اخبار داغ

یک همدلی انسان دوستانه؛

آماده باش کامل اصفهان در یاری به زلزله زدگان/ همه برای «کمک به هموطنان» به پا خواستند

آماده باش کامل اصفهان در یاری به زلزله زدگان/ همه برای «کمک به هموطنان» به پا خواستند
مردم و سازمان های انقلابی و دولتی استان اصفهان، از همان ساعت های آغازین زلزله با اقدامات مختلف، از تهیه مایحتاج مناطق زلزله زده تا اعزام نیرو و آماده باش امکانات امدادی، به یاری هم وطنان زلزله زده در استان کرمانشاه رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مردم استان اصفهان همواره به عنوان یکی از خیرترین و نیکوکارترین مردم کشور شناخته شده اند و این موضوع همواره از گذشته تاکنون بر طبق آمار و شواهد، به اثبات رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مردم این خطه از همان سال های ابتدایی جنگ تحمیلی میزبان هموطنان بودند که در اثر جنگ تحمیلی خانه های خود را در شهرهای مرزی از دست داده بوده و یا پس از اخراج معاودین در عراق، اولین کمپ های اسکان آن ها را در سطح کشور تشکیل دادند.

,

مردم این خطه در سال های جنگ تحمیلی همواره کمک های خود را به خط مقدم می فرستادند و پس از جنگ نیز فرزندان این استان در قالب گروه های مختلف برای بازسازی مناطق جنگی به جنوب و غرب کشور اعزام می شدند.

,

وجود برخی حوادث در گوشه و کنار ایران و لزوم همبستگی ایران بار دیگر فرصتی را برای مردم اصفهان فراهم می کرد تا نوع دوستی خود را به هموطنان در گوشه و کنار کشور اعلام کنند و در زلزله اخیر در غرب کشور نیز این نوع دوستی به خوبی به نمایش گذاشته شد.

,

استان اصفهان با توجه به تعدد میزان نیروهای متخصص و مراکز تخصصی برای مواقع ضروری به عنوان معین پایتخت در بسیاری از موارد شناخته شده و در کنار آن به واسطه قرارگیری در مرکز کشور همواره به استان های مختلف در موارد مختلف کمک کرده است.

,

با انتشار اخبار زلزله در غرب کشور، مدیران مدیریت بحران استان، تشکیل جلسه دادند تا ضمن بررسی مشکلات احتمالی پیش آمده در استان، میزان توانمندی ها برای کمک به مناطق زلزله زده نیز برآورد شود.

,

استاندار اصفهان در رابطه با این جلسه گفت: شورای هماهنگی مدیریت بحران استان؛ شب وقوع زلزله جلسه برگزار کرد و  در این جلسه همه دستگاه های استان به حال آماده باش درآمدند و اولین دستگاه اتوبوس بیمارستانی در همان شب به همراه پنج هزار تخته پتو و یکهزار تخته چادر به مناطق حادثه دیده اعزام شد.

,

مهرعلیزاده، با اشاره به اعلام نیاز وزارت کشور به پزشک و امدادگر در ساعت دو بامداد شب حادثه با توجه به اعلام آمادگی استان، عنوان کرد: در همان ساعات ۳۰ پرستار ۱۰ پزشک و ۳۰ نجاتگر و ۲۷ نفر از عوامل امدادی در قالب تیم های آواربرداری و اقدامات امدادرسانی هلال احمر به همراه دو تیم جستجو مجهز به دو قلاده سگ زنده یاب و شش دستگاه آمبولانس و هفت دستگاه خودرو کمک دار به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

,

از دیگر گروه های اعزامی که استاندار اصفهان به آن ها اشاره کرد می توان، تیم تخصصی شرکت گاز استان را نام برد.

,

دیگر مسئولان استانی نیز پس وقوع این اتفاق و به فاصله یک روز، دستگاه های خود را در آمادگی کامل قرار داده تا در صورت نیاز هرچه سریع تر به منطقه اعزام شوند.

,

در همین رابطه آتشپاد بهزاد بزرگزاد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر از آماده باش کامل نیورهای تحت امر خود داد و اضافه کرد: طی تماس تلفنی که با مدیرعامل آتش نشانی کرمانشاه داشتیم ایشان اعلام کردند که پس از اتمام بازدید شخصی و بررسی میزان خسارات، ضرورت حضور نیروهای سازمان آتش نشانی اصفهان را گزارش خواهیم داد.

,

سعید صادقی، مدیر کل بهزیستی استان نیز از دیگر مسئولانی بود که ضمن واکنش به این حادثه از ارسال کمک های مردمی جمع آوری شده توسط بهزیستی بعلاوه برخی اقلام تهیه شده در این زمینه توسط بهزیستی استان مانند وسایل کمک توان‌بخشی برای آسیب دیدگان خبرداد.

,

اما بخش های نظامی و امدادی استان به ویژه سپاه صاحب الزمان(عج) استان و بیمارستان علوم پزشکی استان، مهم ترین بخش هایی بودند که بیشترین اقدام را در بین ارگان های دولتی به خود اختصاص دادند.

,

کیانوش جهانپور، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در همان ساعات اولیه زلزله با اشاره به آمادگی کامل  مراکز آموزشی و درمانی و اورژانس استان برای کمک به کلیه آسیب دیدگان گفت: کلیه اعمال جراحی الکتیو و غیر اورژانسی روز دوشنبه، برای حفظ آمادگی لغو شدند و همچنین اقدام لازم برای اعزام تیم پزشکی به منظور استقرار در فرودگاه، تریاژ بیماران و مدیریت توزیع بیماران انجام شد.

,

این مسئول صبح دیروز همچنین خبر داد: گروه های اعزامی شامل متخصصان جراح عمومی؛ ارتوپد، متخصص هوشبری، پرستار، کارشناس اتاق عمل، تکنسین هوشبری و دو ماما، روز گذشته به سمت کرمانشاه حرکت کردند.

,

براساس آن چه غفور راستین، رئیس مرکز اورژانس اصفهان عصر دیروز به خبرنگار ما گفت تا روز گذشته، سه نفر از مصدومان حادصه زلزله کرمانشاه که با توجه به وخامت حال به عمل های تخصصی نیاز داشتند به استان اصفهان اعزام شدند.

,

اما سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، طبق روال گذشته در خدمت به مردم در این زمینه از بقیه ارگان ها سبقت گرفته و با تمام توان وارد عمل شده است.

,

بنابرآن چه احسان الله رضاپور، مسئول بسیج سازندگی استان روز گذشته به خبرنگار ما گفته بود؛ کلیه نواحی استان برای جمع آوری کمک های مردمی در سطح استان فعال شدند و این کمک ها به صورت یک جا ازسپاه صاحب الزمان(عج) استان به کرمانشاه ارسال خواهد شد.

,

از طرفی این مسئول سپاه اصفهان، که از استان کرمانشاه با خبرنگار ما تلفنی گفتگو می کرد، خبر از بازدید از مناطق زلزله زده روستایی داد تا پس از هماهنگی با بنیاد مسکن کار ساخت خانه های روستایی برای مردم این منطقه هر چه زودتر آغاز و تا پیش از شروع زمستان به اتمام برسد.

,

دیگر اقدام به موقع سپاه آماده باش کردن  21 تیم اضطراری در سطح استان در همان ساعات اولیه زلزله بود تا و در صورت نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن به مناطق اعزام شوند.

,

همچنین، بیمارستان صحرایی شهید صدوقی اصفهان، بزرگ ترین بیمارستان صحرایی کشور به همت نیروی زمینی سپاه در کرمانشاه مستقر شد تا کار امداد و نجات و کمک به حادثه دیدگان را تسریع بخشند.

,

در کنار ارگان های دولتی و انقلابی، مردم اصفهان نیز در گروه های خوجوش فعال شدند و در اولین اقدام اصناف اصفهان 20 هزار نان و یک کامیون پتو و چادر را به مناطق زلزله زده ارسال کردند.

,

بنابرآن چه خبرنگاران صاحب نیوز از شهرستان ها نیز گزارش کرده اند، هلال احمر و نیروهای بسیج و مردم در شهرستان های استان نیز فعال شده اند و برخی شهرستان ها مانند گلپایگان و سمیرم اولین محموله های خود را نیز به این مناطق ارسال کرده اند.

,

از طرفی 16 نفر از پرسنل و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرضا به همراه پنج دستگاه خودرو امدادی کمک‌دار برای تجهیز شده و به مقصد کرمانشاه حرکت کردند.

,

این ها تنها گوشه ای از کمک های مردم استان برای هموطنان در استان کرمانشاه بود تا مردم  استان اصفهان بار دیگر نشان دهند همراه به فکر دیگر هموطنان و هم نوعان خود هستند و در تمام شرایط به یاری آن ها می آیند.

,

گزارش از عارف نصر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه