اخبار داغ

شورای شهر بیرجند مصوب کرد؛

تبدیل میدان میوه و تره بار قبلی به روز بازار/ بهره مندی مشتریان خوش حساب پرداخت عوارض شهرداری از تخفیفات ۳۰ درصدی

تبدیل میدان میوه و تره بار قبلی به روز بازار/ بهره مندی مشتریان خوش حساب پرداخت عوارض شهرداری از تخفیفات ۳۰ درصدی
شورای شهر بیرجند مصوب کرد تا میدان میوه و تره بار قبلی شهرداری به روزبازار تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،جلسه هفتگی شورای شهر بیرجند صبح امروز و با حضور حداکثر اعضا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

در ابتدای جلسه عباسعلی نیک منشی شورا و کمیسیون خدمات به قرائت تعدادی از نامه ها و مصوبه های این کمیسیون پرداخت.

,

 

,

نیک در ابتدا نامه ای از سوی شورای عالی ترافیک استانها مبنی بر اطلاع و همکاری شهرداری برای جمع آوری موتور سیکلت های دودزا و فرسوده از سطح شهر و همچنین راه اندازی مرکز معاینه فنی برای بالابردن ایمنی موتورسیکلت ها را مطرح کرد و افزود: اجرای این طرح و ایجاد مرکز معاینه فنی برای شهرداری درآمد زا خواهد بود.

,

 

,

عباسعلی مدیح شهردار بیرجند در این خصوص بیان کرد: ایجاد مرکز معاینه فنی باید توجیه اقتصادی داشته باشد، اما بیرجند تعداد موتورسیکلت آنچنانی ندارد و از طرف دیگر ما هم از میزان هزینه ها اطلاع درستی نداریم و باید برای این موضوع طرح توجیهی آماده شود.

,

یزدان شناس عضو شورای شهر بیان کرد: مراکز فنی معاینه خودرو مربوط به راهنمایی و رانندگی است و به شهرداری ربطی ندارد، در خصوص مراکز معاینه فنی موتورسیکلت هم همین موضوع مطرح است.

,

وی افزود: از طرفی وقتی کار خود شهرداری اشکال دارد و اتوبوسها و سیستم حمل و نقل شهری فرسوده و دودزا است، چگونه می توانیم برای مشکل را برای دیگران حل کنیم، بهتر است که این کار به بخش خصوصی سپرده شود.

,

مدیح پاسخ داد: اکنون پس از 4 سال می گویید مشکل داریم، لطفا از بحث خارج نشوید و موضوع مربوط به مرکز معاینه فنی موتورسیکلت است و روی همین موضوع بحث کنید.

,

در این خصوص مصوب شد تا شهرداری طرحی را آماده و به شورای شهر ارائه کند تا تصمیمات بعدی گرفته شود.

,

 

,

در نامه دیگری مدیر آب و فاضلاب شهری بیرجند درخواست کرده بود تا برای صرفه جویی در مصرف آب، انشعابات آبیاری فضای سبز در سطح شهر قطع و جمع آوری شود.

,

شهردار بیرجند در این خصوص اظهارکرد: در مناطقی از شهر که این موضوع امکان پذیر است انجام می شود اما در مناطقی هم امکان اجرای این طرح وجود ندارد و مقرون به صرفه نیست.                           

,

بهترین عضو شورای شهر هم با بیان اینکه شورای شهر درخصوص تفکیک آب شرب برای آبیاری فضای سبز حساس بوده است افزود: در سال 94 ، 400 میلیون تومان برای جداسازی آب شرب مصوب شد و پیشرفت های خوبی هم حاصل شده است.

,

مدیح هم گفت: تا سال 91 کمتر از 20 درصد انشعابات آبیاری تفکیک شده بود، اما اکنون بر اساس آخرین آمار بیش از 68 درصد انشعابات تفکیک شده است که این روند همچنان در حال ادامه است.

,

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده سبب صرفه جویی 80 درصدی در مصرف آب شده است افزود: در این خصوص 60 درصد بودجه توسط شهرداری و 40 درصد هم توسط دولت تامین شده است و احتمالا تفکیک انشعابات تا دو سال اینده به اتمام می رسد.

,

شهردار بیرجند با بیان اینکه اما برای برخی از مناطق شهر و برخی پارک های کوچک لوله گذاری به صرفه نیست گفت: برای پارک های کوچک منبع آب ایجاد می شود و با تخلیه آب شرب در این منبع ها آبیاری انجام خواهد شد.

,

بهترین هم تاکید کرد: این موضوع؛ یک موضوع فرا شورایی است و با توجه به بحران کم آبی، باید تمام سازمان های مرتبط دراین خصوص بودجه و اعتباراتی هزینه کنند.

,

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد عضو شورای شهر تصریح کرد: درخصوص آبیاری فضاهای سبز بخصوص در پارک توحید، پارک معصومیه، دانشگاه ها و پادگان ها همیشه انتقاداتی درمورد نحوه آبیاری وجود داشته که برخی ها چمن را مثل شالیراز آبیاری می کنند و در این خصوص هدررفت آب زیاد است، بهتر است که نظارت ها بیشتر و آموزش هایی برای نیروهای ابیاری فضاهای سبز برگزار شود.

,

در خصوص این موضوع مصوب شد تا موضوع به شهرداری ارسال شود و شهرداری هم با پیگیری و همکاری با اداره آب و فاضلاب شهری در این خصوص اقدام کنند.

,

 

,

نامه دیگر مربوط به فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بود که وی پیرو درخواست معلولان به کارگرفته شده در باجه های شارژ بلیط اتوبوس (شرکت توان خواهان)، درخواست افزایش حقوق برای آنها کرده بود.

,

بهترین در این خصوص اظهارکرد: درخواست انجام شده افزایش 4 درصدی میزان حقوق است که این درصد مبلغ چندانی نیست و بهتر است برای این افراد که در زمستان های سرد و تابستان های داغ در یک باجه کوچک فعالیت می کنند انجام شود.

,

در این خصوص مصوب شد تا موضوع در هیئت مدیره سازمان اتوبوسرانی مطرح و تصمیم گیری شود.

,

 

,

نامه دیگر مربوط به ساکنین کوی شهید ناصری بیرجند درخصوص تقاضا برای سرویس دهی شرکت واحد در یک مسیر جدید بود که با توجه به استهلاک ناوگتن و مقرون به صرفه نبودن و همچنین ورودی نامناسب این سایت و خطر آفرینی ، کمیسیون در این خصوص موافقت نکرده بود.

,

با توجه به اینکه با احداث تقاطع یا میدان برای حل مشکل ایمنی این مسیر موضوع قابل حل است، مصوب شد تا این موضوع از توسط شورای ترافیک بررسی شود و پس از رفع نقص دوباره در شورای شهر مطرح شود.

,

بهترین در این رابطه اظهارکرد: متاسفانه مشکلات ساکنین کوی شهید ناصری علاوه بر نداشتن سرویس دهی شرکت واحد، مشکل در زمینه جمع آوری زباله، نبود فضای فرهنگی و مسجد، نبود فضای ورزشی، فضای سبز و ... است و بهتر است که در این خصوص جلسه ای با تمام اداراتن و دستگاه های ذیربط برگزار شود و برای این مشکلات چاره اندیشی شود.

,

نیک پاسخ داد: اما این سایت مسکونی هنوز به شهرداری تحویل نشده است.

,

شهردار بیان کرد: درست است که این سایت هنوز در حد یک نامه تحویل ما شده است؛ اما این منطقه در محدوده شهر واقع شده و نباید نسبت به مشکلات آن بی تفاوت باشیم.

,

هلال بیرجندی هم گفت: صرفا بخاطر اینکه این سایت مسکونی تحویل شهرداری نشده است، نمی توانیم چشم و گوشمان را بر روی مشکلات مردم این منطقه ببندیم، در واقع ما نماینده مردم هستیم و باید پیگیر مشکلات آنها باشیم و باید ادارات پای کار بیایند و توضیح دهند که چرا تاکنون کم کاری کرده اند.

,

در این خصوص هم تصمیم گرفته شد که جلسه ای در خصوص مشکلات ساکنین این سایت مسکونی و همچنین سایت اداری و مهرشهر با حضور نمایندگانی از فرمانداری و ادارات آب، برق، گاز، تلفن و ... تشکیل و موضوع بررسی شود.

,

 

,

در خصوص نظرسنجی انجام شده توسط سازمان اتوبوسرانی برای تغییر مسیر اتوبوس های مهرشهر و رضایت 80 درصدی مردم این منطقه، مقرر شد روابط عمومی شهرداری با همکاری واحد حراست و آی تی، نظرسنجی دیگری را بدون مقدمه و بیان مزایا و معایب انجام دهد و بر اساس نتیجه تصمیم گیری شود.

,

 

,

موضوع دیگر مربوط به افرادی بود که عوارض و جرائم بهای خدمات پسماند و آتشنشانی خود را در 4 ماهه اول سال پرداخت کرده اند از جایزه خوش حسابی و تخفیفات 30 درصدی در سال آینده برخوردار می شوند و در حساب بستانکاری آنها ذخیره می شود.

,

بهترین در خصوص پرداخت عوارض خودرو در سایر شهرها هم با انتقاد از اینک پول مردم ما به جیب مردم شهرهای دیگر ریخته می شود گفت: باید عوارض خودرو به صورت آنلاین پرداخت و به تمام کشور وصل شود که با توجه به اینکه  شهرداری ها زیر نظر استانداری هستند، در این خصوص باید از مدیرکل آی تی استانداری درخواستی انجام شود.

,

 

,

وسعت شهر و شلوغی مرکز شهر در روزهای چهارشنبه به علت برگزاری چهارشنبه بازار موضوع دیگری بود که مطرح شد و در این خصوص خواسته شده بود تا روز بازار دیگری در شمال شهر و میدان میوه و تره بار قبلی ایجاد شود. در این خصوص در سال 93 مصوبه ای انجام شده بود که در قبال تبدیل میدان میوه و تره بار به روز بازار، باید راه و شهرسازی 2 هکتار زمین به شهرداری بدهد، اما شهرداری اینم موضوع را درخواست کرده و راه و شهرسازی مطرح کرده است که زمین ندارد.

,

 

,

بهترین گفت: اگر قبل از دریافت دو هکتار زمین، میدان میوه و تره بار به روزبازار تبدیل شود، راه و شهرسازی این زمین ها را به شهرداری نخواهد داد، بهتر است که ابتدا این دو هکتار به ما یملک شهرداری اضافه شود و سپس این میدان به روزبازار تبدیل شود.

,

با توجه به بحث و تبادل نظر اعضای شورا مبنی بر ترافیک بالای شهر در روز چهارشنبه و همچنین اینکه ممکن است دریافت دو هکتار زمین طول بکشد، مصوب شد که میدان میوه و تره بار به روزبازار تبدیل شود و در کنار آن موضوع دریافت  زمین های مذکور هم پیگیری شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه