اخبار داغ

پور احمدی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

خبر خوب مسکنی برای هنرمندان/ جلسات مشترک وزارت راه، صندوق هنر و وزارت ارشاد برای تخصیص وام بدون بهره

خبر خوب مسکنی برای هنرمندان/ جلسات مشترک وزارت راه، صندوق هنر و وزارت ارشاد برای تخصیص وام بدون بهره
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ثبت نام ۲۳ هزار هنرمند در پروژه‌های مسکن ملی خبر داد و گفت: به دنبال جلسات مشترک با وزیر جدید راه و وزیر ارشاد برای تخصیص وام بدون بهره هستیم.

سید مجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مسکن حمایتی هنرمندان و تخصیص وام‌های بدون بهره به اعضای صندوق اعتبار هنر اظهار کرد: سال گذشته پس از جلساتی که وزیر راه و شهرسازی وقت داشتیم به این تفاهم رسیدیم که از طریق صندوق هنرمندان را برای دریافت مسکن حمایتی معرفی نماییم.

۸ هزار هنرمند از کانال صندوق هنر اقدام به ثبت نام مسکن ملی نمودند

وی ادامه داد: ثبت نامی از مسیر صندوق هنر انجام شد و در پاسخ به فراخوان حدود ۸ هزار نفر از اعضای صندوق هنرمندان در این طرح شرکت کردند و افراد به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند که از این تعداد ثبت نام کنندگان بیش از ۵ هزار نفر تأیید شدند که ۱۷۰۰ نفر از آنان از تهران و سایر منتخبان ساکنان استان‌ها بودند.

وی توضیح داد: با تعامل وزارتخانه قطعه زمینی در پرند در نظر گرفته شد و بخش زیادی از ۱۷۰۰ متقاضی تهرانی در این پروژه ساماندهی شدند و تا کنون بیش از هزار نفر از این افراد نیز در شهرک هنر پرند تشکیل پرونده داده‌اند و تا کنون بیش از ۶۰۰ نفر از این دسته از هنرمندان مبلغ اولیه آورده را واریز نموده و مراحل عقد قرارداد را طی نموده‌اند.

به دنبال هماهنگی برای تخصیص وام مسکن بدون سود به هنرمندان هستیم

پوراحمدی افزود: صندوق هنر پس از تکمیل این بخش در نظر دارد با مؤسسات مالی و بانکی وارد توافق‌نامه‌ای شود تا علاوه بر وام مسکن حمایتی یک تسهیلات مجزایی هم به هنرمندان تخصیص دهد و در حال حاضر هم با یکی از بانک‌های عامل مذاکراتی کردیم تا پس از موافقت‌های اصولی به نحوه‌ای برنامه ریزی شود که این وام بدون سود یا با حداقل سود ممکن به هنرمندان تخصیص پیدا کند.

وی با توضیح این موضوع که هنوز نتیجه نهایی از سوی بانک هدف به صندوق هنر اطلاع رسانی نشده گفت: در حالت معمول روی پروژه‌های مسکن ملی یک وام ۵۵۰ میلیون تومانی وجود دارد که اکنون به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و اگر مذاکرات با بانک نهایی شد، پس از مشخص شدن همه متقاضیان عضو پروژه تلاش می‌کنیم که یک وام کمکی اضافه بدون بهره برای هنرمندان در نظر بگیریم.

رئیس صندوق هنر توضیح داد: با نهایی شدن مذاکرات صندوق هنر با بانک‌های عامل اطلاع رسانی نحوه تخصیص این وام برای اعضاء صادر خواهد شد.

وی در خصوص تخصیص همین وام به سایر اعضای صندوق هنر که منفرداً در مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند گفت: صندوق هم علاقه دارد تا این امکان را برای سایر اعضا به وجود آورد؛ ولی به واسطه تعداد بالای متقاضیان و اینکه عدد این وام برای مسکن عددی بزرگ‌تر از وام‌های ضروری است و بازپرداخت و برگشت آن هم طولانی مدت است بودجه لازم برای تأمین این اعتبار بسیار سخت خواهد بود و منابع زیادی را درگیر می‌کند.

۲۳ هزار هنرمند در پروژه‌های مسکن ملی شرکت کردند

وی توضیح داد: آمار صندوق هنر نشان می‌دهد که حدود ۱۵ هزار نفر از اعضا در طرح مسکن از قبل ثبت نام کرده بودند و این ۸ هزار نفر مازاد تعداد ثبت نام کنندگان قبلی بود پس صندوق هنر در نظر دارد پس از استقرار کامل خانم صادق مالواجرد در وزارت راه و شهرسازی جلساتی را برگزار کنیم تا با حمایت وزارت راه و شهرسازی و وزارت ارشاد خدمات بیشتر را در این راستا برای هنرمندان نهایی کنیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه