پیام مجلس درباره 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی
کمیسیون امنیت ملی مجلس طی پیامی نوشت: بر اساس شواهد و قراین محکم دیپلمات های ایرانی در داخل خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی ربوده و همچنان در اسارت بسر می برند.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد ربودن دیپلمات های ایرانی تاکید کرد که بر اساس شواهد و قراین محکم دیپلمات های ایرانی در داخل خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی ربوده و به داخل سرزمین های اشغالی انتقال داده شده اند و همچنان در اسارت بسر می برند.
,
شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سی و ششمین سالگرد ربودن چهار دیپلمات ایرانی آقایان سید محسن موسوی و تقی رستگار و احمد متوسلیان و کاظم اخوان توسط رژیم اشغالگر قدس را در حالی گرامی می داریم که به علت بی تفاوتی ، چشم پوشی و عدم جدیت در پیگیری این مسئله انسانی توسط نهادهای بین المللی همچنان خانواده های این عزیزان و ملت بررگ ایران در انتظار آزادی آنها می باشند.
بر اساس شواهد و قراین محکم دیپلمات های ایرانی بر خلاف تمامی کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون ژنو درخصوص مصونیت سیاسی و قضایی دیپلمات ها در داخل خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی ربوده و به داخل سرزمین های اشغالی انتقال داده شده اند و همچنان در اسارت بسر می برند.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، بر مسئولیت قانونی و اخلاقی نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد، صلیب سرخ جهانی و نهادهای حقوق بشری برای آزادی دیپلمات های به اسارت رفته تاکید دارد .
نمایندگان ملت ایران ضمن تجلیل از سی و شش سال صبر و استقامت خانواده های این عزیزان ، خود را ملزم و متهعد به پیگیری این مسئله انسانی و تلاش برای آزادی دیپلمات های ایرانی می دانند و در این راستا از تمامی فرصت ها و ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی در مجامع جهانی و منطقه ای برای آزادی آنها بهره خواهند گرفت.
کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی
,
متن این پیام به شرح زیر است:
,
بسم الله الرحمن الرحیم
,
سی و ششمین سالگرد ربودن چهار دیپلمات ایرانی آقایان سید محسن موسوی و تقی رستگار و احمد متوسلیان و کاظم اخوان توسط رژیم اشغالگر قدس را در حالی گرامی می داریم که به علت بی تفاوتی ، چشم پوشی و عدم جدیت در پیگیری این مسئله انسانی توسط نهادهای بین المللی همچنان خانواده های این عزیزان و ملت بررگ ایران در انتظار آزادی آنها می باشند.
,
بر اساس شواهد و قراین محکم دیپلمات های ایرانی بر خلاف تمامی کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون ژنو درخصوص مصونیت سیاسی و قضایی دیپلمات ها در داخل خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی ربوده و به داخل سرزمین های اشغالی انتقال داده شده اند و همچنان در اسارت بسر می برند.
,
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، بر مسئولیت قانونی و اخلاقی نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد، صلیب سرخ جهانی و نهادهای حقوق بشری برای آزادی دیپلمات های به اسارت رفته تاکید دارد .
,
نمایندگان ملت ایران ضمن تجلیل از سی و شش سال صبر و استقامت خانواده های این عزیزان ، خود را ملزم و متهعد به پیگیری این مسئله انسانی و تلاش برای آزادی دیپلمات های ایرانی می دانند و در این راستا از تمامی فرصت ها و ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی در مجامع جهانی و منطقه ای برای آزادی آنها بهره خواهند گرفت.
,
کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی
,
منبع: مهر
]
به اشتراک گذاری این مطلب!
ارسال دیدگاه