اخبار داغ

واکنش وزارت ورزش و فدراسیون به حادثه اندوهبار اصفهان؛

اتفاق تلخ در لیگ برتر؛ مرگ هوادار روی سکوها/ دستور وزیر، محرومیت و ادعاهای ناظر

اتفاق تلخ در لیگ برتر؛ مرگ هوادار روی سکوها/ دستور وزیر، محرومیت و ادعاهای ناظر
درگذشت ناگهانی یکی از هواداران در روی سکوها در جریان رقابتهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال تلخ ترین اتفاق روز بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر با یک حادثه تلخ و وحشتناک همراه بود که کل مسابقات و ورزش کشور را تحت الشعاع قرار داد. 

در جریان دیدار سپاهان و ملوان یکی از هواداران تیم ملوان که برای حمایت از ملوان خود را به اصفهان رسانده بود، بدلیل هیجانات بازی و حمله قلبی درگذشت تا این اتفاق موجی از ناراحتی را در فوتبال و ورزش کشور ایجاد کند.

مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی و متعصب باشگاه ملوان بود که در سن 62 سالگی برای حمایت از ملوان راهی اصفهان شده بود. متأسفانه در دقیقه 20 مسابقه بر اثر ضایعه قلبی این اتفاق تلخ اتفاق افتاد که حال و هوای شهر انزلی و حتی باشگاه سپاهان را اندوهگین کرد.

دستور وزیر ورزش

در پی درگذشت این هوادار قدیمی فوتبال و باشگاه ملوان، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان خواست با بررسی دقیق موضوع، گزارشی از این اتفاق آماده و نتیجه به وزارت ورزش ارائه شود.

محرومیت عوامل برگزاری مسابقه

همچنین فدراسیون فوتبال درباره اتفاق تلخ درگذشت یک هوادار در بازی سپاهان و ملوان بیانیه‌ای صادر کرد.

فدراسیون فوتبال ایران ضمن عرض تسلیت دوباره به مناسبت درگذشت هوادار محترم باشگاه ملوان به خانواده گرامی ایشان و باشگاه قدیمی و محبوب فوتبال کشور، اعلام می دارد؛

بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته با توجه به اتفاق تلخ رخ داده در ورزشگاه فولادشهر ،تا اطلاع ثانوی و موعد تکمیل فرایند رسیدگی و بررسی  قصور احتمالی در کمیته های ذیربط، مسئولین برگزاری مسابقه سپاهان و ملوان، از فعالیت محروم خواهند بود. اطلاع رسانی بیشتر متعاقبا به استحضار عموم خواهد رسید.

ادعای ملوانی ها و واکنش سپاهانی ها

پس از این اتفاق تلخ و فوت این هوادار برخی از هواداران ملوان مدعی شدند که آمبولانس با تاخیر برای انتقال بیمار آمده و تجهیزات لازم برای احیا نداشته است.

حتی گفته می‌شود که کادر پزشکی ملوان با توجه به شناختی که نسبت به بیماری زمینه‌ای این هوادار داشتند، فورا قصد کمک به او را داشتند اما داود رفعتی ناظر بازی اجازه چنین کاری را نداده است.

این در حالیست که باشگاه سپاهان مدعی است یک آمبولانس با تجهیزات کامل در ورزشگاه فولادشهر مستقر بوده و به محض اطلاع از حادثه رخ داده برای هوادار ملوان، خود را به محل رساند و احیای کامل این هوادار ملوان را در ورزشگاه تا تحویل به بیمارستان انجام داده و سپس آن را به منظور ادامه روند به بیمارستان منتقل کرد.

به گفته تیم پزشکی ورزشگاه، در لحظه احیا، به دلیل ریتم قلبی بیمار، قابلیت استفاده از دستگاه شوک را نداشته است.

رفعتی: نباید آمبولانس در اختیار هوادار می گذاشتم! 

داوود رفعتی، ناظر بازی سپاهان-ملوان، درباره دلیل متوقف نشدن بازی پس از حمله قلبی هوادار ملوان گفت: جایی از قانون چنین چیزی نداریم. هوادار ملوان هم در آمبولانس احیا شده بود، نمی‌توانستم بازی را به‌خاطر هوادار در بیمارستان قطع کنم. حتی من ۶ دقیقه هم برای متشنج‌شدن سکو و درگیری تماشاگران با نیروی انتظامی، بازی را نگه داشتم. من براساس کدام قانون باید بازی را برای هوادار قطع می‌کردم؟

او در یک اظهارنظر جنجالی مدعی شد که نباید آمبولانس را در اختیار تماشاگر می گذاشته: من اصلا بر اساس کدام قانون باید آمبولانس را در اختیار فرد سکته کرده می‌گذاشتم؟ با این حال تخلف کردم و آمبولانس را در اختیار تماشاگر قرار دادم! اگر آمبولانس را دراختیار فرد سکته کرده می‌گذاشتم، ۲ بازیکن سر به سر و ضربه مغزی می‌شدند،  چه می‌شد؟

وی درباره اینکه آمبولانس دیر آمده، بیان کرد: این حادثه در دقیقه ۲۵ رخ داد. ظرف ۲ دقیقه تکنیسین اورژانس ورزشگاه به بالای سر هوادار رفت. آمبولانس سریع برای انتقال هوادار به بیمارستان به محل آمد و فاصله بیمارستان تا استادیوم هم دو سه دقیقه است. هوادار مرحوم ملوان یک بار در آمبولانس احیا شد و در دقیقه ۷۲ جان خود را از دست داد. 

رفعتی که مدعی شد اظهارات مازیار زارع مبنی بر برهم‌خوردن تمرکز کادر و بازیکنان این تیم دروغ است، درباره اینکه آیا زارع درخواست قطع بازی را داده بود یا نه، گفت: اصلا چنین چیزی نیست. دروغ محض است. مربی ملوان درباره داوری و پنالتی سوخته تیمش در بازی با استقلال با من بحث می کرد و حرفی از توقف بازی به دلیل مرگ هوادار روی سکوها نزد. 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه