اخبار داغ

تهران؛ شهری خطرناک در روز‌های بارانی

تهران؛ شهری خطرناک در روز‌های بارانی
یکی از مشکلات کنونی خیابان‌های شهر تهران غیراستاندارد بودن خطوط عابر پیاده و یا چاله‌های خیابانی است که در روز‌های بارانی، بلای جان موتورسیکلت‌سواران پایتخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  «تهران پرس»، در بارندگی‌های اخیر تهران شاهد رخداد‌هایی بودیم که طعم شیرین شعر «باز باران با ترانه» در کتاب درسی کلاس چهارم ابتدایی را از یادمان برد و وقایع دیگری را در واقعیت برایمان زنده کرد. بارانی که به دنبال خود در کلانشهر‌هایی همچون تهران باعث وقوع حوادثی همچون سر خوردن موتورسیکلت در خیابان‌ها و یا انباشت آب در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها و همچنین ترافیک در روز‌های بارانی تهران می‌شود؛ از سوی دیگر چاله‌های خیابانی برای راکبان موتورسیکلت خطر جدی محسوب می‌شود.

متاسفانه سوء‌مدیریت این روز‌ها به‌خصوص در زمان آلودگی هوا و بارندگی خودش را بهتر نشان می‌دهد.  چندین سالی است که در فصل‌های پاییز و زمستان شاهد آلودگی شدید هوا و یا به دلیلی بارندگی شاهد تصادفات زیادی در شهر تهران هستیم؛ به خصوص برای موتورسیکلت‌سوارانی که در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند و تعدادشان کم نیست.  

 شعر «باز باران با ترانه» در این روز‌ها برایمان این‌گونه به واقعیت پیوسته است که در ظاهر طنز، اما واقعیت روز‌های بارانی در تهران است: «باز باران با ترانه، با تصادف و زمین خوردن‌های فراوان، می‌خورد بر کف خیابان، یادم آرد روز باران با خاطرات غم‌انگیز، گردش یک حادثه غمگین، بد و تلخ توی خیابان‌های تهران؛ جوانی ۲۰ ساله بودم، شاد و خرم، با پای شکسته، می‌دویدم همچو آهو به سمت بیمارستان.»

حادثه و تغییر شغل

«علی ذوقی» راننده موتورسیکلت است که در در خصوص روز‌های بارانی تهران و خطراتی که جان موتورسیکلت‌سواران را تهدید می‌کند، گفت: چندین بار روی خط‌وط عابر پیاده زمین خوردم. هم خودم آسیب دیدم و هم موتورم.

او افزود: بر اثر این حادثه چندین ماه خانه‌نشین شدم و چون وضع مالی خوبی نداشتم، نتوانستم موتورسیکلتم را تعمیر کنم و برای بهتر شدن اوضاع مالی، یک مدت نگهبان یک ساختمان بودم و تغییر شغل دادم.  

وی یاداور شد: وضع نامناسب خیابان‌های شهر تهران جای تاسف دارد؛ چرا باید هزینه سوء‌مدیریت را من پرداخت کنم. اگر خیابان‌ها استاندارد باشد در روز‌های بارانی شاهد سر خوردن موتورسیکلت‌ها در کف خیابان‌ها نیستیم و یا بی‌جهت لاستیک موتورسیکلت ما در چاله‌های خیابانی برایمان گران تمام نمی‌شود.

او گفت: من دخترم بیماری سرطان دارد و هزینه درمانش را از طریق کارکردن با موتور تامین می‌کنم. زمستان فصل خوبی است، اما برای من که با موتورسیکلت کار می‌کنم در زمان بارندگی که امکان زمین خوردن ۱۰۰ درصدی وجود دارد، خیلی بد است.

این شهروند تهرانی یادآور شد: از مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران که منتخب مردم تهران هستم عاجزانه می‌خواهم از خط کشی‌های عابر پیاده بازدید کنند. چاله‌های خیابان‌ها را رفع کنند و در کلام آخر اینکه دلسوز مردم باشند.

تهران شهر دشواری برای رانندگی است

«محسن ارادی» که در اسنپ فعالیت دارد، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من چندین بار به شهرداری تهران جهت تصادف‌خیزی خطوط عابر پیاده و یا چاله‌های خیابانی مراجعه کردم، اما آنان مشکل را بررسی می‌کنند اما اتفاقی رخ نداد.

وی افزود: شنیدن چنین جوابی برای من خیلی عجیب بود، به آنان پیشنهاد دادم که حتی ۵ دقیقه روی این خط‌های عابر پیاده ترمز کنند تا نتیجه غیراستاندارد بودن را ببینند، اما باز هم قانع نشدند.

غیراستاندارد بودن خطوط عابر پیاده

«سینا زهرایی» کارشناس شهری در گفتگو با تهران پرس درباره خطوط عابرپیاده و خطرساز بودن آنها گفت: یکی از مشکلات کنونی خیابان‌های شهر تهران غیراستاندارد بودن خطوط عابر پیاده است.

او افزود: متاسفانه به دلیل گران بودن مواد خطوط عابر پیاده، شهرداری مناطقی حاضر به پرداخت این هزینه سنگین در تامین مواد آن نیستند؛ سئوال اینجاست که جان مردم واجب است یا اینکه خیابان‌های شهر تهران و خط‌های عابر پیاده غیر استاندارد باشند؟

وی اظهارداشت: قصه چاله‌های خیابان‌های شهر تهران، قصه خط‌های غیر استاندارد عابرپیاده، قصه بی‌توجهی پایان ندارد؛ مگر اینکه قوانینی از سوی مجلس شورای اسلامی وضع شود تا این مشکل مرتفع شود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه