اخبار داغ

شایعه‌ها به وقوع پیوست؛

نکونام - استقلال در خط پایان؛ جواد قافیه را به یک مربی بلغارستانی باخت

نکونام - استقلال در خط پایان؛ جواد قافیه را به یک مربی بلغارستانی باخت
مالک باشگاه استقلال به فسخ قرارداد با جواد نکونام بسیار نزدیک شده اما گزینه جانشین او اصلاً امیدوارکننده نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ موش و گربه بازی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و جواد نکونام تا حد زیادی به قسمت پایانی رسیده و مالک باشگاه استقلال با عبور از نکو، صحبت‌های ابتدایی برای جذب یک سرمربی خارجی را هم شروع کرده‌است.

نکونام که فصل گذشته پس از ۲۷ هفته صدرنشینی، دوئل قهرمانی را در بازی آخر به پرسپولیس باخت، فصل جدید را دیرتر از همیشه و پس از حل مشکلات عدیده خود و کادر اطرافیان‌اش آغاز کرد. نکو در فصل دوم حضورش در استقلال بهانه نخریدن بازیکن و از این قبیل بهانه‌های نخ‌نماشده را نداشت و با ازدیاد بازیکن و ستاره هم مواجه بود.

یک پیروزی لحظه‌آخری، یک تساوی و یک شکست خارج از خانه آن هم در شرایطی که بازی‌های استقلال اساسا چنگی به دل نمی‌زد، مدیران هلدینگ مالک را بر آن داشت تا از نام نکونام عبور کنند و با اسم رمز سرمربی مطرح خارجی، به‌فکر برکناری او و جانشینی یک مربی اروپایی باشند اما همه‌چیز به همین سادگی نیست.

سقف بودجه باشگاه استقلال پر شده و در صورت برکناری نکونام، باشگاه می‌بایست مبلغ قرارداد وی که اصلاً مبلغ کمی نیست را تمام و کمال پرداخت کند. ضمن این که حقوق سالیانه یک مربی خوب خارجی، کم‌تر از یک میلیون دلار نخواهد بود.

از این رو شنیده می‌شود ایجنت بوسنیایی مورد اعتماد نماینده مالک باشگاه باز هم وارد عمل شده و هنوز زخم ۲ خرید خارجی ابتدای فصل خوب نشده، به‌دنبال سپردن هدایت استقلالی‌ها به پتف بلغارستانی است که فقط سابقه قهرمانی با لودوگورتس را در کارنامه‌اش می‌بینیم.

انتصاب او و مذاکره با او همان‌قدر عجیب است که بحث بازگشت ریکاردو ساپینتو به نیمکت استقلال آن هم در شرایطی که محرومیت وی هنوز سپری نشده و اخلاق ساپینتو او را در گوشه رینگ قرار می‌دهد، هر چند از نظر فنی اصلاً قابل قیاس با نکونام یا هر مربی ایرانی دیگری نیست.

اگر چه هلدینگ مالک وعده جذب نناد بیلتسا، هروه رنار و یا اسلاون بیلیچ را داده بود اما انگار زور ایجنت معتمد بیش‌تر چربیده و آبی‌ها از چاله در نیامده، در حال مواجهه با چاه دیگری هستند که مثل هندوانه دربسته در ادبیات ماست. ایویلو پتف از قرار معلوم بلیت‌هایش برای ورود به تهران را هم گرفته و بی‌صبرانه منتظر پذیرش هدایت آبی‌هاست.

چیزی که قطعی است، این است که مالک باشگاه قطعاً دیگر مایل به همکاری به نکونام با مصاحبه‌های حاشیه‌ای و غُرهای تمام‌نشدنی‌اش نیست و نکو هم مانند علی‌رضا منصوریان به خط پایان سرمربی‌گری استقلال رسیده؛ با محبوبیتی کم‌تر از شماره ۱۰ سابق و حاشیه‌هایی بی‌پایان.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه