اخبار داغ

مدبر در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

زلنسکی، مجری دیکته‌های غرب؛ تداوم بحران اوکراین تحت تأثیر ناتو

زلنسکی، مجری دیکته‌های غرب؛ تداوم بحران اوکراین تحت تأثیر ناتو
تحلیلگر مسائل روسیه گفت: سیاست و اقدامات اوکراین به‌طور کامل در اختیار سران وایکینگ‌ها و کاخ سفید قرار دارد و زلنسکی، هر آنچه را که مقامات این کشورها دیکته کنند، اجرا می‌کند.

روح‌الله مدبر کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا به تحلیل سیاست‌ها و اقدامات اوکراین پرداخت و اظهار داشت: این کشور به‌طور کامل تحت تأثیر سران وایکینگ‌ها و کاخ سفید قرار دارد و زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، هر آنچه‌ را که مقامات این کشورها دیکته کنند، اجرا می‌کند.

وی با اشاره به خصومت‌های انگلوساکسونیک انگلیسی‌ها افزود: مقامات انگلیسی به‌صورت رسمی به زلنسکی مجوز استفاده از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به عمق خاک روسیه را داده‌اند، که این امر می‌تواند به تشدید بحران و حرکت آن به سمت عمیق‌تری منجر شود.

این تحلیلگر مسائل روسیه تأکید کرد: در طول این مدت، نیروهای زلنسکی از سلاح‌های غربی، آمریکایی و انگلیسی برای حمله به خاک روسیه استفاده کرده‌اند، اما اکنون انگلیسی‌ها به‌ طور رسمی مسئولیت و عواقب این اقدامات را می‌پذیرند و این مسأله قابل توجه است.

مدبر همچنین به اظهارات اخیر آقای پوتین اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور روسیه صریحاً اعلام کرده است که در تمام این مدت، روسیه با اوکراین درگیر نبوده، بلکه مستقیماً با ناتو در حال جنگ است.

ناتو به صورت مستقیم وارد یک درگیری با روسیه شده است

وی افزود: ارتش اوکراین آموزش و تخصص‌های لازم برای استفاده از موشک‌ها و سلاح‌های پیشرفته و دوربرد دسترسی ندارد و هر موشکی که به خاک روسیه شلیک شده، توسط این مستشاران ناتو مدیریت، هدایت و فعال‌سازی شده است تا به اهداف خود برسد و این بیانگر این است که ناتو به صورت مستقیم وارد یک درگیری با روسیه شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در این راستا، ما شاهد هستیم که طی نزدیک به سه سال گذشته، ۳۲ کشور ناتو در یک رویارویی مستقیم با روسیه قرار دارند و روسیه به تنهایی در برابر آن‌ها ایستادگی کرده و توانسته این کشورها را متوقف کند. تمامی خطوطی که روسیه در درگیری به دست آورده باثبات است و در اختیار ارتش روسیه قرار دارد.

مدبر در پایان گفت: تمام اقدامات، تلاش‌ها و فعالیت‌هایی طرف غربی برای بازپس‌گیری مناطق با شکست مواجه شده است و این واقعیت نشان‌دهنده ضعیف‌تر بودن توان رزمی ناتو در برابر ماشین جنگی روسیه است، در حالی که غربی‌ها همواره در تلاش برای نشان دادن قدرت خود بوده‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه