اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

حزب الله لبنان مستحکم تر از دوران حیات سید حسن نصرالله/ آغاز فصل جدید جبهه مقاومت

حزب الله لبنان مستحکم تر از دوران حیات سید حسن نصرالله/  آغاز فصل جدید جبهه مقاومت
اگرچه رسانه های صهیونیستی در یک عملیات روانی تلاش کردند تا از هم پاشیدگی تشکیلات حزب الله لبنان را به افکار عمومی جبهه مقاومت القا کنند اما ساختار حزب الله مستحکم تر از دوران قبل از شهادت سید حسن نصرالله خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به دست رژیم اشغالگر قدس، رسانه های صهیونیستی با ایجاد یک موج روانی تلاش کردند تا در بین افکار عمومی جهان به ویژه ملت های منطقه و محور مقاومت اینگونه القا کنند که تشکیلات حزب الله لبنان در پی شهادت سید حسن نصرالله دچار غافلگیری شده و  ساختار داخلی آن استحکام خود را از دست داده است.

 رسانه های صهیونیستی در پی آن بودند که بیش از عملیات نظامی با انجام عملیات روانی به جبهه مقاومت ضربه وارد کنند.

با این حال اما مواضع فرماندهان جبهه مقاومت واکنش سریع و درست به موج سواری رسانه های صهیونیستی بود.

رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سید حسن نصرالله در پیامی فرمودند:  دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.

این سخنان البته تاکید چند باره مقام معظم رهبری بر روی استحکام ساختار و سازمان حزب الله به عنوان یک واقعیت میدانی مهم و تعیین کننده است.

پس از آن شبکه خبری سی ان ان نیز در گزارشی ضمن مرور ترورهای پیشین رژیم صهیونیستی که به شهادت فرماندهان بزرگ مقاومت مثل، سردار سلیمانی، عماد مغنیه، شیخ احمد یاسین و... منجر شده‌اند نوشت، این ترورها نه تنها باعث تضعیف مقاومت نشده بلکه باعث قدرتمندتر شدن آن نیز شده است. این رسانه آمریکایی سپس نتیجه گرفته که، ترور سید حسن نصرالله نیز از این امر مستثنی نیست و به معنای پایان مقاومت لبنان نخواهد بود.

اذعان به حفظ انسجام حزب الله البته به اینجا ختم نشد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان نیز در سخنانی تاکید کرد: با وجود شهادت شهید سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان ارشد مقاومت، حزب الله لبنان همچنان به عملیات‌های خود با قدرت ادامه خواهد داد و این ترورها هیچ تأثیر بر توانمندی مقاومت نداشته است.

سید الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در اظهاراتی عنوان کرد: با استمرار عملیات‌های مقاومت، اکنون مشخص شده که گردان‌های القسام انسجام دارند و قدرت عملیاتی خوددرا بازیافته و توانمندی‌های هجومی خود را توسعه داده‌اند.

حزب الله الهام بخش ترین جریان مبارزه با رژیم صهیونیستی

به نظر می رسد تبدیل شدن یک گروه جنگ های نامنظم به یک تشکیلات سازمان یافته بیش از هر چیز نشان دهنده این است که حزب الله لبنان پیشرفته ترین، پیشروترین و الهام‌بخش‌ترین جریان مبارزه با رژیم صهیونیستی است که توانسته ایده مقاومت، را به فعلیت و اجرا برساند.

از سوی دیگر حزب الله توانسته است با دست یابی به اقبال عمومی در جامعه لبنان، بستر ساز تربیت، آموزش و اجرای فرآیند عضو گیری برای این تشکیلات از درون جامعه لبنانی باشد این امر دستاور مهمی برای یک تشکلات نظامی و مبارزاتی به شمار می رود.

تشکیلات حزب الله قائم به افراد نیست

در طول ۳۰ سال گذشته و در سال‌های نقش آفرینی سید حسن نصرالله در راس این تشکیلات، ساختار حزب الله لبنان به جای شخص محوری بر اساس سلسله مراتب فرماندهی استحکام پیدا کرد تا در صورت شهادت هر یک از فرماندهان این تشکیلات جایگزینی افراد به سرعت و بدون ایجاد خللی در روند کار صورت گیرد.

حزب الله لبنان بدون وابستگی تشکیلات خود به افراد یا چهره ها، اقتدار خود را از سرمایه اجتماعی لبنان و سلسله مراتب فرماندهی به دست آورده است از این رو نه تنها شهادت فرماندهان آن بلکه شهادت دبیر کل حزب الله نیز در انسجام این ساختار خللی ایجاد نخواهد کرد.

استحکام حول محور نابودی رژیم صهیونیستی

با این حال اما می توان گفت آرمان اصلی این تشکیلات یعنی مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس، شاید اصلی ترین علت استحکام و بقای ساختاری حزب الله لبنان باشد.

آرمانی که در طول سالیان دراز مبارزاتی توانسته پیروزی های بسیاری را برای حزب الله به ارمغان بیاورد به طوری که صهیونیست ها هنوز نتوانستند تلخ کامی شکست جنگ ۳۳ روزه را از یاد ببرند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه