اخبار داغ

مدیر رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص

وزارت‌خارجه اعتقادی به‌همراه کردن رسانه‌ها در مذاکرات هسته‌ای نداشت/ روزنامه‌نگاری رشد نمی‌کند چون برای نان می‌نویسند

وزارت‌خارجه اعتقادی به‌همراه کردن رسانه‌ها در مذاکرات هسته‌ای نداشت/ روزنامه‌نگاری رشد نمی‌کند چون برای نان می‌نویسند
مدیر رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: متاسفانه نگاه ما به افکار عمومی از بالا به پایین است و این نگاه اشتباه است که می‌توان افکار عمومی را هدایت و یا مهندسی کرد، در واقع باید همراه افکار عمومی بود تا بتوان آن را بشناسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سلطانی فر استاد دانشگاه ومدیر تحقیقات رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با دانشجو در خصوص نقش رسانه‌ها در مدیریت درست افکار عمومی گفت: متاسفانه نگاه ما به افکار عمومی از بالا به پایین است و این نگاه اشتباه است که می‌توان افکار عمومی را هدایت و یا مهندسی کرد، در واقع باید همراه افکار عمومی بود تا بتوان آن را بشناسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
وی ادامه داد: هرچند صدا و سیما به دلیل تعدد شبکه‌های خود می‌تواند چنین نقشی در هدایت افکار عمومی داشته باشد، اما به دلیل اینکه این نهاد افکار عمومی را به درستی نشناخته از قافله جا مانده است.
 
سلطانی فر در پاسخ به این سوال که آیا رسانه‌ها در مسئله برجام اطلاعات را به درستی در اختیار افکار عمومی قرار داده اند پاسخ داد: خیر چرا که از قبل برنامه ریزی لازم صورت نگرفته بود، اساساً وزارت امورخارجه به هیچ عنوان باور نداشت که رسانه‌ها می‌توانند در خدمت آن‌ها باشند و به همین دلیل کمپینی قبل، حین و بعد از مذاکره را ندیدم.
 
این استاد دانشگاه مصداق تاثیرگذاری رسانه‌ها را در انتخاب عنوان کرد و افزود: برای اینکه بدانیم کدام رسانه در کشور دارای بیشترین تاثیر است باید به انتخابات نگاه کنیم، تنها جایی که می‌توانیم تاثیر رسانه‌ها را شاهد باشیم، انتخابات است و در این رویداد می‌توانیم متوجه شویم که کدام رسانه بیشترین تاثیر را دارد.
 
مدیر مسئول روزنامه صبح اقتصاد یکی از مشکلات عدم انتقال اطلاعات درست به مخاطبین را غیر حرفه‌ای بودن روزنامه نگاری عنوان کرد و گفت: ما هزینه زیادی برای روزنامه نگاری صرف نمی‌کنیم و محفل روزنامه نگاری را تخصصی نکرده ایم، اکثراً افرادی روزنامه‌نگار شده اند که برای روزی و ارتزاق خودشان می‌نویسند و همین عامل باعث شده که متاسفانه روزنامه‌نگاری ما رشد نکند.
,
 
,
وی ادامه داد: هرچند صدا و سیما به دلیل تعدد شبکه‌های خود می‌تواند چنین نقشی در هدایت افکار عمومی داشته باشد، اما به دلیل اینکه این نهاد افکار عمومی را به درستی نشناخته از قافله جا مانده است.
,
 
,
سلطانی فر در پاسخ به این سوال که آیا رسانه‌ها در مسئله برجام اطلاعات را به درستی در اختیار افکار عمومی قرار داده اند پاسخ داد: خیر چرا که از قبل برنامه ریزی لازم صورت نگرفته بود، اساساً وزارت امورخارجه به هیچ عنوان باور نداشت که رسانه‌ها می‌توانند در خدمت آن‌ها باشند و به همین دلیل کمپینی قبل، حین و بعد از مذاکره را ندیدم.
,
 
,
این استاد دانشگاه مصداق تاثیرگذاری رسانه‌ها را در انتخاب عنوان کرد و افزود: برای اینکه بدانیم کدام رسانه در کشور دارای بیشترین تاثیر است باید به انتخابات نگاه کنیم، تنها جایی که می‌توانیم تاثیر رسانه‌ها را شاهد باشیم، انتخابات است و در این رویداد می‌توانیم متوجه شویم که کدام رسانه بیشترین تاثیر را دارد.
,
 
,
مدیر مسئول روزنامه صبح اقتصاد یکی از مشکلات عدم انتقال اطلاعات درست به مخاطبین را غیر حرفه‌ای بودن روزنامه نگاری عنوان کرد و گفت: ما هزینه زیادی برای روزنامه نگاری صرف نمی‌کنیم و محفل روزنامه نگاری را تخصصی نکرده ایم، اکثراً افرادی روزنامه‌نگار شده اند که برای روزی و ارتزاق خودشان می‌نویسند و همین عامل باعث شده که متاسفانه روزنامه‌نگاری ما رشد نکند.
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه