اخبار داغ

برگزاری همایش نقش دین و معنویت در سلامت روان با محوریت افسردگی در دماوند + تصاویر

برگزاری همایش نقش دین و معنویت در سلامت روان با محوریت افسردگی در دماوند + تصاویر
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با تبیین نقش بسزای آموزه‌های دینی در رفع افسردگی گفت: با توجه به سابقه دینی و فرهنگی، عمل به آموزه‌های دینی می‌تواند موجب دوری از افسردگی در جامعه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تارود، همایش نقش دین و معنویت در سلامت روان، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند و نمایندگان ادارات، در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تارود,

سعید آسیایی ، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند طی سخنانی در این مراسم ضمن بزرگداشت هفته سلامت اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در هفته سلامت، بر آن شدیم تا بنا بر شعار امسال مبنی بر «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم»، اقدام به برپایی همایش با محرومیت افسردگی کنیم.

,

 

,

تبیین نقش بسزای آموزه‌های دینی در رفع افسردگی

, تبیین نقش بسزای آموزه‌های دینی در رفع افسردگی,

وی گفت: متأسفانه افسردگی از جمله بیماری‌هایی است که برخلاف بیماری‌های گذشته مانند عفونت‌ها، شیوع چشم‌گیری داشته است و با وجود این‌که این آمار در کشور ما رشد کمتری نسبت به دیگر کشورها داشته است؛ اما لازم است تا مورد توجه قرار گیرد.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تأکید کرد: با توجه به سابقه دینی و فرهنگی، عمل به آموزه‌های دینی می‌تواند موجب دوری از افسردگی در جامعه شود.

,

 

,

رشد 20 درصدی افسردگی در 10 سال اخیر / 20 تا 25 درصد افراد امکان مواجهه با افسردگی را دارند

, رشد 20 درصدی افسردگی در 10 سال اخیر / 20 تا 25 درصد افراد امکان مواجهه با افسردگی را دارند, رشد 20 درصدی افسردگی در 10 سال اخیر / 20 تا 25 درصد افراد امکان مواجهه با افسردگی را دارند,

همچنین در این همایش، روحی یک از روان‌پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: متأسفانه در ۱۰ سال اخیر، افسردگی با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است و ۲۰ تا ۲۵ درصد از افراد ممکن است با آن مواجه شوند.

,

وی افزود: میزان افسردگی زنان در خصوص مقوله افسردگی در ایران، ۳ درصد بیشتر از مردان است که عوامل مختلفی می‌توانند در این زمینه دخیل باشند.

,

روان‌پزشک شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از اختلال در روابط همسران، روابط با فرزندان، افزایش و یا کاهش اشتها، بی‌حوصلگی، کم‌خوابی و یا خواب بیش‌ازحد، احساس خستگی و فراموشی در طولانی‌مدت، به‌عنوان نشانه‌های افسردگی نام برد.

,

 

,

اهمیت نقش معنویت در توانمندی مقابله با مشکلات / ورود به موقعیت، بر فرآیند نحوه واکنش افراد بسیار مؤثر است

, اهمیت نقش معنویت در توانمندی مقابله با مشکلات / ورود به موقعیت، بر فرآیند نحوه واکنش افراد بسیار مؤثر است, اهمیت نقش معنویت در توانمندی مقابله با مشکلات / ورود به موقعیت، بر فرآیند نحوه واکنش افراد بسیار مؤثر است,

مؤمنی، روانشناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی، در ادامه همایش با اشاره به اهمیت نقش معنویت در توانمندی مقابله با مشکلات گفت: معنویت این امید را در انسان ایجاد می‌کند که وضعیت بهبود می‌یابد و توانایی رویارویی با مشکلات را افزایش می‌دهد.

,

وی افزود: ورود به موقعیت، بر فرآیند نحوه واکنش افراد بسیار مؤثر است؛ به‌این‌ترتیب، آنچه هست و نیست در نگرش ماست.
مؤمنی همچنین از عدم ورود به پروسه کودکی به‌عنوان یکی دیگر از دلایل افسردگی نام برد و گفت: بنا بر روایات ائمه، بردباری در بزرگ‌سالی مستلزم گذران دوره پرشور کودکی است؛ لذا سیستم آموزشی باید این مهم را در نظر داشته باشد.

,
,

 

,

گزارش تصویری

, گزارش تصویری, گزارش تصویری,

, , ,

, , ,

, , ,

, , ,

, , ,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه