اخبار داغ

تجمیعی نماز جمعه کهگیلویه وبویراحمد:

شهادت شهید مفتح باعث ارتباط ببین حوزه و دانشگاه شد/کاهش 40درصدی پروژه های عمرانی در بودجه 97 باعث افزایش بیکاری می شود

شهادت شهید مفتح باعث ارتباط ببین حوزه و دانشگاه شد/کاهش 40درصدی پروژه های عمرانی در بودجه 97 باعث افزایش بیکاری می شود
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیوند حوزه و دانشگاه برکات بسیار زیادی دارد، اگر در دانشگاه ها (من،من) گفته می شود، این یک رذیله است باید حذف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس؛ نماز جمعه عبادی سیاسی و دشمن شکن روز جمعه  با حضور پر شور مردم ولایتمدار استان در سراسر کهگیلویه وبویراحمد  برگزار شد که گزیده ای از خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی استان کهگیلویه وبویراحمد در زیر آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

امام جمعه موقت یاسوج: جوهره عمل انسان اخلاص است/ شهادت شهید مفتح باعث ارتباط ببین حوزه و دانشگاه شد

, امام جمعه موقت یاسوج: جوهره عمل انسان اخلاص است/ شهادت شهید مفتح باعث ارتباط ببین حوزه و دانشگاه شد, امام جمعه موقت یاسوج: جوهره عمل انسان اخلاص است/ شهادت شهید مفتح باعث ارتباط ببین حوزه و دانشگاه شد,

حجت الاسلام حسینی صدر در خطیب موقت نماز خمه شهر یاسوج گفت: عالمانی که به علم خود عمل می کند هم به جامعه و هم دین کمک می کند، علمای بزرگ ما و عالمان تحصیل کرده ای که علوم خدا را در سینه دارند و هم علم های مختلف دارند مثل قاریان قران و موذنانی که در روز پنج بار اذان بگویند، پس جوهره عمل انسان اخلاص است هرکاری برای خدا انجام شود ارزش دارد.

,

 

,

حجت الاسلام حسینی صدر عنوان کرد: مراقب کنیم در مهمانی ها ریخن و پاش نشود مسولان توجه کنند باید حافظ بیت المال باشیم این یک دستور شرعی است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه یکی از گروه هایی که دشمن با آنها دشمن است فروتنی در مقابل حق است، افرادی هستند که حق را قبول می کنند و از حرف حق دفاع می کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: گروهی دیگر حوانانی هستند که بهترین روزهای عمرش را در مقابل خدا سجده می کند و از رسول خدا اطاعت می کند این گروه نیز دشمن شیطان است.

,

 

,

حجت الاسلام حسینی صدر گفت: گروه بعدی کسانی هستند که ازحرام و انجام گناه دوری می کنند محرمات درجات و طبقاتی دارد برخی از انها خشم خدا را بیشتر می کند.

,

 

,

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه خدا بالاترین سخاوت را دارد، گفت: انسان سخاوتمند کسی است که دست و دل باز است از مالش می بخشد و به نیازمندان کمک می کند .

,

 

,

وی به به باز شدن راه برای حضرت موسی اشاره کرد و گفت: وعده های خداوند محقق می شود و یقین بدانیم که خداوند منافقان را نابود می کند.

,

 

,

وی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهر یاسوج ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: شاکر این بارش خداوند هستیم و دعا می کنیم این بارش باران را بر ما قطع نکند.

,

 

,

وی به روز پژوهش و حمل و نقل و شهادت شهید مفتح اشاره کرد و گفت: شهادت وی مثل دوران خدمتش یک ارتباط و راهی شد که حوزه و دانشگاه با هم ارتباط داشته باشند در سال ۵۸ دو تن از شخصیت های تاریخی ما که در دانشگاه و حوزه بودند شهید مطهری بود که دشمن آنها را از ما گرفت.

,

 

,

وی بیان کرد: دانشگاه و حوزه متفکرین جامعه هستند و انحطاط یک جامعه متخلف به دانشگاهیان است، امام خمینی(ره) همچنان به حوزه و دانشگاه تذکراتی را می دانند که بین این دو نباید اختلافی به وحود بیاید که ثروت نیروی انسانی ما را از بین می برد، اگر باهم متحد شوند هیچ قدرتی نمی تواند با آنها مقابله کند.

,

 

,

حجت الاسلام حسینی صدر گفت: اختلاف بین حوزه و دانشگاه برای نظام و انقلاب گران تمام می شود اگر این اختلاف ایجاد شود باعث از بین رفتن اسلام می شود امام راخل همیشه در این زمینه هشدار کی دادند.

,

 

,

وی با بیان اینکه فرایند مدیریت در کشور اسلامی از متفکرین نشأت می گیرد و قصد دارند بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیفتد،

,

گفت: برخی از دانشجویان فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند خیلی از دانشجویان همگام روحانیون با طاغوت مبارزه کردند.

,

 

,

خطیب موقت یاسوج  به دیدار رهبر با ورزشکار اشاره کرد و گفت: ترک میدان توسط ورزشکاران ما رژیم صهیونیستی خیلی ها را عصبانی کرد ورزشکاران حتی حاضر نشدند به آنها دست بدهند. این روحیه پهلوانی یک فرهنگ است مبارزه ورزشی اشکال ندارد اما دلیل این است که ما حکومت صهیونیست را نا مشروع می دانیم.

,

 

,

وی در تحلیل رفتار ترامپ بیان کرد: این نشان ضعف دستگاه حاکمیتی امریکاست که تناقض در حرف دارند، با اینکه قدس را پایتخت اعلام کردند اما جرات نکردند اجرا کنند چون که خودش را تنها دید و این حرکت را هیچکس تایید نکرد.

,

 

,

حجت الاسلام حسینی صدر گفت : سفر وزیر انگلستان که قرار بود بصورت رسمی انجام شود، هم رسانه های انگلیس به آن جهت دادند و هم خود انگلیسی ها، و هدف سفر را به گونه ای دیگر بیان کردند که برای آزادسازی چند نفر به ایران سفر کردم در حالی که قرار بود این سفر برای بحث در مسایل اقتصادی و پسا برجام باشد.

,

 

,

وی عنوان کرد: "نازنین" که به عنوان خبرنگار اما جاسوس وارد ایران شد، هنوز بحث آن هنوز داغ است حتی خودشان اعلام کردند که این افراد کمک های زیادی کردند بطوریکه  ربیس جمهور یک کشور برای ازادی این جاسوس به ایران سفر می کند.

,

 

,

*************************

,

امام جمعه شهر سی سخت: کاهش 40درصدی پروژه های عمرانی در بودجه 97 باعث افزایش بیکاری می شود

, امام جمعه شهر سی سخت: کاهش 40درصدی پروژه های عمرانی در بودجه 97 باعث افزایش بیکاری می شود, امام جمعه شهر سی سخت: کاهش 40درصدی پروژه های عمرانی در بودجه 97 باعث افزایش بیکاری می شود,

حجت الاسلام مجتبی رضوانی در خطبه های اول نماز جمعه شهر سی سخت تقوا را دژ مستحکمی در بران گناهان دانست و افزود:پیامبر اکرم فرموده اند توبه کننده مانند کسی است که دوباره از مادر زاییده شود.

,

 

,

وی ادامه داد:خداوند راه توبه را بر همه مخلوقات باز گذاشته است.

,

 

,

امام جمعه موقت شهر سی سخت ابراز کرد:خداوند توبه پذیر و مهربان است و باید این شاخصه را سرلوحه خودمان قرار دهیم.

,

رضوانی تصریح کرد:مادری دو فرزند داشت که یکی خول و دیگری بد بود و مادر برای کسی گریه و زاری کرد که برای انها خیری نداشت که مردم از رفتار این مادر حیرت زده شدند.

,

 

,

وی ادامه داد: ابن مادر در جواب مردم فرموده بود فرزندی که کار نیک انجام داده است خداونداز سر تقصیراتش خواهد گذشت ولی این فرزند دوم را برایش گریه و زاری کردم تا خداوند بهترین ها برای او در نظر بگیرد و توبه اش را بپذیرد.

,

 

,

وی تصریح کرد:نا امیدی بالاترین گناه است و هیچ موقع نباید نسبت به رحمت خداوند دچار لغزش شد و باید همیشه به درگاه خداوند امیدوار بود.

,

 

,

خطیب جمعه موقت شهرستان دنا به داستان بهلول نقاش اشاره کرد و ابراز داشت: بهلول 40 شب به درگاه خداوند در بیابانها تولبه و راز و نیاز کرد و خداوند توبه ان را پذیرفت که این نشان از امید داشتن به درگاه خداوند است.

,

 

,

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: فرعون که خودش را خداوندگار مردمش می دانست از رحمت خداوند ناامید نبود و در جواب مردمش که خواهان جاری شدن دوباره رود نیل به دلیل خشکسالی بودند به درگاه خداوند رفت و راز و نیاز کرد و گفت خداوندا می دانم که خدایی جز تو نیست پس خواسته من را براورده کن.

,

 

,

وی ادامه داد:این نشان از امیدواری بنده در برابر درگاه خداوند است و باید بدانیم که هیچ موقع نباید در برابر درگاه خداوند ناامید شویم.

,

 

,

خطیب جمعه موقت شهر سی سخت به ایام ها و مناسبت های پیش رو اشاره کرد و افزود: در این هفته مناسبت های مهمی از جمله روز پژوهش حمل و نقل شب یلدا و حتی شهادت دکتر مفتح و روز وحدت دانشگاه و حوزه را داریم.

,

 

,

وی به مسئله قدس اشاره کرد و گفت:جهان اسلام باید در برابر این توطه گران بایستد و با ایستادگی در برابر این ظالمان نقشه های انان را نقش براب خواهد کرد.

,

 

,

حجت الاسلام رضوانی به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود:این دو نهاد دو رکن اساسی در انقلاب هستند و می توانند در کارهای پژوهشی و حتی شکوفایی جامعه مثمر ثمر باشند.

,

 

,

خطیب جمعه سی سخت تصریح کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند وحدت این دو نهاد باید حفظ شود و استقلال کشور است و جدایی انها هلاکت کشور را در پی دارد.

,

 

,

رضوانی بیان داشت: امروز باید وحدت حوزه  و دانشگاهیان حفظ شود و برای ان بیشتر کوشید.

,

وی به تسلیم بودجه سال ۹۷از سوی دولت به مجلس اشاره کرد و گفت:در این لایحه میزان بودجه پروژه های عمرانی ۴۰درصد کاهش داشته که این موضوع می تواند بیکاری درکشور را به بار آورد.

,

 

,

خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا با انتقاد از در نظر گرفته نشدن بودجه در این لایحه در زمینه اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی میتواند توسعه ؛ اشتغال و کمک به اقتصاد کشو را به همراه داشته باشد و در نظر گرفتن ان در این لایحه بودجه سال۹۷ جای بسی تامل است.

,

 

,

خطیب جمعه شهر سخت تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است که گنجانده نشدن در بودجه ۹۷بسیار نگران کننده است.

,

 

,

رضوانی به خام فروشی در این بوجه اشاره کرد و گفت: این موضوع را باید با دیدی بهتری نگریستن و دانست خام فروشی به منز له از بین بردن توان داخلی است.

,

 

,

وی به چند برابر شدن عوراض خروج از کشور اشاره کرد و گفت: ما درمورد ترکیه و مالزی و برخی کشورها بحثی نداریم ولی در زمینه هزینه اربعین این موضوع زیان بار است و باید بدانیم این اربعین مایه اتحاد ملت های مسلمان است.

,

 

,

وی در مورد افزایش حامل های انرژی و حتی حذف ۳۵میلیون یارانه بگیر در این بودجه اشاره کرد و گفت:ای کاهش دولت بجای حذف این موضوعات و افزایش دادن حامل های انرژی؛ حقوق نجومی را حذف می کرد.

,

 

,

خطیب جمعه شهرستان دنا به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی هم مزیت دارد و هم مخرب است که باید از مزیت های ان بیشتر استفاده کنیم.

,

 

,

رضوانی به آسیب های فضای مجازی اشاره داشت و گفت:گسترش تفکرات لیبرالیسمی و حتی کمرنگ شدن کانون خانوادها و از بین رفتن حیا درجامعه از مضرات این فضا است که باید مواظب آن بود.

,

********************

,

امام جمعه شهرستان لنده گفت: نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی در بندهای لایحه بودجه97/ تصمیم ترامپ باعث نزدیکی زمان نابودی رژیم صهیونیستی است

, امام جمعه شهرستان لنده گفت: نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی در بندهای لایحه بودجه97/ تصمیم ترامپ باعث نزدیکی زمان نابودی رژیم صهیونیستی است, امام جمعه شهرستان لنده گفت: نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی در بندهای لایحه بودجه97/ تصمیم ترامپ باعث نزدیکی زمان نابودی رژیم صهیونیستی است,


امام جمعه شهرستان لنده گفت: در بودجه تقدیمی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی متاسفانه تنظیم بودجه کشور براساس برنامه 5ساله نیست و سیاست های اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرلنده؛ حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن اشاره به تقدیم بودجه کل کشور از طرف رئیس جمهور به مجلس اشاره کرد و گفت: هفته گذشته شاهد تقدیم لایحه بودجه 97کشور از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی بوده ایم که برابر زمان اعلام شده تقدیم شد.

,
,
,
,


وی افزود: کاربررسی لایحه بودجه کل کشور توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی برابر قوانین باید تصویب و یا بازنگری شوند که امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس به دقت نسبت به تصویب بندهای بودجه توجه و دقت لازم را داشته باشند.

,
,


امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: در لایحه بودجه امسال همانند سال های گذشته دولت چندان مایل به پرداخت بدهی های خود نسبت به شهرداری ها، بیمه ها، و سایر موارد را ندارد و این افزایش میزان بدهی ها باعث سنگین تر شدن میزان بدهی ها شده است.

,
,


وی تاکیدکرد: حقوق های نجومی، همایش های میلیاردی و بی ارزش، سفرهای خارجی دون دستاورد از علت های گلایه های مردم است.

,
,


محمودی اصل گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی و عدم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی در مسئله برنامه برودجه کل کشور و نادیده گرفتن آن در بودجه باید از طریق نمایندگان مورد بررسی قرارگیرد.

,
,


خطیب جمعه این هفته لنده اظهارکرد: با اتکا به توان و تولید داخلی به همراه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند برای همیشه سایه کسری بودجه را از کشور کم کرد و شاهد ایجاد تولید و اشتغال در کشور شود.

,
,


وی در ادامه تصریح رکد: دولت بودجه عوارض سفرهای خارجی را چند برابر کرده است که این حرکت باعث جلوگیری از مسافرت ها و خروج ارز از کشور به کشورهای خارجی می شود که قابل تقدیر است ولی در مسئله اربعین که عوارض خروج از کشور 125هزارریال بوده است با این افزایش به یک میلیون 100هزاریال خواهد رسید و این در حالی است که باید بازنگری شود.

,
,


امام جمعه شهرستان لنده خاطرنشان کرد: تصمیم ترامپ باعث شده است تا پایه های رژیم صهیونیستی را لرزان تر کند و اتحاد جهان اسلام را بیشتر کند.

,
,


وی تاکیدکرد: مدت ها بود که موضوع فلسطین در بیشتر کشورهای اسلامی و جهان به فراموشی سپرده شده بود که با این تصمیم ترامپ دوباره مسئله فلسطین به جهان بازگشت.

,
,


مسئول شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم استان محروم کهگیلویه وبویراحمد از استاندار جدید ایجاد شغل برای جوانان و اتخاب مدیران دلسوز و متعهد است.

,
,


وی افزود: عملکرد ضعیف برخی از مسئولان، ضعف مدیریتی، پارتی بازی، طایفه گرایی، سیاسی کاری و برخی مسائل دیگر از چالش های است که این استان با آن مواجه است و همین دلایل هم عامل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی ما است.

,
,


محمودی اصل گفت: فضای فرهنگی استان چندان مطلوب نیست چرا که در برخی دانشگاه ها با وجود برپایی جشن های شاد که لازم هم هست برای دانشجویان متاسفانه برخی افراد مسئله دار اقدام به خوانندگی با ادبیات بی شرمانه می کنند که لازم است مسئولان بیشتر دل بسوزانند.

,
,

**********************

,

امام جمعه شهر باشت:بودجه ۹۷ خالی از سیاست های  اقتصاد مقاومتی است

, امام جمعه شهر باشت:بودجه ۹۷ خالی از سیاست های  اقتصاد مقاومتی است, امام جمعه شهر باشت:بودجه ۹۷ خالی از سیاست های  اقتصاد مقاومتی است,

حجت السلام عبد الرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان ضمن اشاره به بودجه پیشنهادی سال ۹۷ دولت به مجلس تصریح کرد: از اینکه بودجه را نمایندگاه زود به مجلس ارائه دادند جای تقدیر و تشکر دارد ،چند نکته در این باره باید مد نظر قرار بگیرد تا منافع مردم حفظ شود .


وی افزود: در  بودجه ۹۷ جای سیاست های  بودجه ای اقتصاد مقاومتی خالی است و خیلی به آن توجه نشده ،مصداق بودجه کشور بر این اساس که قیمت نفت  بالاتر گرفته شده ولی در سیاست اقتصاد مقاومتی قرار بر این بود که نیاز کشور را بر نفت و بودجه نفتی کم کنیم و به سمت تولید ملی پیش برویم .



حجت السلام عبودی عنوان کرد: جای بودجه برنامه ششم هم در این بودجه ۹۷خالی است در صورتی که صراحت قانون باید بودجه ای که تصویب می شود بر اساسی برنامه ششم توسعه ملی باشد  که غیر از این موضوع هم خلاف قانون است و در ساست ها نمیتوانیم خوب عمل کنیم.



امام جمعه باشت در ادامه به گران شدن حامل های انرژی اشاره و اظهار کرد: طبیعی است در هر سال در هر کشوری مقداری از نظر قیمت افزایش داشته باشد.اما با توجه به وضع ضعیف اقتصادی مردم میطلبد که تجدید نظر هایی شود .به نظر می رسد که اگر دولت(نه تنها دولت فعلی بلکه همه دولت ها)  و همه نهاد ها خرج و مخارج اضافی را جمع کنند که به عنوان مثال همایش ها   هزینه های میلیاردی دارند و سمینارهایی که نتیجه ای هم ندارد را کم کنند.


حجت السلام عبودی در ادامه بیان کرد: در بودجه ۹۷ هزینه عمرانی کم شده و هزینه جاری دستگاه های دولتی زیاد شده است،در بحث حقوق های نجومی و پاداش های میلیاردی جلوی این کارها گرفته شود.



این خطیب جمعه تصریح کرد: در بحث حقوق های نجومی قوه قضایه خوب شروع کرد و مورد هجمه های زیادی هم قرار گرفته است،اما معتقدیم دستگاه قضایی باید خیلی مقتدرتر عمل کند.


وی افزود: در دولت های قبلی هم هقوق های نجومی سه هزار میلیارد تومانی و هشت هزار میلیارد تومانی هم بوده،به مردم گزارش دهید که نتیجه این اخلاس ها و حقوق های نجومی چه شد؟!؟



امام جمعه باشت گفت: خاوری بزرگترین ضربه را به کشور زده و به کانادا فرار کرده است که حکم وی را ۲۰سال حبس زده اند،آیا کسی که این همه ضربه به کشور زده است باید تنها محکوم به بحس شود؟!؟از نظر حکم ، قانون و شرع باید وی را اعدام کرد.



خطیب جمعه باشت به طرح سوالاتی عنوان کرد:  چند نفر از مفسدان اقتصادی را اعدام کردید که مردم ببینند؟ چند نفر از اختلاس گران بانک را جلوی همان بانک اعدام کردید که درس عبرت سود؟



حجت الاسلام عبودی اظهار کرد: از جیب مردم بیچاره پول میگیرید و یک عده مبگیلیارد میلیارد دزدی می کند.اگر جلوی این عده گرفته شود هیچ نیازی به افزایش حامل های انرژی نیست .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

******************

,

 امام جمعه شهر لیکک گفت:برای نفس کشیدن هم کنتور می گذارند/دولت از ریخت و پاشهای خود کم کند.

,  امام جمعه شهر لیکک گفت:برای نفس کشیدن هم کنتور می گذارند/دولت از ریخت و پاشهای خود کم کند.,  امام جمعه شهر لیکک گفت:برای نفس کشیدن هم کنتور می گذارند/دولت از ریخت و پاشهای خود کم کند.,


امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر به تشریح وضعیت بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده پرداخت.

,
,


حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی ابتدا با تاکید بر لزوم توجه به کسب روزی حلال، تصریح کرد: هر چند ضریب امنیت وسایل فضانوردی بالاست اما با یک سقوط احتمال زنده ماندن سرنشینان این وسایل بسیار کم است ؛بعضی گناهان هم همین گونه هستند، با ارتکاب به آنها دین انسان هم سقوط می کند.

,
,


وی افزود:لقمه حلال مانند بال هواپیماست، همانطور که هواپیمای بدون بال سقوط می کند، اگر لقمه حلال در زندگی انسان نباشد هم به طور یقین، دین ما نابود می شود.

,
,


خطیب جمعه شهر لیکک در ادامه با بزرگداشت سالروز شهادت شهید مفتح، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه با یک نشست و جلسه محقق نمی شود.

,
,


افروغی خاطرنشان کرد: همه علوم می توانند اسلامی باشند ؛منطق ما، ادبیات ما باید اسلامی شوند.

,
,


وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در جامه افزود: در این شهر تلاش شد با هر گونه افراطی گری مبارزه شود.

,
,


افروغی ادامه داد: عده ای آدم نادان و ضعیف الایمان نماز مقدس جمعه را تحریم کردند ؛یک وقت امام جمعه را می کشند، اما تحریم نماز جمعه جنگ با خداست.

,
,


امام جمعه شهر لیکک در ادامه با گرامیداشت شب یلدا و آغاز فصل زمستان از چند روز آینده، خاطرنشان کرد: شب یلدا نباید با جک، تخمه شکستن و هندوانه خوردن سپری شود ؛باید مسائل حکمت آموز و دینی در این شب بیان شود.

,
,


افروغی با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران، افزود: انگلیس روباه پیر و جاده صاف کن استکبار است.

,
,


وی هدف از این سفر را تلاش برای آزاد سازی دو جاسوس این کشور اعلام کرد و گفت: جاسوسهای دو تابعیتی که دستگیر شدند، یکی در حوزه نفتی بود که طرح های آینده ایران و نقشه های نفتی را در اختیار انگلیس گذاشت و دیگری خانمی بود که در فضای مجازی و با پوشش خبرنگاری کارهایی کرد که به ضرر نظام بود.

,
,


افروغی هدف دیگر سفر وزیر خارجه انگلیس را حمایت از برجام دانست و افزود: از آن طرف رئیس جمهور آمریکا دیوانه وار فریاد میزند و پای نقشه های شیطانی خود که در شعارهای انتخاباتی داشت، دیوانه وارمی ایستد و از طرف دیگر با این سفرها می خواهند ایران را برای برجام نرم کنند.

,
,


امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده را نقد کرد.

,
,


افروغی گفت: بودجه سال آینده 40هزار میلیارد کسری دارد، مقداری از آن قابل قبول است، اما چرا دولتمردان به جای مردم به خود ریاضت نمی دهند؟ چرا از ریخت و پاش ها و حقوق های آنچنانی خودشان کم نمی کنند؟
وی افزود: دولت در بودجه پیشنهادی هزینه های جاری خود را افزایش داد، یعنی ریخت و پاش میلیاردی باشد.

,
,
,


افروغی ادامه داد: در بعضی وزارتخانه ها چنان رانت وجود دارد که نیاز به حقوق 20میلیونی ندارند.

,
,


امام جمعه شهر لیکک با انتقاد از حذف یارانه 30میلیون نفر در سال آینده، گفت:سوال اساسی اینکه چرا دولت های محترم متناسب با تورم و افزایش حقوق خودشان، یارانه را افزایش نمی دهند و چرا خلاف صریح قانون عمل می شود؟
وی افزود: ما شاهدیم یارانه همان 45هزار تومان قدیم است اما حامل های انرژی افزایش چند برابر شد.

,
,
,


وی گفت:عوارض خروج از کشور در بودجه سال آینده از 75هزار میلیارد تومان به 220هزار میلیارد تومان  رسید ؛این برای سفرهای سیاحتی و تفریحی خوب است اما در سفر عتبات عالیات و اماکن مقدس که بار عظیم معنوی دارد، چرا شاهد افزایش عوارض 9برابری باشیم؟

,
,


امام جمعه شهر لیکک در ادامه گفت: اگر فروش نفت افزایش دارد و به قول رئیس جمهور هیچ محدودیتی در دوره پسابرجام برای فروش نفت نداریم، پس پول نفت به کدام گوری می رود؟

,
,

 

,

****************

,

مام جمعه موقت چرام گفت: حذف 24میلیون نفر از حوزه یارانه به دور از انصاف بوده

, مام جمعه موقت چرام گفت: حذف 24میلیون نفر از حوزه یارانه به دور از انصاف بوده , مام جمعه موقت چرام گفت: حذف 24میلیون نفر از حوزه یارانه به دور از انصاف بوده ,

حجت الاسلام مجتبی فرهمند با اشاره به انواع تقوا بیان کرد:ما باید در عمل کلمه تقوا را رعایت کنیم تا با اتفاقات بد با توجه به روایات،دچار خطر نشویم.



وی افزود:برخی مواقع تقوا شخصی بوده که میان بنده و خداوند است.



امام جمعه موقت چرام ادانه داد:چند درصد از وعده های مناظرات باتوجه به تقوای سیاسی،عمل و پیگیری شد.


حجت الاسلام فرهمند افزود:اما بخش اعظم تقوا مرتبط با حرام و واجبات احکام الهی است که انسان نباید دچار شود و در غیر اینصورت،میتواند با توبه برگردد.

وی با اشاره به سخنان سخیف ترامپ اظهار کرد:یک حرکت خبیث در چند روز گذشته توسط رئیس جمهور امریکا شکل گرفت که با مخالفت شدید مسلمانان جهان روبرو شد.


امام جمعه موقت چرام در ادامه گفت:این حرکت باعث تاکیدی بر پایان بودن رژیم غاصب شده است.


این مسئول،افزود:مسلمانان عالم قدس را واحد میدانند و تقسیم کردن قدس به شرقی و غربی، فتنه ای جدید از سوی آمریکا و همدستشان است اما بدانند مسلمانان عالم تا آزادی کامل قدس جان خود را نثار میکنند که این امر نیز نشانه ی نابودی رژیم غاصب و کودک کش است.


حجت الاسلام فرهمند با اشاره به صلح امام حسن(ع) عنوان کرد:در بحث صلح امام حسن(ع) دلایل زیادی وجود دارد ولی برخی از این قضیه برای صلح با اشخاص خاص اشاره می کنند.



وی ادامه داد:باید درمقابل ظلم و ستم ایستادگی و مظلومان عالم یاری و کمک شوند.


امام جمعه موقت چرام گفت:کسی مخالف تعامل با دنیا و غرب نیست اما بر محور عدالت و دوطرفه بودن آن.


این مسئول اظهار کرد:ما در قضیه تعامل با غرب،چه چیزی بدست آوردیم؟طرفین برجام بدانند که برجام دوم را در خواب میبینند و سیر صعودی خواسته های ناحق طرفین برجام به جایی نمیرسد.


وی ادامه داد: برخی ها اشخاص مختلف را تندرو یا منتقد به ناحق میدانستند که اکنون خودشان علت انتقادات این افراد را فهمیدند.

باید در مورد مسکن مهر که حمله های زیادی توسط رئیس جمهور به این حوزه شد،از مردم باید سوال کرد چراکه همه ی دولت ها خدوم بوده و این نوع حمله،به دور از انصاف است.

وی با اشاره به سخنان نوبخت درباره یارانه گفت:حذف 24میلیون نفر از حوزه یارانه به دور از انصاف بوده که این جمله قبل از انتخابات و بعداز انتخابات تفاوت بزرگی در گفتار است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه