اخبار داغ

حرکت انقلابی مسئولان هرمزگانی در بهسازی بافت فرسوده/ خروج محله چاهستانی از حصار حاشیه نشینی

حرکت انقلابی مسئولان هرمزگانی در بهسازی بافت فرسوده/ خروج محله چاهستانی از حصار حاشیه نشینی
عملیات پاکسازی و بهسازی بافت های فرسوده در یک ماه اخیر محله چاهستانی های بندرعباس را متحول کرده که رضایتمندی اهالی را بدنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛شهربندرعباس با داشتن ظرفیت های فراوان اقتصادی از زیر ساخت ها و المان های شهری متناسبی برخوردار نیست به طوری که برخی از محلات آن از حاشیه نشینی، بافت فرسوده، کمبود و یا نبود امکانات اولیه شهر نشینی رنج می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

محله چاهستانی ها، یکی از محلات قدیمی و حاشیه نشین بندرعباس با دارا بودن بیش از چهار هزار و 150 خانوار از محلات شلوغ شهر بوده به طوری که با وارد شدن به این محله با انبوهی از خانه ها یی مواجه می شویم که بدون در نظر گرفتن استاندارهای شهرسازی در کنار یکدیگر ساخته شده است.

,

این محله هزار و یک مشکل لاینجال دارد که بارزترین آنها را می توان وجود کوچه های تنگ و باریک، چاله و چوله های فراوان، انباشت زباله، خانه های بدون استحکاک که سقف آن با چوب و حصیر است، قطعی مکرر آب ، نبود امکانات تفریحی و گردشگری ، وجود جوی های فاضلاب سرشار از لنجن و…….نام برد.

,

حرکت انقلابی مسئولان هرمزگانی برای بهسازی بافت فرسوده

, حرکت انقلابی مسئولان هرمزگانی برای بهسازی بافت فرسوده, حرکت انقلابی مسئولان هرمزگانی برای بهسازی بافت فرسوده,

اواخر سال گذشته مسئولان هرمزگان با همکاری و یکدلی برای از بین بردن تبعیض در ارائه خدمات به شهروندان عملیات پاکسازی و بهسازی بافت های فرسوده را از محله چاهستانی ها شروع کردند و با تاکیدات مقامات کشوری از جمله رییس جمهور و همکاری مردم آن منطقه برنامه های آن پی ریزی شد.

,

با پیگیری های صورت گرفته از ماه گذشته بهسازی محله حاشیه نشین چاهستانی ها از مرحله حرف وارد عمل شده و با رضایتمندی اهالی،بسیاری از خانه ها برای بازگشایی معابر تخریب می شود.

,

این حرکت انقلابی مسئولان استان و کشور برای توسعه محله حاشیه نشین چاهستانی رضایتمندی اهالی را به دنبال داشته است زیرا در این طرح دیگر از کوچه های تنگ و باریک و جوی های لجنزار خبری نیست و با قول مساعد مسئولان امکانات زیادی برای این محله در نظر گرفته شده به طوری که در کنار باز گشایی معابر پروژه های محرک مانند فرهنگسرا، فضای سبز، پارک محله‌ای و غیره نیز در برنامه قرار دارد.

,

, ,

پروژه بهسازی محله چاهستانی ها تا پایان سال به بهره برداری می رسد

, پروژه بهسازی محله چاهستانی ها تا پایان سال به بهره برداری می رسد, پروژه بهسازی محله چاهستانی ها تا پایان سال به بهره برداری می رسد,

اسلام باوقار، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بازآفرینی و بهسازی محله چاهستانی بخشی از آن در هفته دولت به بهربرداری می رسد و بخش دیگر آن تا پایان سال افتتاح می شود.

,

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شهرداری به‌صورت جد در حال پیگیری بحث بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس است، عنوان کرد: چندین خیابان هشت تا 24 متری در محله چاهستانیها بازگشایی و اکثر خانه ها تملک شده است.

,

باوقار با اشاره به اینکه در خصوص بافت‌های فرسوده تخفیفاتی را در صدور پروانه به مردم دادیم تا برای ساخت‌وساز ترغیب شوند، عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما بدون هیچ نمایشی امور شهری را آن هم در این شرایط بد اقتصادی پیگیری کنیم.

,

, ,

استاندار هرمزگان بر سرعت بخشیدن این پروژه تاکید دارند

, استاندار هرمزگان بر سرعت بخشیدن این پروژه تاکید دارند, استاندار هرمزگان بر سرعت بخشیدن این پروژه تاکید دارند,

رضا مدرس، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان در بازدید از روند اجرایی عملیات ساماندهی و بهسازی معابر محله چاهستانی های بندرعباس، عنوان کرد: طبق برنامه ساماندهی این محله باید در فاز اول بیش از یک کیلومتر خیابان با عرض 24 متری در این محله احداث شود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد:  تا کنون مراحل آزاد سازی حدود 500 متر از خیابان یک کیلومتری با عرض 24 متر در محله چاهستانی ها صورت گرفته همچنین 70 درصد توافقات اجرایی شدن 500 متر دیگر نیز انجام شده است.

,

مدرس افزود:  به منظور ساماندهی و بهسازی معابر محله چاهستانی ها خیابانی با عرض 16 متری نیز در حال اجرایی شدن است.

,

وی با بیان اینکه استاندار هرمزگان بر سرعت بخشیدن روند اجرایی این طرح تاکید دارد، بیان کرد: با دستور استاندار هرمزگان ساماندهی و بهسازی معابر محلات در برنامه اجرایی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان قرار گرفت.

,

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد: طرح ساماندهی و بهسازی معابر محله چاهستانی ها با همکاری شهرداری بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی استان، تحت نظارت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در حال اجرا شدن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه