اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

تکرار تقابل اصلاح طلبان با رئیس جمهور منتخب/وقتی روال کار دولت مطابق میل چپ های رادیکال نیست!

تکرار تقابل اصلاح طلبان با رئیس جمهور منتخب/وقتی روال کار دولت مطابق میل چپ های رادیکال نیست!
در حالی اصلاح طلبان رادیکال بنای تقابل با پزشکیان را گذاشتند که به نظر می رسد روال کار دولت از همان روز تشکیل کابینه مطابق میل این جریان نبود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود پزشکیان تنها اندکی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به عنوان رئیس جمهور منتخب توانست به یکی از مهمترین وعده های تبلیغاتی خود یعنی تشکیل دولت وفاق ملی جامه عمل بپوشاند، موضوعی که چندان با ذائقه طیف تند مزاج اصلاحات سازگار نبود.

اصلاح طلبان رادیکال و غیر مشارکت جو به دنبال آن بودند که در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، مانند سنوات گذشته نظارت استصوابی شورای نگهبان را بهانه رد صلاحیت کاندیداهای جریان مطبوع خود اعلام کرده و از همین باب دست به آشوب سازی در کشور بزنند، اما تایید صلاحیت پزشکیان به عنوان کاندیدای اصلاحات سناریوی این جریان را نقش بر آب کرد.

پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اگرچه در آغاز کار بهانه ها را از دست اصلاح طلبان تندرو گرفت اما تشکیل دولت وفاق ملی، موجب شد این جریان مسیر فشار و انتقادهای تند علیه رئیس جمهور را در پیش بگیرد.

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات ایران در یک مرزبندی با پزشکیان کابینه وی را مردود اعلام کرده تا به عنوان یکی از چهره های شاخص رادیکال و تندرو در این جریان بنای تقابل با رئیس جمهور را بگذارد.

برخی چهره های دیگر در میان اصلاح طلبان نیز  در اظهارات خود سخن از استعفای رئیس جمهور به میان آورده و گفتند در صورتی که رئیس جمهور در جهت تغییر قانون اساسی قدم برندارد باید استعفا دهد!

تکرار تجربه مرزبندی با روحانی این بار درمورد پزشکیان!

اصلاح طلبانی که از تشکیل دولت چهاردهم سرخورده شده و بنای تقابل با رئیس جمهور را گذاشتند، به ادعای خودشان بیشترین سهم در پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را داشتند اما حالا که شرایط مطابق میل آنها پیش نرفته و چیدمان کابینه و مدیران دولتی با سلیقه آنها سازگار نیست قصد دارند مسیر رئیس جمهور را حتی تا مرز استعفا پیش برند. 

موضوعی که در دولت حسن روحانی نیز از سوی این جریان تجریه شد. اصلاح طلبان که در سال های 92 و 96 تمام قد پشت حسن روحانی ایستاده و از او حمایت کردند، در نهایت برای فرار از پاسخگویی درباره عملکرد رئیس جمهور مورد حمایت خود او را کاندیدای اجاره ای دانسته که عملکردش هیچ ربطی به اطلاحات نداشته این در حالی است که این جریان با قاطعیت حمایت از روحانی را  تکرار کرده بود.

فشار اصلاح طلبان بر پزشکیان برای عملی شدن دو سناریو در حال انجام است نخست اینکه رئیس جمهور تسلیم سهم خواهی این جریان شده و مطابق میل آنها به خواسته های فراتر از قانون آنها تن دهد و دوم اینکه در صورت مقاومت رئیس جمهور در برابر سهم خواهی اطلاح طلبان، انتقادهای تند و رادیکال از رئیس جمهور تا مرز فروپاشی دولت پیش رفته و رئیس جمهور مجبور به استعفا شود!

به خصوص اینکه این روزها هشتگ «پزشکیان برف اولین زمستان را نخواهد دید» از سوی اصلاح طلبان در فضای مجازی پر تکرار شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه