اخبار داغ

ایران یک - قرقیزستان صفر؛

انتخابی جام‌جهانی فوتبال| شروع متزلزل تیم ملی برای هفتمین صعود؛ صدای همه در آمد!

انتخابی جام‌جهانی فوتبال| شروع متزلزل تیم ملی برای هفتمین صعود؛ صدای همه در آمد!
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان با پیروزی یوزهای پارسی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان طی دیداری در چارچوب هفته نخست و گام ابتدایی مرحله سوم و نهایی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (پنج‌شنبه - ۱۵ شهریورماه) در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به‌مصاف تیم ملی قرقیزستان رفت.

شاگردان امیر قلعه‌نویی برای این بازی از ۱۲ شهریورماه به اصفهان آمده و اردوی آماده‌سازی خود را در این شهر و ورزشگاه ملت شروع کرده بودند. ژنرال برای این بازی تمام بازیکنانش اعم از لژیونر و بازیکنان شاغل در لیگ برتر را در اختیار داشت.

در دقیقه ۲۱ نیمه نخست، علیرضا بیرانوند که از دروازه‌اش خارج شده بود، با تلاش زیاد شوت از نیمه زمین خودی بازیکن قرقیزستان را به کرنر فرستاد تا مانع از به ثمر رسیدن گل اول حریف به شکلی عجیب شود. پس از این صحنه سرمربی تیم ملی با تکان دادن دست و سر خود، عصبانیتش را از رقم خوردن چنین صحنه‌ای نشان داد.

مهدی طارمی، کاپیتان تیم ملی در دقیقه ۳۴ گل اول ایران را روی ضربه ریباند امید نورافکن به ثمر رساند که این گل پس از بررسی صحنه توسط VAR تایید شد. به ترتیب مهاجم اینترمیلان به رکورد ۵۱ گل در ۸۶ بازی ملی رسید تا به این ترتیب با عبور از کریم باقری به سومین گلزن تاریخ فوتبال ملی ایران تبدیل شود.

در نیمه دوم بازی شاگردان  قلعه‌نویی چنگی به دل نزد و نمایش متزلزل تیم ملی تا جایی پیش رفت که عده‌ای از تماشاگران برای نخستین بار، شعارهایی علیه کادرفنی و سرمربی سر دادند. تیم ملی این بازی را برد اما شروع خوبی برای یک صعود مقتدرانه نداشت.

ایران یک

گل: مهدی طارمی ۳۴

قرقیزستان صفر

گل: -

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی (۸1-صالح حردانی)، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس (۶۶-سعید عزت الهی)، علی قلی زاده (۶۰-علیرضا جهانبخش)، مهدی قایدی (۶۰-مهدی ترابی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (80-شهریار مغانلو).

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه