اخبار داغ

با حضور مقامات داخلی و خارجی؛

آئین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع برگزار شد

آئین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع برگزار شد
آئین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع صبح امروز در دانشگاه دافوس آجا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آئین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع، صبح امروز (دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳) در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با حضور مقامات و شخصیت‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

صلح و دفاع در دانشگاه جنگ

در ابتدای برنامه سرتیپ دوم حسین ولیوند، رییس دانشگاه جنگ گفت: شاید برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه جنگ تناقض داشته باشد، هر چند که ما در مقابل دشمن از کشور دفاع می‌کنیم و خواهان جنگ نیستیم. بنابراین برگزاری نمایشگاه صلح و دفاع که دوره ششم خود را طی می‌کند، در دانشگاه جنگ ارتش تناقضی ندارد. این نمایشگاه به پیشنهاد امیر مسلمی برقرار شد و امیدوارم همچنان برقرار باشد.

تجلیل از سفیر آفریقای جنوبی به دلیل حمایت از غزه

در ادامه سرهنگ محمدتقی پرتوی، رئیس کمیته علمی نمایشگاه، اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) و هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار می‌شود. هدف از این رویداد، توسعه دیپلماسی دفاعی، تعامل علمی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه صلح و دفاع و معرفی فعالیت‌های صلح‌طلبانه و بشردوستانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه، میزبان ناشران و فعالان حوزه صلح و دفاع هستیم. در طول برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های متعددی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب برگزار می‌شود تا به ترویج فرهنگ صلح و دفاع در سطح بین‌المللی کمک کند.

سرهنگ پرتوی در ادامه سخنان خود به معرفی فعالیت‌های صلح‌طلبانه ایران پرداخت و گفت: قابلیت‌های دفاعی و اقدامات صلح‌طلبانه ایران اسلامی، که شامل مأموریت‌های یگان‌های حافظ صلح در کشورهای مختلف و همچنین خدمات امدادرسانی در حوادث طبیعی است، در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: افتتاحیه این نمایشگاه در تالار همایش شهید سرلشگر فلاحی دانشگاه دافوس برگزار شد و مقامات و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران و همچنین نمایندگانی از دفتر سازمان ملل متحد در تهران در این مراسم حضور داشتند.

یکی از محورهای اصلی امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع، تجلیل از سفیر آفریقای جنوبی به دلیل اقدامات بشردوستانه این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه بود. سرهنگ پرتوی توضیح داد: آفریقای جنوبی پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را به دیوان بین‌المللی لاهه ارجاع داده و رئیس‌جمهور این کشور، آقای سیریل رامافوسا، بر پیگیری این پرونده تأکید کرده است. به همین دلیل، از حمایت‌های بشردوستانه آفریقای جنوبی در این نمایشگاه تجلیل خواهد شد.

در حاشیه این نمایشگاه، برنامه‌های جانبی متعددی از جمله نقد و بررسی و رونمایی از کتاب‌های مرتبط با صلح و دفاع و همچنین برگزاری رویداد ملی «هنر صلح» با حضور هنرمندان برجسته کشور برگزار خواهد شد.

سرهنگ پرتوی در پایان سخنان خود اعلام کرد: «برخی کشورها نیز از طریق ارسال پیام‌های صلح در این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند و در مراسم اختتامیه، پیام‌های آن‌ها در قالب کلیپ‌های ویدیویی به نمایش گذاشته خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: 

صلح فقط نبود جنگ نیست، بلکه وجود عدالت، برابری و فرصت است

ایران تلاش و تعهد زیادی را صرف تأمین امنیت کشور و توسعه پتانسیل علمی نظامی خود می‌کند

عدالت بستری پایدار و مستحکم برای صلح است/ جهان بدون صلح عادلانه، راهی دشوار پیش رو دارد

گفتنی است؛ این نمایشگاه از امروز به مدت چهار روز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) فعالیت خود را آغاز کرده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه