اخبار داغ

شوک بزرگ به ایران؛

زیر و بم پس‌گرفتن مدال طلای بیت‌سیاح در پارالمپیک پاریس؛ کسی از قانون خبر نداشت!

زیر و بم پس‌گرفتن مدال طلای بیت‌سیاح در پارالمپیک پاریس؛ کسی از قانون خبر نداشت!
پس گرفته شدن مدال طلای صادق بیت‌سیاح اگر چه یک دلیل مشخص داشت اما از یک اشتباه مهم پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ شب گذشته در چارچوب رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F۱۱ در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ صادق بیت‌سیاح، پاراپرتاب‌گر کاروان کشورمان با ثبت رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد ادوار پارالمپیک، به مدال طلا دست یافت.

پس از این مدال اما بیت‌سیاح مانند بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو که روی لباس خود نام و نشان حضرت ام‌البنین (س) را داشت، تصمیم گرفت پیش از دور افتخار با پرچم ایران، رو به دوربین‌های تلویزیونی پرچم مشکی‌رنگ منقش به نام حضرت ام‌البنین (س) را نشان بدهد که کارگردان تلویزیونی خیلی زود از بیت‌سیاح رو گرفت.

دقایقی پس از این اقدام ارزش‌مند و غیرت‌مندانه بیت‌سیاح، کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک کنار نام وی در لیست برترین‌های ماده، عبارت DQ به معنای دیسکالیفه‌شدن را ثبت کرد که در ادامه مشخص شد 2 کارته شدن بیت‌سیاح و نشان دادن پرچم حضرت ام‌البنین (س)، دلیل این برخورد بوده‌است.

بیت‌سیاح پیش از این اقدام و پس از یکی از پرتاب‌ها، شادی تحریک‌آمیزی مانند شادی جنجالی مهدی طارمی پس از گل به النصر عربستان در لباس پرسپولیس انجام داد که از سرداور رقابت‌های پاراپرتاب نیزه کارت زرد دریافت کرد و با شادی پس از مدالش هم کارت دوم را گرفت.

طبق دستورالعمل بازی‌های پارالمپیک، بالا بردن هر پرچم، نماد یا نشانی به‌غیر از پرچم رسمی کشور ورزشکار توسط ورزشکار مصداق بارز سیاسی‌کاری محسوب شده و برای ورزشکار و کشورش عواقبی در پی خواهد داشت که به‌نظر تیم سرپرستی ایران از این امر اطلاع نداشت!

با این تفاسیر، یا تیم سرپرستی پارادوومیدانی از قوانین اطلاعی نداشته و یا اطلاع داشته و بیت‌سیاح را توجیه نکرده که در هر 2 صورت، اشتباهی بسیار بزرگ رخ داده و یک طلای مسلم و تاریخی کشورمان با بی‌اطلاعی از قوانین، پس گرفته شده‌است.

اگر چه مسئولان کاروان فرزندان ایران دست به اعتراض زده‌اند و یک بار اعتراض‌شان رد شده اما بعید است در دومین اعتراض که امروز بررسی خواهد شد و سپس مدال‌ها توزیع می‌شوند، اتفاق خاصی رخ بدهد و مدال طلای ناب بیت‌سیاح برگردد.

با همه این تفاسیر، بالا بردن پرچم ایران و مادر حضرت عباس (ع) در قلب پاریس، ارزشی بود که نمی‌توان حتی طلا را در حد آن دانست. بیت‌سیاح با دل پاکی که داشت، همه کار کرد تا پرچم را بالا ببرد و شاید بتوان گفت پاداش مدال طلا، حق اوست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه