اخبار داغ

قانون‌گذارِ ناقضِ قانون؛

کلاه گشاد سقف بودجه روی سر پرسپولیس؛ خوش‌بختی استقلال و سپاهان با سقف جدید!

کلاه گشاد سقف بودجه روی سر پرسپولیس؛ خوش‌بختی استقلال و سپاهان با سقف جدید!
فدراسیون فوتبال با نقض قانون عجیبی که خودش وضع کرده بود، تبعاتی بسیار مهم را برای لیگ و 4 تیم آسیایی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ ساعات پایانی شب گذشته با اعلام رسمی یک خبر قابل پیش‌بینی و البته جنجالی همراه بود؛ هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با افزایش سقف بودجه 4 باشگاه لیگ برتری یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور موافقت کرد و این قانون مورد تصویب فدراسیون قرار گرفت.

اگر چه پیش‌تر هم در جلساتی با حضور مهدی تاج و مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده، رئیس و نواب‌رئیس فدراسیون فوتبال با مدیران عامل این 4 باشگاه ایرانی حاضر در رقابت‌های باشگاهی آسیا بحث افزایش سقف مطرح شده بود اما این پیشنهاد هر بار مخالفت رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را به همراه داشت.

این بار اما فدراسیون فوتبال بدون توجه به قانونی که خودش اول فصل وضع کرده و به ادعای منصور قنبرزاده قرار بود سفت و سخت پایش بماند و آن را مو به مو اجرا کند، مصوبه‌ای جدید برای نقض آن قانون و افزایش سقف بودجه به تصویب رسانده در حالی که گفته می‌شود سازمان بازرسی با این قبیل مصوبات موافق نیست.

سقف بودجه فصل قبل برای جلوگیری از ورشکستگی باشگاه‌ها مصوب شد و شکست خورد اما این پروژه این فصل هم ادامه یافت و بار دیگر با شکستی بزرگ‌تر، اکنون قوانین هیأت رئیسه را به کشک تبدیل کرده. هم‌چنان مشخص نیست در غیاب خداداد افشاریان، مهدی محمدنبی و مهدی تاج این قانون چطور تصویب شده است.

در اینکه نمایندگان ایران باید برای حضور در مسابقات آسیایی تقویت شوند شکی نیست اما آیا فدراسیون فوتبال تا دیروز نمی‌دانست که قرار است ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیای 2، نماینده داشته باشد؟ به نظر می‌رسد این حرف، بیشتر یک بهانه باشد تا قانونی برای جلوگیری از آبروریزی!

بر این اساس بودجه پرسپولیس و استقلال نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا یک و نیم میلیون دلار و بودجه سپاهان و تراکتور نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیای 2 به مبلغ یک میلیون دلار افزایش یافت؛ مبالغی که کم نیستند و دست باشگاه‌ها را در جذب بازیکنان باز گذاشته‌اند.

شاید در این بین سپاهان و استقلال خوش‌بخت‌ترین باشند؛ باشگاه‌هایی که برای جذب یک بازیکن مجبور به فسخ با دیگری یا حتی اعضای کادر بودند و حالا با فراغ بال می‌توانند با هر کس که بخواهند، مذاکره کنند. این وسط هم با جدایی بیرانوند و ترابی، کلاه گشادی بر سر پرسپولیس رفت!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه