اخبار داغ

قابل توجه مسئولین همدانی:

نوروز در راه است، لطفا باعث جذب گردشگران شوید نه دفع آن ها!/عظمت پایتخت تاریخ و تمدن را به گردشگران نشان دهید

نوروز در راه است، لطفا باعث جذب گردشگران شوید نه دفع آن ها!/عظمت پایتخت تاریخ و تمدن را به گردشگران نشان دهید
همدان، هرساله به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شاهد حضور گردشگران داخلی وخارجی است اما در این میان مشکلاتی درحوزه امکانات رفاهی و در سطح شهر، میتواند باعث کاهش حضور گردشگران شود؛ امید است تا پایان سال شاهد رفع مشکلات باشیم تا گردشگران بیشتری را جذب کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ کم کم شاهد سپری شدن روزهای آخرین ماه از سال 96 هستیم و آغاز سال جدید و آمدن فصل بهار برای ما همدانی ها پیام آور حضور عده ی زیادی از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی در شهر و استان است؛ به عبارتی دیگر گویی عادت کردیم تا همواره گردشگران بیشماری را در سراسر شهر مشاهده کنیم و عدم حضور آنان اتفاقی غیر معمول محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

*مردم از دیدن المان های تکراری و ساده خسته شده اند

, *مردم از دیدن المان های تکراری و ساده خسته شده اند, *مردم از دیدن المان های تکراری و ساده خسته شده اند,

نکته قابل توجه آن است که چندسالیست شاهد فضاسازی و المان های مربوط به ایام نوروز در سطح شهر هستیم که باعث زیبایی بیشتر شهر شده است اما مردم بومی همواره نقدهایی بر المان ها دارند و از دیدن المان های تکراری و ساده خسته شدند!

,

 

,

*نبود فضای مناسب پارک در اماکن گردشگری

, *نبود فضای مناسب پارک در اماکن گردشگری, *نبود فضای مناسب پارک در اماکن گردشگری,

یکی از مشکلات اساسی توریست ها و گردشگران نبود فضای مناسب برای پارک کردن اتومبیل هایشان اطراف اماکن تفریحی و گردشگری است که از جمله این مکان ها میتوان به آرامگاه بوعلی سینا پرداخت که اکثر اوقات برای گردشگران مشکل ساز می باشد و با پارک کردن اتومبیل در فضای اطراف آرامگاه با جریمه پلیس راهنمایی و رانندگی روبه رو میشوند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

در ادامه به سراغ چند تن  از شهروندان استان رفتیم تا از نظر آنها در خصوص مشکلات شهر در ایام تعطیلات باخبر شویم.

,

 

,

آقای عبدی در گفت و گو با صبح الوند ضمن اشاره براینکه از در ایام نوروز و تعطیلات تابستان شاهد ترافیک سنگین مناطقی همچون گنجنامه و عباس آباد هستیم گفت : با گذشت سال ها هنوز چاره ای برای این مشکل اندیشیده نشده و بارها دیده شده که گردشگران با گذشت چندساعت حضور در این ترافیک از ادامه مسیر پشیمان شده و راه را برگشته اند.

,

 

,

خانم مددی نیز با بیان اینکه از روزی که پل های روگذر چهارراه تختی و چهارراه خواجه رشید افتتاح شدند  هرروز شاهد ترافیک سنگین در خیابان خواجه رشید،آرامگاه بوعلی سینا و بلوار شهید مدنی هستیم افزود: این مشکل نیز در نوبت خود جای بحث های فراوان دارد و قطعا با حضور گردشگران در ایام نوروز خواهیم دید که ترافیک در ساعات خاص بیشتر شود.

,

 

,

*جاده غار علیصدر، ظرفیت افزایش تردد خودرو را ندارد

, *جاده غار علیصدر، ظرفیت افزایش تردد خودرو را ندارد, *جاده غار علیصدر، ظرفیت افزایش تردد خودرو را ندارد,

جاده غار علیصدر نیز یکی از مسیرهای پرتردد است که اخیرا جانشین پلیس راه استان بیان کرده بود که جاده، ظرفیت افزایش تردد خودرو را ندارد و باید دید که مسئولان برای کم شدن بار ترافیک و تصادفات در این جاده چه اقدامی خواهند داشت؟

,

 

,

, ,

 

,

 برخی اماکن تفریحی استان نیز با بی توجهی مسئولان روبه شدند و از نظر امکانات رفاهی برای گردشگران قابل قبول نیستند و در برخی ایام خاص نیز نظارتی بر قیمت رستوران ها در مکان های تفریحی وجود ندارد و گردشگران هزینه های زیادی را پرداخت میکنند.

,

 

,

کمبود سرویس های بهداشتی و عدم رسیدگی و نظافت آن ها نیز موضوعی است که بارها توسط گردشگران مطرح شده اما باز هم تغییری در روند اجرایی مسئولان در این حوزه مشاهده نشده و ظاهرا امسال هم مسافران و گردشگران ناچارند با این مشکل دست و پنجه نرم کنند.

,

 

,

*اقدامی قابل توجه برای رفع مشکلات ورودی های شهر صورت نگرفته است

, *اقدامی قابل توجه برای رفع مشکلات ورودی های شهر صورت نگرفته است, *اقدامی قابل توجه برای رفع مشکلات ورودی های شهر صورت نگرفته است,

از همه ی این موضوعات که بگذریم ورودی های شهر موضوع پر از حاشیه و قابل بحثی است که بارها توسط شخص استاندار و نمایندگان استان نیز مطرح شده اما اقدامی برای رفع مشکلات ورودی های شهر صورت نگرفته؛ البته در ماه پیش شهردار همدان ساماندهی سه ورودی شهر را اولویت کوتاه مدت شهرداری اعلام کرد و امیدواریم تا قبل از ایام نوروز شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

,

 

,

, ,

 

,

*لزوم  تسریع در تکمیل سایت موزه میدان امام

, *لزوم  تسریع در تکمیل سایت موزه میدان امام , *لزوم  تسریع در تکمیل سایت موزه میدان امام ,

با پیاده راه شدن خیابان بوعلی،اکباتان و همچنین میدان اصلی شهر شاهد تغییر ظاهر شهر از نوع سنتی به مدرنیته هستیم که این موضوع نیز جای بحث های فراوآن دارد و ناگفته نماند از روز اولی که مسئولین کلید پیاده راه سازی خیابان هارا روشن کردند نقد های مثبت و منفی بسیاری را شاهد بودیم که البته هیچ یک از نقدهای منفی نتوانست باعث شود مسئولین از کار خود دست بردارند.

,

 

,

در این میان با مدرنیته شدن ظاهر خیابان های منتهی به میدان امام خمینی (ره) همواره شاهد آنیم که بافت سنتی شهرمان درحال تغییر است و شاید این موضوع چندان خوش نباشد اما به هرجهت اتفاقیست که افتاده و مزیتی که این موضوع داشته یافتن اشیا و آثار باستانی در میدان اصلی شهر است که مسئولین نوید دادند میدان را تبدیل به سایت موزه کنند و حال که به روزهای پایانی سال و حضور گردشگران در استان هستیم این انتظار میرود که مسئولین سریع تر به وعده خود عمل کنند تا زمانی که گردشگران و توریست ها به شهرمان می آیند شاهد عظمت پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشند.

,

 

,

اگر در خیابان های منتهی به میدان شهر قدم بزنیم و با دقت به مغازه ها و ساختمان های قدیمی شهر نگاه کنیم خواهیم فهمید که این ساختمان های دوطبقه و سه طبقه به دست فراموشی سپرده شدند و کسی از آن ها استفاده نمیکند و اکثر آنها درحال ریزش هستند؛ با این که بافتی سنتی محسوب میشوند قابل توجه مسئولین شهر نیستند و این موضوع را فقط توریست های خارجی درک میکنند که برای تاریخ و باستان، ارزش زیادی قائلند.

,

 

,

, ,

 

,

با وجود همه ی این مشکلات در استان باز هم همچون هرسال شاهد گردشگران و توریست های داخلی و خارجی در استان خواهیم بود اما نکته قابل توجه این است که بتوانیم خاطرات خوبی را برای گردشگران رقم بزنیم تا هرگاه نام همدان را می شنوند به جای بیان نکات منفی، نکات مثبت و خاطرات خوب را بر زبان بیاورند و باعث شوند تا اقوام و آشناهایشان نیز به استان ما سفر کنند.

,

 

,

بدون شک حضور گردشگران و توریست های داخلی و خارجی در استان باعث رونق اقتصادی نیز میشوند و اگر مسئولین بتوانند دلسوزانه تر در جهت پیشرفت استان و جذب توریست و گردشگر قدم بردارند خواهیم دید که استان خوش آب و هوایمان در هر چهار فصل سال توریست و گردشگران بسیاری جذب میکند.

,

 

,

در پایان لازم است به مسئولین گرامی یادآوری کنیم لطفا ضمن فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران و توریست ها، باعث جذب بیشتر شوند نه دفع آن ها ؛ وظیفه رسانه ها نیز در این میان اولویت قراردادن وتبلیغ اماکن گردشگری وتاریخی برای جذب گردشگران در استان و همچنین اطلاع رسانی مشکلات شهری و امکانات رفاهی به مسئولان جهت رسیدگی به آنان است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه