزارت کشور نقطه سیبل جریان رادیکال برای تهدید رئیس جمهور/ تاب آوری معکوس اصلاح طلبان در برابر قانون

وزارت کشور نقطه سیبل جریان رادیکال برای تهدید رئیس جمهور/ تاب آوری معکوس اصلاح طلبان در برابر قانون
انتخاب اعضای کابینه از حقوق حتمی رئیس جمهور و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برای دادن رای اعتماد به آنها از حقوق قانونی و مسلم نمایندگان مجلس است، اما برخی جریانات تنها فریاد احقاق حق را سر می دهند و در عمل در برابر تحقق قانون تاب آوری ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آنکه وزرای مسعود پزشکیان با اکثریت قاطع آرا توانستند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد، موضوع همراهی مجلس و دولت به موضوع مورد توجه رسانه های مختلف و محافل سیاسی تبدیل شد.

برخی این رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی را اتمام حجت نمایندگان با دولت دانستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر اسبق کشور در اظهاراتی در این باره عنوان کرد:  به نظرم مجلس حجت را در همکاری با دولت تمام کرد و نوبت دولت است که این روند را ادامه دهد.

سید حسن خمینی تولیت حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان های امام راحل گفت: رای کامل مجلس به وزیران دولت گام دیگری در وفاق ملی است، باید دولت با عهدی که با خداوند و مردم بسته وفادار باشد.

احمد وحیدی نیز عنوان کرد: رای اعتماد به کابینه پزشکیان، پیام وفاق و همبستگی ملی را به جهان مخابره کرد و نشان دهنده همدلی و همکاری دولت و مجلس بود.

محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اعلام کرد: گام دوم وفاق و اجماع ملی برداشته شد. مجلس‌ شورای اسلامی به همه وزرای آقای دکتر پزشکیان رای اعتماد داد. امروز یک صدای واحدی از ایران برای بسیج همه توانایی های ملی برای پیشرفت و بهبود زندگی مردم و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایران بلند شده است.

آذری جهرمی در صفحه شخصی خود نوشت: گام دوم برای وفاق ملی را نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی محکم برداشتند. نقش آقای قالیباف برای ادامه مسیر وفاق ملی قابل توجه و قدردانی است.

عبدالله گنجی هم نوشت: پزشکیان فراجناحی وارد شد و مجلس فراجناحی رای داد. همسویی و وفاق دو طرفه شد و برخی توییتری ها هم سنگ روی یخ شدند.

مصطفی پورمحمدی عنوان کرد: شکر خدا اولین گام امید برداشته شد مبارک مردم باشد.

سناریوی تهدید رئیس جمهور از سوی جریان تندرو!

اگرچه چهره های مختلف سیاسی از طیف های گوناگون موضوع وفاق ملی و همدلی مجلس و دولت در تشکیل کابینه چهاردهم را امری مهم در حرکت به سوی پیشرفت کشور قلمداد کردند اما جریان رادیکال اصلاحات سناریوی تهدید رئیس جمهور را کلید زد.

روزنامه آرمان ملی در اقدامی عجیب یک روز پس از رای آوری کابینه چهاردهم در گزارشی انتخاب اسگندر مومنی به عنوان وزیر کشور از سوی مسعود پزشکیان را سیبل حملات خود قرار داد تا رئیس جمهور را نسبت به عواقب این انتخاب تهدید کند.

این پایگاه رسانه ای جریان تندرو اصلاحات نوشت: عملکرد مومنی در وزارت کشور پزشکیان را در برابر تیغ تیز منتقدان قرار خواهد داد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: شرایط به شکلی است که هر اقدام مومنی و وزرات کشور در صورتی که با رویکرد اصلاح طلبی و حقوق شهروندی مغایرت داشته باشد با واکنش های تندی نسبت به شخص رئیس جمهور مواجه خواهد شد و به همین دلیل پزشکیان خود را معرض یک آزمون پر ریسک قرار داده است.

البته پایگاه خبری جریان رادیکال اصلاحات تهدید خود را به اینجا محدود نکرد و در بیانی فراتر اساس حق انتخاب رئیس جمهور را زیر سوال برد و نوشت: پزشکیان عیار و سرنوشت خود را به چنین انتخاب های پرریسکی گره زده است. انتخابی که اگر عملکرد خوبی هم داشته باشد زیاد مورد پسند حامیان دولت نیست چه برسد به عملکرد متوسط و ضعیف!

به نظر می رسد گردانندگان این رسانه رادیکال اصلح طلب تاب آوری در برابر حق رئیس جمهور در انتخاب اعضای کابینه و همکارانش را ندارند و از این رو بنای سنگ اندازی در مسیر حرکت دولت را خواهند گذاشت.

انتخاب اعضای کابینه از حقوق حتمی رئیس جمهور و از سوی دیگر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برای دادن رای اعتماد به آنها نیز از حقوق قانونی و مسلم نمایندگان مجلس است، اما برخی جریانات تنها فریاد احقاق حق را سر می دهند و در عمل تاب تحقق قانون را ندارند از این رو در روندی معکوس نسبت به تحقق قانون فریاد بی قانونی سر می دهند..

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه