اخبار داغ

دبیر کمیسیون آموزش مجلس:

تغییر تقویم آموزشی، تنها راه حل کاهش آلودگی هوا نیست/ضرورت بررسی تاثیر طرح بر روند و کیفیت آموزش

تغییر تقویم آموزشی، تنها راه حل کاهش آلودگی هوا نیست/ضرورت بررسی تاثیر طرح بر روند و کیفیت آموزش
سلیمی با تاکید بر اینکه تعطیلی زمستانه مدارس تنها راه حل کاهش آلودگی هوا نیست گفت: اجرای شتاب‌زده این طرح ممکن است افت تحصیلی دانش آموزان را به همراه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پیام دلیجان؛ در ارتباط با تغییر تقویم آموزشی به دلیل آلودگی و برودت هوا در تهران و برخی از استان‌های کشور گفت: هنوز از سوی دولت جزییات این طرح به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

سلیمی اظهار کرد: برای اجرای طرح تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان، ابتدا وزارت آموزش و پرورش از طرف دولت باید جزییات اجرای این طرح را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا نمایندگان بر اساس طرح ارائه شده در مجلس تصمیم‌گیری کنند.

,

وی با اشاره به اینکه تعطیلی یک ماهه مدارس نیازمند کار کارشناسی دقیق است افزود: اجرای شتاب‌زده این طرح ممکن است افت تحصیلی دانش آموزان را به همراه داشته باشد.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس تنها راه حل جلوگیری و کاهش آلودگی هوا نیست گفت: اینکه ما بخواهیم با تعطیلی مدارس آلودگی هوا را رفع کنیم، قابل درک نیست.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز میزان تعطیلی مدارس در کشور زیاد است ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته تعطیلی مدارس در تابستان‌ها یک ماه و نیم است و تعطیلات زمستانه مدارس نیز دو هفته است در حالی که در کشور ما حدود چهار ماه تعطیلات تابستانه و ۱۵ روز تعطیلات عید نوروز را داریم.

,

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعطیلی بیش از اندازه به دلیل دور بودن دانش آموزان از تحصیل بر روند و کیفیت آموزشی دانش‌آموزان تاثیرات منفی می‌گذارد و باید بررسی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه