اخبار داغ

شاگردان ژنرال علیه کارشکنی؛

انتخابی جام‌جهانی فوتبال| یوزهای پارسی در اندیشه تکرار حماسه «اماراتی إسمع»

انتخابی جام‌جهانی فوتبال| یوزهای پارسی در اندیشه تکرار حماسه «اماراتی إسمع»
تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در چارچوب هفته دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 از ساعت 19:30 به مصاف تیم ملی امارات خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ پس از پیروزی یک بر صفر هفته گذشته مقابل تیم ملی قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 19:30 امشب در چارچوب هفته دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026  در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین طی جدالی حساس به مصاف تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی خواهد رفت.

یوزهای پارسی که در زمین بی‌کیفیت و چمن نه‌چندان مناسب استادیوم فولادشهر اصفهان به هر زحمتی که بود موفق به کسب 3 امتیاز بازی نخست شدند، در بازی دوم در برابر اماراتی قرار خواهند گرفت که در هفته اول مقابل تیم ملی قطر، قهرمان جام ملت‌های آسیا 2023 با نتیجه عجیب 3 بر یک به پیروزی رسید و به صدرنشینی در گروه A هم دست یافت.

تاکنون از مجموع 19 بازی دوستانه و رسمی بین ایران و امارات، یوزهای پارسی 15 بار به برتری رسیده‌اند و 3 بازی هم با تساوی به اتمام رسیده. سهم امارات از پیروزی، فقط یک برد آن هم در یک بازی دوستانه و در دهه هفتاد بوده است. اماراتی‌ها تاکنون در دیدارهای رسمی مقابل تیم ملی ایران موفق نبوده و 6 بازی متوالی است که به ما باخته‌اند.

اماراتی‌ها که در جریان برگزاری جام ملت‌های آسیا با شعار «ایرانی اسمع، عینک بتدمع» به استقبال بازی با ایران رفتند و برای ما کُری خواندند، پس از شکست 2 بر یک که با شادی گل ماندگار مهدی طارمی، سردار آزمون و مهدی قایدی به اتمام رسید، باز هم دست از شیطنت نکشیده و برای 2000 بلیت سهم ایرانی‌ها نقشه کشیده‌اند.

رقیب از همین حالا با سنگ‌اندازی در راه فروش بلیت به هواداران تیم ملی کشورمان، سعی در به هم زدن روحیه شاگردان قلعه‌نویی دارد. همچنین قول پاداش نزدیک به 2.5 میلیارد تومانی برای هر یک از بازیکنان تیم ملی امارات در صورت پیروزی در دیدار امشب مقابل ایران، نشان از اهمیت فوق‌العاده یک بازی ساده و معمولی برای این رقیب همیشگی دارد.

امارات که اکنون رتبه ۶۹ جهان و ۱۰ آسیا را در اختیار گرفته، در رنکینگ فیفا با تیم کشورمان به عنوان تیم دوم آسیا، اختلافی ۴۹ پله‌ای دارد. با این وجود آنها نیز با استفاده از بازیکنان ۲ تابعیتی مانند کایو، لیما، کوامه اوتونه (دفاع وسط ساحل عاجی الاصل) مکنزی هانت (هافبک ۲۲ ساله انگلیسی) عصام فایز (هافبک ۲۴ ساله مراکشی الاصل) دنبال دومین حضورشان در جام جهانی هستند.

برای این بازی بر اساس اعلام AFC، کیم جونگ یئوک به همراه پارک کیونیوگ و یانگ جونگ‌پی از کره‌جنوبی دیدار تیم‌های ایران و امارات را در هفته دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی قضاوت خواهند کرد و داور چهارم و کمک‌داوران ویدیویی VAR نیز از کره جنوبی انتخاب شده‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه