اخبار داغ

سرپرست فرمانداری تاکستان اعلام کرد؛

صدور روزانه ۵۰۰ بارنامه برای کامیون‌داران تاکستانی

صدور روزانه ۵۰۰ بارنامه برای کامیون‌داران تاکستانی
سرپرست فرمانداری تاکستان گفت: مطالبات رانندگان را از طریق مراجع استانی و کشوری پیگیری می‌کنیم، هم اکنون روزانه 500 بارنامه در شهرستان تاکستان صادر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مبین در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: تعداد رانندگان شهرستان تاکستان ۱۷۷۷نفر و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰۵۰ عدد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: 19 شرکت حمل و نقل در شهرستان در حال فعالیت است که این شرکت‌ها در مجموع روزانه بین ۴۵۰_۵۰۰ بارنامه برای کامیون‌داران صادر می‌کنند. 

سرپرست فرمانداری تاکستان ابراز کرد: با پیگیری دستگاه‌های ذی‌ربط و فرمانداری تلاش ما این است که مشکلات کامیون‌داران این شهرستان برطرف شود.

وی بیان کرد: طی ۳ماه گذشته اقداماتی همچون افزایش ۲۰درصدی کرایه حمل کالا، نصب مانیتور در پایانه عمومی قزوین جهت شفافیت توزیع بار، ثبت میزان حق کمیسیون و پرداختی رانندگان در پایین بارنامه بصورت ثبتی، راه‌اندازی سامانه ۳۰۰۰۱۴۱ جهت اعلام شکایت رانندگان از شرکت‌ها، در راستای حل مشکلات رانندگان انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: تشکیل کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان با استناد به ماده ۱۲ و ۱۱، برقراری سهم یارانه‌ای بیمه تامین اجتماعی رانندگان به وضعیت اولیه(۵۰ درصد راننده _۵۰ درصد حق بیمه)، ایجاد فرصت زمانی برای جلوگیری از قطع خدمات بیمه ای در صورت غیرفعال بودن کارت سلامت، برقراری بیمه تکمیلی عمر و حوادث برای رانندگان و همسر، ممنوعیت اخذ وجه تحت عنوان گاراژداری پشت بارنامه، تشکیل جلسات با کارشناسان و شرکت‌های صنفی جهت ارزیابی نرخ کرایه براساس نرخ تن_ کیلومتر، از دیگر اقدامات حمایتی از کامیون‌داران است.

وی اذعان کرد: به علت اینکه بخش عمده مشکلات کامیون‌داران به کمبود و افزایش قیمت لاستیک برمی‌گردد، مقرر شده تا توزیع لاستیک براساس کارگروه استانی توسط کمیته ای تحت عنوان "توزیع لاستیک" انجام بگیرد. 

مبین اضافه کرد: این کارگروه با عضویت نمایندگان اداره کل راهداری، صنعت و معدن، استانداری، کانون انجمن صنفی رانندگان استان، انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالای شهرستان قزوین راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: تعداد لاستیک تخصیصی به شهرستان تاکستان ۱۷ درصد است که محل استقرار این کمیته در پایانه بار قزوین است و تمامی رانندگان جهت درخواست لاستیک باید به این محل مراجعه کنند. 

سرپرست فرمانداری تاکستان با اشاره به افزایش کرایه کامیونداران ابراز کرد: از ۳ماه گذشته کرایه کامیون‌داران 20 درصد افزایش یافته است، اما با توجه به گرانی لوازم یدکی، لاستیک و افزایش تعرفه بار توسط باربری‌ها این افزایش تاثیر چندانی در بهبود شرایط اقتصادی رانندگان نداشته است‌. 

وی با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات و مطالبات به‌حق رانندگان هستیم، تصریح کرد: مطالبات رانندگان را از طریق مراجع استانی و کشوری پیگیری می‌کنیم تا حمل‌ونقل شهرستان به رونق دوباره خود بازگردد.

این مسئول در پایان عنوان کرد: تامین امنیت کامیون‌داران در محورهای مواصلاتی شهرستان از جمله اولویت‌های فرمانداری است که با استقرار اکیپ‌های انتظامی این موضوع درحال انجام است.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه