اخبار داغ

در راستای توسعه رشته پاراشنا در ایران؛

دیدار کوهپایه زاده با رئیس انجمن پاراشنا کمیته بین‌المللی پارالمپیک

دیدار کوهپایه زاده با رئیس انجمن پاراشنا کمیته بین‌المللی پارالمپیک
رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان با رئیس انجمن پاراشنا در IPC دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان در حاشیه بازی‌های پارالمپیک پاریس۲۰۲۴، دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون به همراه اشرفی مشاور رئیس کمیته ملی پارالمپیک و ایزدی سرمربی تیم ملی پاراشنا با نیکلسون رئیس انجمن جهانی پاراشنا در کمیته بین‌المللی پارالمپیک دیدار و گفتگو کردند.

کوهپایه زاده رئیس فدراسیون در خصوص این دیدار عنوان کرد: به منظور توسعه رشته پاراشنا در مباحث آموزشی، دوره های مربیگری، افزایش قابلیت های کشورمان در برگزاری مسابقات این رشته و کلاسبندی پزشکی با رئیس انجمن جهانی پاراشنا کمیته بین‌المللی پارالمپیک دیدار گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: برای طراحی دوره های آموزشی مطالبی را عنوان کردیم که با موافقت رئیس انجمن جهانی پاراشنا همراه شد. همچنین درباره برگزاری دوره کلاسبندی در سطح ملی با حضور افراد مختلف از کشورهای همسایه مواردی را مطرح کردیم که مقرر شد در این زمینه درخواستمان را برای کمیته جهانی پاراشنا در IPC ارسال کنیم.

رئیس فدراسیون اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اهمیت پاراشنا در استراتژی برنامه چهار ساله فدراسیون، بتوانیم با حمایت انجمن جهانی پاراشنا در IPC، در توسعه این رشته در کشور هم به لحاظ بعد سلامت جسمانی ورزشکاران معلول و هم به لحاظ بعد قهرمانی و مدال آوری اقدامات خوبی را شاهد باشیم.

کوهپایه زاده همچنین افزود: رئيس انجمن پاراشنا جهانی از اینکه ما به دنبال توسعه کمی و کیفی این رشته در کشور هستیم تشکر و قدردانی کرد. در این دیدار نیکلسون گفت حضور شما در این جلسه نشان دهنده اهمیت دادن کشور شما به رشته پاراشنا است و از این بابت از شما سپاسگزارم.

رئیس فدراسیون ضمن قدردانی از رئيس انجمن جهانی پاراشنا گفت: شنا را علاوه بر اینکه راهی برای سلامت جسم و روح ورزشکار می دانیم، مسیری هم برای دور کردن کم توانی ها و ناتوانی ها از انسان ها می دانیم. فعالیت افراد داری معلولیت در آب بیشتر از خشکی است و این موضوع را ما در پاراشناگر ها دیده ایم. افراد معلول در آب با نشاط بیشتر فعالیت می کنند و مشکلات شان در مقایسه با زمانی که بیرون از آب هستند کمتر است و این نقطه ای است که قدرت آب و جذابیت رشته شنا برای افراد به دور از بعد مدال‌ آوری نشان داده می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه