اخبار داغ

با اعلام مدیر پروژه؛

VAR فوتبال ایران جعلی نیست؛ در کارگردانی و تعداد دوربین‌ها مشکل داریم!

VAR فوتبال ایران جعلی نیست؛ در کارگردانی و تعداد دوربین‌ها مشکل داریم!
مدیره پروژه توسعه VAR در ایران گفت: هیچ تفاوتی بین VAR ما با کشورهای دیگر وجود ندارد و اینکه می‌گویند VAR ما جعلی است، درست نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ محسن حکیم، مدیر پروژه توسعه VAR در فوتبال ایران پیرامون حواشی اخیر اظهار داشت: تنها فرق VAR در کشور ما نحوه کارگردانی آن است که در کشور ما به صورت EDF پخش می‌شود. برای نشان دادن تصویر آهسته در استادیوم نیاز به اسکوربورد مخصوصی است که قیمت بالایی دارد. سال گذشته ما 13 بازی با VAR و به صورت EDF برگزار کردیم. درحال حاضر در کشور عراق هم مسابقات با کمک داور ویدیویی به صورت EDF برگزار می‌شود و هیچ تفاوتی بین VAR ما با کشورهای دیگر وجود ندارد و اینکه می‌گویند VAR ما جعلی است، درست نیست.

وی همچنین عنوان داشت: مثلاً AFC برای برگزاری بازی ایران با قرقیزستان تنها از VAR خودش استفاده می‌کند و برای فیلمبرداری این بازی از صدا و سیما می‌خواهد تا تمام دوربین‌های HD را برای فیلمبرداری بیاورد. تفاوت پخش VAR ما با کشورهای دیگر در دوربین‌های فیلمبرداری است و این به VAR مربوط نمی‌شود. برای برگزاری یک بازی از 52 دوربین استفاده می‌شود، دو دوربین روی خط دروازه‌ها مستقر می‌شود که تشخیص دهند توپ از خط عبور کرده یا خیر و ما این تعداد دوربین را نداریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه