اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

طیف تندرو اصلاحات علاقه‌ ای به احترام گذاشتن به حقوق رئیس جمهور ندارد/حاشیه سازی های ناتمام برای دولت چهاردهم!

طیف تندرو اصلاحات علاقه‌ ای به احترام گذاشتن به حقوق رئیس جمهور ندارد/حاشیه سازی های ناتمام برای دولت چهاردهم!
در حالی که دولت چهاردهم بعد از اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی پزشکیان رسما کار خود را آغاز کرده است، اما طیف رادیکال اصلاحات همچنان در تلاش است تصمیم رئیس جمهور در گزینش و انتخاب وزرای پیشنهادی را دست آویزی برای حاشیه سازی برای دولت قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به رغم آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، اما همچنان جریان رسانه ای در اردوگاه اصلاحات در تلاش است تا تصمیم پزشکیان در گزینش و معرفی وزرا را با چالش مواجه کند.

تصمیمی که از ابتدا با هدف تشکیل دولت وفاق از سوی رئیس جمهور صورت گرفت و از سوی مجلس مورد حمایت جدی قرار گرفت تا جایی که نمایندگان در روز رای اعتماد به کابینه به تمام وزرای پیشنهادی اعتماد کردند.

روزنامه همدلی در تازه ترین بیان دیدگاه خود ترکیب کابینه را عامل اصلی عدم موفقیت دولت چهاردهم در آینده دانسته و گفته است همین اختلاف دیدگاه و سلیقه سیاسی در آینده مانع پیشرفت و موفقیت دولت در ایجاد تغییر و شنیدن صدای مردم خواهد بود.

به ادعای این روزنامه وزرای سیاسی کابینه باید تماما هم عقیده با رئیس جمهور و اصلاح طلب می بودند، چرا که اختلاف سلیقه در این باره باعث خواهد شد که در آینده برای تصمیم گیری یا در راستای منافع حزبی و جریانی خود عمل کرده و یا بی انگیزه و غیر خلاقانه تصمیم گیری کند که در هر دو صورت زمینه ساز عدم موفقیت دولت و سیاست های آن است.

همدلی، رئیس جمهور را شخصیتی دارای انعطاف دانسته که مشکلات را با ریش سفیدی و میانجی گری حل می کند، در حالی که بروز اختلاف بین پزشکیان و وزرای وی در صورتی که گسترده و بین چند وزیر باشد، از راه ریش سفیدی و میانجی گری کردن قابل حل نخواهد بود.

رویکرد این بازوی خبری جریان اصلاحات در حالی مطرح است که رای اعتماد مجلس به تمام وزرای دولت، نوعی همدلی و وفاق را بین دو قوه مجریه و مقننه ایجاد کرد؛ که رهبر انقلاب آن را مایع خرسندی دانسته و فرمودند دولت چهاردهم محصول همت رئیس جمهور و کمک ارزنده مجلس بود.

در حالی که دولت چهاردهم مسیر پر پیچ و خم خود را آغاز کرده است، اما جریان رسانه ای اصلاح طلب همچنان با دست آویز قرار دادن موضوع کابینه پیشنهادی پزشکیان در تلاش است برای دولت حاشیه سازی کند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با دانا در این باره عنوان کرد: اصلاح طلبان تندرو هنوز نتوانستند خود را نسبت به تصمیم رئیس جمهور در انتخاب کابینه چهاردهم متقاعد کنند، از این رو در حالی که دولت رسما کار خود را آغاز کرده، همچنان به دنبال حاشیه سازی برای تصمیم رئیس جمهور در این باره هستند.

وی این را هم گفت که اصل دموکراسی بر این است که بپذیریم انتخاب و معرفی اعضای کابینه از حقوق و اختیارات رئیس جمهور است و وزرا در شرایطی انتخاب شدند که رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و در برابر دیدگاه ملت و نمایندگان از انتخاب و معرفی وزرا تمام قد دفاع کرد؛ احترام به اختیارات و حقوق رئیس جمهور موضوعی است که به نظر طیف تندرو اصلاحات علاقه ای به آن ندارد.

اگرچه دولت وفاق پزشکیان هنوز در ابتدای راه است و باید دید سیاست رئیس جمهور در اداره آن چگونه خواهد بود، اما بعید است طیف تندرو اصلاحات اجازه دهد تا دولت چهاردهم این مسیر را بدون حاشیه پشت سر بگذارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه