اخبار داغ

عاشورا و اربعین، توطئه دشمنان ایران و عراق را نقش بر آب خواهد کرد

عاشورا و اربعین، توطئه دشمنان ایران و عراق را نقش بر آب خواهد کرد
حواشی اخیر پدید آمده در روابط دو کشور دوست و برادر، ایران و عراق و بویژه اتفاق تلخ به آتش کشیده شدن کنسولگری ایران در شهر بصره، ضرورت هوشیاری و دقت نظر مردم و مسئولان دو کشور را می طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا  یکی از تلخ ترین اخباری که در این چند روز مخابره شد؛ به آتش کشیده شدن ساختمان کنسولگری ایران در شهر شیعه نشین بصره عراق بود؛ شهری که از هفته گذشته، شاهد تحولات و اتفاقات جدید و از جمله حضور معترضانه برخی از مردم در خیابان ها بود که این حضور خیابانی با حمله مشکوک برخی به ظاهر معترضان به ساختمان کنسولگری ایران، وارد فاز جدیدی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این اتفاق سبب شد تا وزارات امور خارجه بلافاصله آن را محکوم کند و با فراخواندن شبانه سفیر عراق در ایران، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به این اقدام ناجوانمردانه ابراز دارد و خواهان اشد مجازات برای مسببان این حمله شود.

,

این اتفاق البته با واکنش وزارت امور خارجه عراق هم همراه بود؛ آنجا که سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ ای گفت:این اقدام به منافع عراق و روابطش با کشورهای جهان آسیب می‌زند.

,

احمد محجوب با تاکید بر این‌ که باید امنیت دیپلمات ‌های ایرانی در بصره تامین شود در ادامه بیانیه آورد: در حالی که مطالبات مردم بصره را درک می‌کنیم، از تعرض به سفارت ایران در بصره توسط معترضین بسیار متأسف هستیم. این اقدام قابل قبول نیست و با اصل میزبانی ملی از هیأت‌ های دیپلماتیک همخوانی ندارد.

,

همچنین  در این باره، دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق هم در این بیانیه اعلام کرد که از حمله و تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره از سوی اعتراض‌کنندگان این شهر متأسف هستیم و از تظاهرکنندگان می‌خواهیم که به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض کنند و فرصت را به دشمن ندهند.

,

در این بیانیه آمده است: از معترضان می‌خواهیم که با حمایت از دیپلمات ‌ها و کنسولگری ‌ها روابط خود با کشورهای دیگر را حفظ کنیم زیرا این امر در تحقق همکاری‌ ها و حفظ منافع مشترک و همچنین مقابله با خطرهای مشترک ملت عراق و دیگر ملت ‌ها موثر است.

,

و اما اکنون پرسش اینجاست که چنین حادثه ای از کجا آب می خورَد؟ به بیان دیگر وقتی این اتفاق را در کنار اتفاقات دیگر اخیر بین ایران و عراق و از جمله تلاش دشمن برای بدبین کردن مردم دو کشور نسبت به یکدیگر قرار می دهیم؛ به این نتیجه می رسیم که این حرکت هم در ادامه همان پازل چیده شده است. همچنین  باید توجه داشت که این تحولات با نزدیک شدن به ایام ماه محرم الحرام و عزاداری خاندان عصمت و طهارت علیهم صلوات الله، هدف دیگری را هم تعقیب می کند که همانا تحت الشعاع قرار دادن شکوه و عظمت این مراسم مذهبی باشکوه - که نقش مهمی در پیوندهای دو ملت مسلمان ایران و عراق ایفا کرده ـ است.

,

البته برخی تحلیلگران سیاسی و بین المللی هم بر این باروند که این حوادث، شاید ارتباطی هم با رقابت جناح های سیاسی در پارلمان عراق برای تشکیل ائتلاف اکثریت و در راستای تعیین نخست وزیر داشته باشد.

,

اکنون به نظر می رسد که می توان این اتفاق و سایر حواشی ایجاد شده میان دو کشور دوست و برادر را در ماه های اخیر چنین تحلیل کرد:

,

یک . اینگونه اتفاقات و وارد کردن حواشی به ارتباط دو دولت و دو ملت ایران و عراق، در آینده دور و نزدیک ادامه خواهد یافت؛ از این رو بر دو دولت و دو ملت است که در کمال صبر و دقت نظر، رصدکننده وقایع باشند تا ضمن جلوگیری از حوادث مشابه و برخورد قاطع با اخلالگران فعلی، هوشیاری خود را حفظ کنند. همچنین برادران و خواهران عزیز ما در عراق باید توجه داشته باشند که مطالبات به حق خود را از مسیرهای قانونی پیگیری کنند و آن را به کف خیابان ها نکشانند؛ چراکه پیگیری مطالبات مردمی در کف خیابان ها، دشمنان را هم به سوء استفاده از آن وضعیت تشویق می کند.

,

دو . تردیدی نیست که ارتباط گسترده تر دو ملت و دولت ایران و عراق، مطلوب دشمنان اسلام و بویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و البته اقماران پول پرست آن ها در منطقه نیست؛ از این رو دو دولت و بویژه مردم دو کشور همسایه و دوست، یعنی ایرانیان سرافراز و عراقیان نجیب و میهمان نواز باید به این امر توجه داشته باشند که در نقشه دشمن بازی نکنند تا خواسته های شوم آنان نقش بر آب شود.

,

سه . ان شاء الله و به حول و یاری خدا و مدد ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، همانگونه که دشمن تصمیم گرفته تا این حوادث کور را در آستانه محرم حسینی دامن بزند و این مراسم معنوی را وارد حاشیه ها کند؛ هوشیاری دو ملت و دولت هم سبب خواهد شد تا به برکت ایام متعلق به آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام و با پُرشورتر برگزار شدن عزاداری ها بویژه عزاداری های تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی، این توطئه دشمن از همین ناحیه به آنان برگردد و تحکیم روابط این دو همسایه مسلمان، بیش از پیش شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه