اخبار داغ

شهید زن 17 شهریور/

شهیده محبوبه دانش آشتیانی در یک نگاه

شهیده محبوبه دانش آشتیانی در یک نگاه
شهید محبوبه دانش آشتیانی یکی از شهدای سرخ 17 شهریور خونین 57 است که نماد مجموعه ای از ایثارها و از خودگذشتگی هایی است که متأسفانه این روزها کمتر می بینم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به گزارش خبرنگار فرهنگی سفیر آشتیان، این شهید نماد مجموعه ای از ایثارها از خودگذشتگی هایی است که متأسفانه این روزها کمتر می بینم. اگر بخواهم او را در چند کلمه معرفی کنیم، باید بگوییم: کنجکاو، سخت کوش، سرسخت، پر جنب و جوش و فعال، پر از انرژی مثبت و جویای حقیقت..

, شبکه اطلاع رسانی دانا, سفیر آشتیان,

 

,

یکی از شهدای سرخ هفده شهریور خونین سال ۱۳۵۷ است او در سال 1340 در تهران متولد شد محبوبه در آغوش مادری مؤمن و متعهد و در سایه وجود پربرکت پدری فرهیخته، دوران کودکی را گذراند. محبوبه در یک خانواده روحانی و مسلمان متولد شد. پدرش روحانی بود و در حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

,

 

,

 او در سنین نوجوانی، به عنوان یک دختر مبارز و مسلمان به صفوف فشرده مردم مسلمان ایران پیوست و در تظاهرات پر شکوه علیه رژیم شاه به شهادت رسید.پدرش علاقه خاصی داشت که فرزندانش از تربیت اسلامی برخوردار باشند؛ به همین دلیل آنها را به مدارسی می فرستاد که جو آنها مذهبی و مبارزاتی بود.

,

یکی از این مدارس، مدرسه رفاه بود که محبوبه دوره ابتدایی و راهنمایی را در آنجا گذراند مدرسه‌ای که معلمانش همه الگو و اسوه‌های تقوا و علم و معرفت بودند. او هم‏گام با قیل و قال مدرسه، از رشد سیاسی اعتقادی و مطالعاتی قوی برخوردار شد و ذهن خلاق و جست‏وجوگرش به‏خوبی پرورش یافت.

,

محبوبه ضمن تحصیل در این مدرسه، در خانواده نیز آموزش های لازم را می دید و هماهنگی این آموز ش ها با برنامه های مدرسه موجب گردید که از همان ابتدا در محیطی اسلامی رشد کند و پایه های اعتقادی او مستحکم شود. فضای انقلابی جامعه و آشنایی با حرکت های اسلامی مبارزاتی موجب گردید که او در نوجوانی با مسائل اجتماعی آشنایی کافی پیدا کند و برای یافتن پاسخ های مناسب به سئوالات بی شمار خود، به مطالعه دقیق و اصولی قرآن و نهج البلاغه اهتمام جدی داشته باشد و از طریق شرکت در مراکز اسلامی مترقی، بر دانش خود بیفزاید .

,

او همچنین به کارهای فرهنگی نیز می پرداخت او پایین تر از خیابان سیروس، کتابخانه ای را اداره می کرد و برای بچه های محروم جنوب شهر کتاب می برد. برای آنها یک برنامه مطالعاتی دقیق را قرار داده بود، برایشان داستان های اسلامی را تعریف می کرد و به این ترتیب، یک حرکت اجتماعی عمیق و به دور از جنجال گروه ها را در میان کودکان و نوجوانان آغاز کرده بود.

,

زندگی محبوبه مبتنی بر تربیت اصیل اسلامی و برگرفته از فرهنگ عمیق اسلامی بود؛ لذا این شیوه باید الگوی نسل نوجوان و جوان قرار گیرد. او  در صف اول حرکت‌های دانش‌آموزی و اسلامی قرار داشت. سال دوم دبیرستان آخرین سال تحصیلی بود که نام محبوبه، دانش‌آموز سنگر علم و مبارزه ر ا برای همیشه ثبت کرد. با حضور در جمع مردم تظاهرکننده در میدان ژاله (شهدا) هفدهم شهریورماه سال ۱۳۵۷ هجری شمسی در جمعه‌ای خونین، گل وجود محبوبه چون شقایقی سرخ پرپر شد و ژاله خونش، میدان ژاله را رنگین ساخت. پیکر پاکش در بهشت زهرا (س) مأوا گرفت.

,

 

,

چند سال بعد نیز نامزد(شهید حسن اجاره دار)  و پدر بزرگوارش (شهید غلام رضا دانش) نیز در حادثه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ش به شهادت رسیدند و با خون خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند.

,

 

,

یکی از دوستان شهید محبوبه دانش (خانم آیت اللهی) که آخرین کسی بوده که او را قبل از شهادتش دیده، پس از شهادت محبوبه تفالی به قرآن زده بود و این آیه برای آن شهیده امده بود :

,

« وَ أَمَّا الَّذینَ سُعِدُوا فَفِی الْجَنَّةِ خالِدینَ فیها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ اْلأَرْضُ إِلاّ ما شاءَ رَبُّکَ عَطاءً غَیْرَ مَجْذُوذٍ»؛

,

« و اما آن‌ها که سعادتمند شدند، در بهشت جاودانه خواهند ماند، تا آسمان‌ها و زمین برپاست، مگر آنچه پروردگار تو اراده کند».

,

 

,

انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ 20 شهریور 90 نیز اعلام کرده بود که زندگی نامه داستانی "شهید محبوبه دانش آشتیانی " نوشته " راضیه تجار " را منتشر می‌کند.

, انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ 20 شهریور 90 نیز اعلام کرده بود که زندگی نامه داستانی , ", شهید محبوبه دانش آشتیانی " نوشته " راضیه تجار " را منتشر می‌کند, .,


انتهای پیام/ پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه